Squabble Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Har planer om å kjøpe en gamer PC i løpet av høsten og lurer på om det vil lønne seg å vente til G90 og de nye prosessorene kommer. De nye skjermkortene skal vel være ganske mye kraftigere? Er det noe poeng i å vente på de nye prosessorene? Vil de gamle evt falle enda mer i pris? Endret 17. august 2007 av Xezutal Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 lurer på det samme, give us answers! Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 lurer også på det, nye penryn prossesorene skal være raskere enn dagens c2d + at de skal ha 12mb cache, høres bra ut spør du meg. Ang. G90 så skal de produsere enda mindre støy enn dagens G80 f.eks, de skal støtte dx10.1 og skal være bedre seff. Spør du meg skulle jeg venta og sett hva som skjer Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Det vil altid være noe nytt som kommer, så hvis du venter til G90 og nye prosessorene kommer, vil det samsynligvis være noe nytt på vei, slik at du kommer til å lure på det samme da. Jeg vil anbefale å heller kjøpe en pc som ikke er så mye stress å oppgradere. Dessuten pleier nye cpuer og gpuer være rimelig stive i pris i starten. nåværende core2-prosessorer og g80 er det ganske grei pris på nå, i og med at de har vært på markedet en stund. Endret 17. august 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Kjøp i dag fordi rampriser osv er helt på bunn ,venter du så vil det alltid komme en bedre så det er ingen vits å vente,men kjøp for all del ikke brukt til latterlig høye priser på finn.no osv det er mange som blir lurt grundig der. Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Er enig at det alltid vil komme noe bedre, men jeg mener likevel man bør ta hensyn til det som er rett rundt hjørnet, dersom det vil medføre et stort prisfall eller ytelsesforbedring i forhold til nåværende produkter. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det er vell ingen store nyheter i vente sånn sett. prosessorene som kommer vil likevell være core 2-arkitekturen, og 8900-kommer nok ikke til å være noe vollsomt mye bedre enn 8800. Dette er min mening da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå