Mar10n Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei! I går linket jeg og en kompis på Trackmaia Nations og brukte ruteren i huset som et slags mellomledd mellom Pc'ene av den tid vi ikke fikk det til ellers. Jeg måtte slå av brannmuren i tillegg, men da gikk det fint. Uansett. Når jeg skulle sette på plass ruteren og koble den til alt det andre styret av ledninger, kom jeg ikke på internett med den ene pc' en. Jeg har signaler og alt, "100% og utmerket" står det, men likevel ikke noe internett. Jeg har reinstallert drivere og hele pakka, men det ser ikke ut som noe funker. Når jeg prøvde å logge på msn og trykte på feilsøking, ettesom det ikke gikk å koble til, stod det at problemet var "default gateway". Noen som kan hjelpe meg? Det ville jeg i alle fall satt stor pris på. Takk på forhånd. -Martin Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Sjekk hva du får når du skriver IPCONFIG i dosvindu. Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Sjekk hva du får når du skriver IPCONFIG i dosvindu. 9302605[/snapback] Da får jeg opp et vindu med masse ting jeg ikke forstår. Men på standard gateway står det ikke noe. Det gjør det på Ip og resten og tingene ... Noen som sjkønner noe av dette? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Kanskje du skulle prøve å poste IPCONFIG her i tråden? (høyreklikk på vinduet, velg "merk", trykk enter og lim inn her) Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Har routeren støtte for DHCP? Har du aktivert DHCP på nettverkstilkoblingen? Du kan prøve å sette opp statisk IP, da med default gateway satt til hva nå enn IP-adresse routeren har lokalt. Endret 18. august 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Man kan jo alltids prøve en "Ipconfig release / renew"? Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Nå tror jeg at jeg klarte å legge ut bildet av kommandovinduet som vedlegg. Forstår dere noe av det? IPCONFIG.bmp Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Har routeren støtte for DHCP? Har du aktivert DHCP på nettverkstilkoblingen? Du kan prøve å sette opp statisk IP, da med default gateway satt til hva nå enn IP-adresse routeren har lokalt. 9308281[/snapback] Til deg kan jeg bare si at jeg overhodet ikke er noen ekspert på data og ikke forstår bæret av hva du mener med dette. Kan du forklare hva jeg skal gjøre litt lettere og nøyere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Det ser ut som du har IP-adresse- Prøv å skriv "ipconfig release" inn i det samme vinduet etterfulgt av "ipconfig renew". Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Mhm. Det kan være lurt å prøve å fornye leieavtalen for IP-adressen. Dette gjør du ved å kjøre kommandoen ipconfig /release, og deretter ipconfig /renew. Forresten, DHCP er en protokoll for angi en IP-adresse til maskinen automatisk, uten å konfigurere manuelt. Endret 18. august 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Det var jo akkurat det jeg skrev over! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Ta det med ro du, da. Jeg hadde tenkt til å legge til noe ekstra, men fikk postet innlegget, før jeg fikk skrevet resten. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Er du sikker på at du ikke har endret på egenskapene til tcp/ip protokollen fra og mota ip automatisk til og mota en ip addresse du har spessifisert. På engelsk win xp finner du fram slik: Network connections -> properties på tilkobblingen -> Internett protocol (tcp/ip) -> properties og velg automatisk ip. Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Tusen takk til alle som har sendt inn sitt forslag! Og aller mest takk til iron_knuckle, det var ditt forslag som ble redningen! Jeg gjorde som du sa og vips - så hadde jeg internett. Tusen takk! Hadde du vært en dame skulle jeg personlig møtt deg for å gi deg en klem! -Martin Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Fint det løste seg. Det var uansett det jeg mente med DHCP (altså å motta IP-adresse automatisk). Hadde jeg bare forklart litt nærmere, så hadde det vært jeg som evt. fikk klem. Endret 19. august 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå