Gå til innhold

Dual DDR eller single DDR

kikk0

Anbefalte innlegg

Hei!

Har eit lite spørsmål.

kva er forskjellen mellom Dual DDR og Single DDR. har selv et hovedkort med Single DDR. Er ytelsesforskellen bli vesenteleg større viss eg skiftar til eit vanleg hovedkort?

Kva er i praksis forskjellen mellom Dual og single? Vil ein pr. i dag merke ytelsesforskjell mellom dei to standarane?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I praksis merker du svært lite på dagens hovedkort, med dagens prosessorer, typisk mindre enn 15% og kortene er vesentlig dyrere.

Desverre er alle Dual-channel DDR kort (for P4 og Athlon) dead-ends hva oppgradering angår (P4-800FSB og Hammer kommer) så dersom du har en fungerende singel-channel kort idag bør du vente et par månder.

Hvis ikke oppgradering er noe argument før du, iallfall for AMD velge nForce2, dette er ikke særlig dyrt og det er glatt det beste chipsettet for AMD. For Intel løsninger er det egentlig bare P4 3.06GHz (med hyperthreading) som har noen skikkelig brukt for den andre minnekanal.

Mindre P4'er kan parres med et hav av solide i845xx kort som gjøre i7205/Granitebay overføldig.

Lenke til kommentar
Det finnes allerede hk, som støtter dual ddr minne.  Men dette er såpass nytt, at jeg ville også ha ventet litt, før vi får nye og bedre produkter fra produsentene! :wink:

Det er nok ikke produktene som er problemet, men driverne. Når de blir optimalisert da tror eg vi vil merke forskjellen bedre, og ikke minst når p4 kommer med p43200/800 og 1MB cache. Da vil nok minne båndet bli bedre mellom cpu og brikke settet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...