Gå til innhold

Basskjøp, spørsmål og tanker

Arnold Layne

Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt en tråd hvor jeg spør om Mexikanske og Amerikanske Fender Basser. Har nå bestemt meg for å kjøpe en 51 Reissue P-Bass Butterscotch Blonde. Den har bare en Singelcoil pickup og lurer derfor på om det er et godt kjøp ettersom det bare har en pickup. Har tidligere spilt på en helt lik Ibanez kopi som jeg har vært veldig fornøyd med. Så lenge den klarer en helt vanlig bass-sound er jeg fornøyd. Og lurer også på om denne er MiA.

Endret av ArnoldLayne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En pickup er alt du trenger om den gir akkurat den lyden du er ute etter. Om du har to så får du større variasjon. Det kan du egentlig bare avgjøre betydningen av selv. Du bør antagelig prøve den å se hva du synes. Spesielt siden 51'en har en helt spesiell vintage type pickup. Men det er mange bassister som sverger til Precision, så det er ikke noe galt med det i utgangspunktet.

Om du ønsker samme utseende på bassen men med moderne P-bass pickup skal du titte på Mike Dirnt-modellen. (Den har antagelig ikke helt samme profilen på halsen.) Vet ikke om den selges i Norge dog...

Såvidt jeg vet er 51'en laget i Japan. Antagelig er Dirnt og Sting-utgavene det også, siden prisen er den samme på alle tre.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...