Gå til innhold

Kan en PSU dø veldig voldsomt?

Anbefalte innlegg

Har en Antec box med en 450w Antec PSU. I går mens jeg satt å surfet på nettet døde bare maskinen plutselig. og den ville ikke starte opp igjen. forsøkte med en ny psu men det forble like dødt. så prøvde jeg Antecpsu'en i en annen maskin.. vips så var det hovedkortet dødt og (hører en tikkelyd fra hovedkortet)..

kan en PSU dø veldsomt? slik at den tar med seg hovedkortet i dødsangsten? og ett hovedkort nummer 2 i de siste krampetrekningene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Antec box med en 450w Antec PSU. I går mens jeg satt å surfet på nettet døde bare maskinen plutselig. og den ville ikke starte opp igjen. forsøkte med en ny psu men det forble like dødt. så prøvde jeg Antecpsu'en i en annen maskin.. vips så var det hovedkortet dødt og (hører en tikkelyd fra hovedkortet)..

kan en PSU dø veldsomt? slik at den tar med seg hovedkortet i dødsangsten? og ett hovedkort nummer 2 i de siste krampetrekningene?

9300128[/snapback]

Ja, har erfart dette selv, husker ikke hva slags power det var, men det var et eldre et.

PC'n ville ikke starte, - byttet HK, fungerte fint noen dager. Men det samme skjedde etter en tid igjen.

Byttet PSU og HK og siden da har det fungert fint.

Lenke til kommentar

Det kan den absolutt. Hvis en PSU "dør" av en produksjonsfeil kan den (avhengig av typen feil) gi fra seg overspenning i det den kreperer, og ermed svi en eller flere andre deler.

heldigvis er ikke vanlig at sånt skjer, men jeg har sett flere tilfeller på det blandt alle datamaskinene jeg har behandlet gjennom årene.

-Stigma

Lenke til kommentar

§ 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Jeg tolker dette til å bety at den som solgte deg strømforsyningen skylder deg 2 stk hovedkort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...