Gå til innhold

Bioschock ankommet Norge!


Dec

Anbefalte innlegg

Hørte om en SpaceWorld butikk som hadde fått STRENG beskjed av Blizzard om ikke å selge Burning Crusade før release. Om de hadde gjort det hadde de fått en SINNSYKT høy bot! Ikke snakk om et par tusen der nei...

9325843[/snapback]

 

Relativt meningsløst, ettersom ingen kunne spille Burning Crusade før midnatt på lanseringsdagen uansett.

 

Og ingen får bot for å selge et spill før tiden. Det finnes ikke noe spillpoliti som løper rundt og skriver ut bøter fordi butikker bryter lanseringsdatoer. Med mindre butikken har skrevet under en kontrakt med distributøren der de forplikter seg til å ikke selge spillet før en gitt dato, har de ingen forpliktelse til å overholde en lanseringsdato. I mine syv år som spillansvarlig i en kjede, har jeg ennå til gode å se en slik kontrakt.

 

Derimot kan distributøren straffe kjeden ved å sende de neste etterlengtede tittel senere slik at kjeden ikke har den til release, eller fjerne fremtidige rabatter/markedsstøtte, etc, men dette skjer i praksis aldri.

9331053[/snapback]

 

Litt rart da at Toys R US fikk 5000 $ i bot pr solgte bioshock, ettersom de da burde vært klar over release datoen hvis de hadde hatt en sånn kontrakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt rart da at Toys R US fikk 5000 $ i bot pr solgte bioshock, ettersom de da burde vært klar over release datoen hvis de hadde hatt en sånn kontrakt.

9331083[/snapback]

 

Du kan jo kanskje dokumentere dette? Alt jeg har sett er ivrige bloggere som sier at ToysRUs kanskje må betale 5000 dollar i bot for hver solgte enhet. Det eneste 2K Games har sagt offisielt som jeg har fått med meg er:

 

It recently came to 2K Games’ attention that one of our retail partners prematurely sold some copies of BioShock prior to the game’s official launch date. Retailers are typically shipped product in advance to ensure they can meet launch day demand on street-dated product. As a result, a few people were able to purchase the game early. Additionally, a TV advertisement for BioShock prematurely ran that incorrectly indicated that the game was available for purchase. 2K Games has reached out to our retail partners and is maintaining the street date of August 21st in North America and August 24th in Europe, when BioShock will be available at retailers. 2K Games is appreciative of the gamer excitement and critical acclaim leading up to the title’s launch.

 

Ikke et ord om noen bot, med andre ord.

 

Husk at en fjær blir fort til en hel hønsegård på internett.

Lenke til kommentar
Hørte om en SpaceWorld butikk som hadde fått STRENG beskjed av Blizzard om ikke å selge Burning Crusade før release. Om de hadde gjort det hadde de fått en SINNSYKT høy bot! Ikke snakk om et par tusen der nei...

9325843[/snapback]

 

Relativt meningsløst, ettersom ingen kunne spille Burning Crusade før midnatt på lanseringsdagen uansett.

 

 

 

Litt rart da at Toys R US fikk 5000 $ i bot pr solgte bioshock, ettersom de da burde vært klar over release datoen hvis de hadde hatt en sånn kontrakt.

9331083[/snapback]

 

 

Det kan jo tenkes at utviklerne/utgiverne, siden Toys R' Us er en såpass stor kjede (masse peng sikkert), saksøkte kjeden.... (aner ikke jeg altså, bare gjetter)

 

Høres rart ud med det bot-greiene...

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Relativt meningsløst, ettersom ingen kunne spille Burning Crusade før midnatt på lanseringsdagen uansett.

 

Og ingen får bot for å selge et spill før tiden. Det finnes ikke noe spillpoliti som løper rundt og skriver ut bøter fordi butikker bryter lanseringsdatoer. Med mindre butikken har skrevet under en kontrakt med distributøren der de forplikter seg til å ikke selge spillet før en gitt dato, har de ingen forpliktelse til å overholde en lanseringsdato. I mine syv år som spillansvarlig i en kjede, har jeg ennå til gode å se en slik kontrakt.

 

Derimot kan distributøren straffe kjeden ved å sende de neste etterlengtede tittel senere slik at kjeden ikke har den til release, eller fjerne fremtidige rabatter/markedsstøtte, etc, men dette skjer i praksis aldri.

9331053[/snapback]

Tro hva du vil.

Lenke til kommentar
Mitt spill ble ihvertfall sendt mandag... :)

Fra VG+ da... ;)

9326925[/snapback]

 

Samme her gitt, så da kan det vere vi har det på fredag da? O`salige helg...

9333245[/snapback]

 

Med tidligere erfaring så må jeg nesten svare ja... :) Er ikke hjemme før sent på fredag, så det bilr ikke spilling før lørdag uansett. Men da blir det nok bioshock, ja!

 

Mitt spill er i UK nå. Måtte bare sjekke sporingen. ;)

Lenke til kommentar
Mulig det, men det er sant det jeg sa.

9332775[/snapback]

 

Hva, dette?

 

Hørte om en SpaceWorld butikk som hadde fått STRENG beskjed av Blizzard om ikke å selge Burning Crusade før release. Om de hadde gjort det hadde de fått en SINNSYKT høy bot! Ikke snakk om et par tusen der nei...

 

Tviler ikke på at det er sant at du har hørt det, men det du har hørt er bare tull. Blizzard har ingen ansatte i Norge, så vet ikke helt hvordan de skal ha truet Spaceworld. Og Vivendi, som distribuerer Blizzard i Norge, har ingen fullmakt til å skrive ut bøter til forhandlere. De kan straffe forhandlere på andre måter, men å bøtelegge de skjer rett og slett ikke. Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Bioshock blir sendt fra Absoluttspill.no i morgen (onsdag), så de som har bestilt derfra får det på torsdag!

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Bioshock blir sendt fra Absoluttspill.no i morgen (onsdag), så de som har bestilt derfra får det på torsdag!

9334280[/snapback]

 

Damm, da tror jeg at jeg kanskje skulker på fredag hvis jeg virkelig får det på torsdag. Gode nyheter hvis det er sant, fordi jeg bestilte derfra for en god stund tilbake. :)

 

Edit: Fikk ny mail fra dem i natt, så jo takk for at du sa ifra. Da får vi spillet nesten senest fredag, men siden jeg bor nær Oslo kan jeg vel forvente det på torsdag?

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...