Gå til innhold

Bioschock ankommet Norge!


Dec

Anbefalte innlegg

Det kan ikkje bli utsatt..hadde store plana for denne helga..!

 

bioshock fredag, medal of honor airborne demo samme dag..motorsport på tven og kansje ei lita kule lørdags kvelden..:)

9325466[/snapback]

 

Du må ikke glemme Stranglehod PC demoen :)

9325476[/snapback]

 

eg har x360.;).min bærbar har slete seg ut med maange timer battlefield2..så unreal motoren trur eg den begynner og få litt slitne ledd til og takle..;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Ser det er mange her som prater om å forsøke å få butikker til å selge det tidliger enn de egentlig skal - er det noen som vet om butikker tidligere har fått represalier eller bøter fra utgiver for å bryte lanseringsdatoene?

Lenke til kommentar
Det kan ikkje bli utsatt..hadde store plana for denne helga..!

 

bioshock fredag, medal of honor airborne demo samme dag..motorsport på tven og kansje ei lita kule lørdags kvelden..:)

9325466[/snapback]

 

Du må ikke glemme Stranglehod PC demoen :)

9325476[/snapback]

 

eg har x360.;).min bærbar har slete seg ut med maange timer battlefield2..så unreal motoren trur eg den begynner og få litt slitne ledd til og takle..;)

 

åja da så:p

 

GangsterPanda: Toyus R us USA måtte betale 5000 $ for hver bioshock de solgte..

Lenke til kommentar
Ser det er mange her som prater om å forsøke å få butikker til å selge det tidliger enn de egentlig skal - er det noen som vet om butikker tidligere har fått represalier eller bøter fra utgiver for å bryte lanseringsdatoene?

9325600[/snapback]

Hvordan skal folk butikker til å selge før?

Hørte om en SpaceWorld butikk som hadde fått STRENG beskjed av Blizzard om ikke å selge Burning Crusade før release. Om de hadde gjort det hadde de fått en SINNSYKT høy bot! Ikke snakk om et par tusen der nei...

Lenke til kommentar
Hørte om en SpaceWorld butikk som hadde fått STRENG beskjed av Blizzard om ikke å selge Burning Crusade før release. Om de hadde gjort det hadde de fått en SINNSYKT høy bot! Ikke snakk om et par tusen der nei...

9325843[/snapback]

 

Relativt meningsløst, ettersom ingen kunne spille Burning Crusade før midnatt på lanseringsdagen uansett.

 

Og ingen får bot for å selge et spill før tiden. Det finnes ikke noe spillpoliti som løper rundt og skriver ut bøter fordi butikker bryter lanseringsdatoer. Med mindre butikken har skrevet under en kontrakt med distributøren der de forplikter seg til å ikke selge spillet før en gitt dato, har de ingen forpliktelse til å overholde en lanseringsdato. I mine syv år som spillansvarlig i en kjede, har jeg ennå til gode å se en slik kontrakt.

 

Derimot kan distributøren straffe kjeden ved å sende de neste etterlengtede tittel senere slik at kjeden ikke har den til release, eller fjerne fremtidige rabatter/markedsstøtte, etc, men dette skjer i praksis aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...