Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken familiebil skal jeg velge?

datadata

Anbefalte innlegg

Driver å leter etter "ny" bil men har noen kriterier jeg skal oppfylle. I utgangspunktet har jeg satt et pristak på 150.000 kr. Det må være en stasjonsvogn med god plass for bl.a barnevogn. Har sett meg ut Toyota Avensis og Volkswagen Passat som to gode kanditater, men de er dyre. Hvor stor vekt bør jeg legge på årsmodell? Jeg fant bl.a en Passat til 149.000 kr som var en 2002 modell( gått 135.000 km )

Bilen skal brukes endel til langkjøring, så motorstørrelse spiller vel også inn her.

Noen som har forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God plass? Mondeo! Men for 150k må du litt ned i modeller, 2002, 2003 men da kan du være heldig å få med diesel motor! Det er kjekt når en stor bil er lastet med alt for mye dill på ferien! ;)

C5!

Mazda 6!

Gode alternativer!

Vectra må du ha den gamle modellen da den nye vil bli for dyr!

Husk at omregistrering kommer i tillegg!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Peugeut 406 evt. 307 kan også være noe å vurdere. Fine biler med gode kjøreegenskaper og rimelig i drift med diesel.

Her er et eks av arten.

Diesel er imho et must hvis du kjører mye (over 10-15000km pr år).

Ellers er Ford Mondeo og Mazda 6 meget gode alternativer. Mondeoen er konge på plass, og er ellers meget komfortabel og har fått skryt for gode kjøreegenskaper. Kvalitetsmessig er vel Mazda6 det beste kjøpet, og er den eneste bilen som i AMS 100.000km test som ikke har hatt en eneste feil.

mvh

Raimop

Endret av Raimop
Lenke til kommentar

Henger meg på V70!

Har selv kjørt V70 i 5 år (2000 mod) og det er en nydelig bil å kjøre! Det har ikke vært noen problemer med den og den går bra nok. Forbruket på langkjøring ligger på ca 0,75 (med takboks). Det er en 2,4 l med automat. På finn.no finner du 97-99 modeller med km.stand under 150.000 til 150k. Det er ikke så helt ille. Er du heldig får du helskinn og automat for den prisen. Er bilen pent behandlet og i god stand, så har du en trofast venn i mange år. Svigers kjøpte akkurat en 98 mod som har gått 260.000, går som ei klokke og ikke den minste skranglelyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...