pstub Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei alle! Kjører 2stk Raptor 74GB i RAID0, og før sommeren begynte det å "fuske". Maskinen henger seg, får blåskjerm, dumper minne osv før den restarter. Når den kommer inn i Windows (VISTA) igjen så sier Intel Matrix Storage programvaren at et volum i et RAID-sett feiler og at jeg skal sikkerhetskopiere alle data! Deretter sier POSTen til RAID controlleren under oppstart at "Error Ocurred" bak en av Raptor diskene i listen over disker tilkoblet. De andre lyser grønt og OK. Av og til starter maskinen, og av og til ikke. Av og til kommer ikke disken opp i lista i POSTen engang. Jeg mener bestemt at det må være disken som feiler, men nå har den plutselig funka i flere dager (ja, faktisk etter at jeg dunka litt i disken.... ) Har fått godkjent RMA hos Komplett, men vet ikke hvor mye de tester. Gidder ikke få "No Trouble Found" og samme disk i retur med regning for å dekke testing og retur-porto! Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei alle!Kjører 2stk Raptor 74GB i RAID0, og før sommeren begynte det å "fuske". Maskinen henger seg, får blåskjerm, dumper minne osv før den restarter. Når den kommer inn i Windows (VISTA) igjen så sier Intel Matrix Storage programvaren at et volum i et RAID-sett feiler og at jeg skal sikkerhetskopiere alle data! Deretter sier POSTen til RAID controlleren under oppstart at "Error Ocurred" bak en av Raptor diskene i listen over disker tilkoblet. De andre lyser grønt og OK. Av og til starter maskinen, og av og til ikke. Av og til kommer ikke disken opp i lista i POSTen engang. Jeg mener bestemt at det må være disken som feiler, men nå har den plutselig funka i flere dager (ja, faktisk etter at jeg dunka litt i disken.... ) Har fått godkjent RMA hos Komplett, men vet ikke hvor mye de tester. Gidder ikke få "No Trouble Found" og samme disk i retur med regning for å dekke testing og retur-porto! Noen som har noen gode tips? 9299939[/snapback] Jeg har hatt 2 stk Raptor 74GB som etter kort tid døde begge to. Feilsituasjonen du beskriver er veldig kjent. Leverte disken(e) inn til Netshop og fikk erstatning for dem. Valgte en Samsung 500GB i stedenfor. De mente at feilen jeg har opplevd er veldig merkelig siden det er snakk om markedest mest stabile disk merker. Kanskje 74GB'en lider av litt sykdommer? Ellers testes ikke disker annet enn ved å kjøre de opp og se hva slags reaksjoner man får. Men de gidder ikke installere Windows for så å teste disken. De får ny av leverandør uten å blunke, så de erstatter disker på samme måte. Har heller ikke hatt noe problem med RMA hos komplett tidligere, da med minnebrikker som er langt enklere å feilsøke. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Systemet har funket fint i over et år nå, da jeg kjøpte disk nummer to og startet med RAID. Det interessante er jo at det er den nyeste disken som stadig feiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå