lolsann Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) jeg skal kjøpe meg bærbar og lurer på om multicom compal hel80i er en god pc. den skal brukes til surfing, skole, litt spilling, filmer og nedlastning + musikk. med konfigurasjonene: 1.8 Ghz prossesor core 2 duo 2 GB ram nvidia 7600 128MB dedikert grafikk 120 GB harddisk kr: 9100 ca får jeg mye for pengene her? det bekymrer meg at den virker litt tung og stor + at den ikke støtter 4GB ram, kanskje et problem om et par år, eller? noen som har noen andre forslag til en bærbar jeg kan kjøpe (max 9000 kr ca.) ps: 14,1 eller 15,4 Endret 17. august 2007 av lolsann Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 jeg skal kjøpe meg bærbar og lurer på om multicom compal hel80i er en god pc.den skal brukes til surfing, skole, litt spilling, filmer og nedlastning + musikk. med konfigurasjonene: 1.8 Ghz prossesor core 2 duo 2 GB ram nvidia 7600 128MB dedikert grafikk 120 GB harddisk kr: 9100 ca får jeg mye for pengene her? det bekymrer meg at den virker litt tung og stor + at den ikke støtter 4GB ram, kanskje et problem om et par år, eller? noen som har noen andre forslag til en bærbar jeg kan kjøpe (max 9000 kr ca.) ps: 14,1 eller 15,4 9299933[/snapback] Må si at 9k for en såpass gammel maskin er blod-pris!! Denne må du for all del skygge langt unna. Og ja, de fleste PC'er i dag er store og tunge. Men du kan se på Dell sin XPS 13.3" (de nye med gode skjermkort). Ellers vil jeg anbefale at du titter på en Macbook. Denne støtter ikke 4GB, men er det noe problem? Tenk også på at du skal ha med maskina frem og tilbake til skolen (hvis det er tilfellet). Da er 3kg ganske tungt å bære på... I allefall med bøker og alt annet du skal ha med. Lenke til kommentar
lolsann Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 det var veldig i strid med budsjettet mitt:) men tenker kanskje at 13,3 tommer er litt for lite hvis jeg skal se film og spille litt.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 det var veldig i strid med budsjettet mitt:) men tenker kanskje at 13,3 tommer er litt for lite hvis jeg skal se film og spille litt.. 9300247[/snapback] Du må for all del gjøre som du selv ønsker, men jeg hadde aldri i verden betalt så mye for gammel HW og en modell som er blitt erstattet av en nyere. Skjermen blir aldri stor nok føler jeg, men problemet ditt da er at maskinen igjen også blir stor. Det som er ulempen med en bærbar om du skal dra den med deg rundt, da må man plutselig velge. Mitt tips er å være fornuftig ovenfor sitt eget budsjett og se på nødvendigheten av det man vurderer. Vet at HP har en modell som heter 2130 el.no. Den er ganske fin. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 HEL80 passer ikke til å dra med seg til skolen pga. størrelse og vekt. Lenke til kommentar
lolsann Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 ijeg synes at hel80 virker stor og tung sammenlignet med andre 15,4'tommere, og jeg tror jeg tar tipset om at den er litt gammel og utgått.. kan sikkert få en nyere med samme specs til den prisen ca. Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hvilken bærbar til 9k skal slå denne? Bare lurer.. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Eg ville ha gått får denne ACER Aspire 5920G du kan lese om den her TEST: Acer Aspire 5920G Lenke til kommentar
Mrtn Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Min HEL80 ble akkurat sendt og jeg mottar den om et par dager. Alle reviews jeg har lest om den har vært veldig positive så hva gjør det om den er litt gammel? Den er faen meg ikke SÅ dyr heller da. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Min HEL80 ble akkurat sendt og jeg mottar den om et par dager. Alle reviews jeg har lest om den har vært veldig positive så hva gjør det om den er litt gammel? Den er faen meg ikke SÅ dyr heller da. 9301357[/snapback] Jo, den er faktisk det. Men om du er fornøyd, så er det viktigst for deg, går jeg utifra Den fikk gode kritikker i sin tid, men den er desverre passè for den prisen. Lenke til kommentar
Mrtn Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jaja, du har sikkert rett. Men jeg tror jeg blir godt fornøyd med kjøpet mitt uansett. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) kjøp en dell vostro 1500. koster det samme, men mye bedre innmat og skjerm Mrtn: Det er ikke for sent å angre kjøpet. Ingen stress å sende tilbake. Endret 17. august 2007 av Darx Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 kjøp en dell vostro 1500. koster det samme, men mye bedre innmat og skjerm Mrtn: Det er ikke for sent å angre kjøpet. Ingen stress å sende tilbake. 9301552[/snapback] Jeg støtter den Darx! Dell Vostro 1500 med E-Value-koden "NOBSDONL-N0815003" er et meget godt kjøp. Som det står i en nyhet på hardware.no i dag. Du får MYE for pengene. Lenke til kommentar
mske Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Jeg kjøpte akkurat HEL80i med samme spesifikasjonene (1gb ram mindre) hos multicom.no for 8000,- så jeg ville heller gått der og sett. Jeg liker den veldig godt, fungerer bra til spilling. Kjører Battlefield 2 på Max grafikk uten problemer samt CS:Source osv. Veldig klar og god skjerm, synes ikke det er så dyrt. (PS! Kjøper du den hos multicom får du 256mb skjermkortminne også, det er greit å ha etterhvert som de nyere spillene trenger mer skjermkortminne.) edit: Ser at det er multicom du skal kjøpe den hos, har prisen steget?? Endret 17. august 2007 av -Magne- Lenke til kommentar
lolsann Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 kjøp en dell vostro 1500. koster det samme, men mye bedre innmat og skjerm Mrtn: Det er ikke for sent å angre kjøpet. Ingen stress å sende tilbake. 9301552[/snapback] men jeg føler ikke helt for å ha vista business:S det trekker ned mye... hvor bra ville pc'en takla å ha vista ultimate da? hva krever egentlig ultimate? Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Tenkte å kjøpe HEL80i jeg også, men etter å ha sett Vostroen blir det nok den! Mye bedre specs, og Premium eller Business spiller liten rolle for meg. Klarer meg uten Media Center. Edit: ser nå at det er mulig å forandre via telefon og samtidig spare penger. Det høres jo nice ut. Endret 18. august 2007 av StaBBer Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 kjøp en dell vostro 1500. koster det samme, men mye bedre innmat og skjerm Mrtn: Det er ikke for sent å angre kjøpet. Ingen stress å sende tilbake. 9301552[/snapback] men jeg føler ikke helt for å ha vista business:S det trekker ned mye... hvor bra ville pc'en takla å ha vista ultimate da? hva krever egentlig ultimate? 9302899[/snapback] Du kan ringe dell og få Home Premium. Da får du til og med avslag i prisen. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hva om jeg bestiller på nett i helgen, og ringer de mandag for å bytte fra Business til Premium? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hva om jeg bestiller på nett i helgen, og ringer de mandag for å bytte fra Business til Premium? 9307631[/snapback] går sikkert bra det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå