Gå til innhold

60% av USAnere kreasjonister?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USA = Home Of The Fre(aks)e.

En gjeng med puritanere styrer det landet, og så står det in dollaren: "In God We Trust". Men det er litt merkelig at relgion (Gud) ikke er lov i skolesystemet da...hmm...

Så på et program som sa at 1/3 ville droppe ut av college/universitet (kilde?!?) så det sier jo litt om nivået (hihi).

De vil også at kreasjonisme eller "Intelligente Design" som de kaller det skal læres på lik linje med evolusjonsteorien...Kan du fatte det?

Endret av -gl1n-
Lenke til kommentar

At de vil lære bort prinsippet bak intelligent design som en idé er jeg helt for, da det er en meget utbredt teori. Men selvsagt kun fra et objektivt standpunkt, altså ikke stå og hevde det er sant. Mer som "noen mener at Gud [..]" osv..

men -gl1n-, Illuminati ordner vel opp i alt dette uansett..? ;P

Lenke til kommentar
At de vil lære bort prinsippet bak intelligent design som en idé er jeg helt for, da det er en meget utbredt teori. Men selvsagt kun fra et objektivt standpunkt, altså ikke stå og hevde det er sant. Mer som "noen mener at Gud [..]" osv..

men -gl1n-, Illuminati ordner vel opp i alt dette uansett..? ;P

9300607[/snapback]

Ja, all hail the All Seing Eye! o0o0o0o

Jeg mener det er like galt å undervise relgion i skolen, som det er å preke vitenskap i en kirke... My 2 cents.

ID er og blir en ide, ikke teori. Jeg respekterer en persons relgion, bare ikke når jeg får det tredd over hodet (bare så det er sagt, hehe).

Endret av -gl1n-
Lenke til kommentar
De vil også at kreasjonisme eller "Intelligente Design" som de kaller det skal læres på lik linje med evolusjonsteorien...Kan du fatte det?

Hadde det vært så vel... Faktum er at i veldig mange stater er det faktisk forbudt med LOV å lære bort evulosjons teorien! Lærere har fått sparken fordi de har nektet å etterfølge dette!! SLÅ DEN!

Er ikke dette "back to the dark ages" så vet ikke jeg!

Så spredning av av darwinismen har egentlig aldri vært viktigere! Det er derfor viktig at vi som ikke tror på dette eventyret får formidlet dette på en grei og sakelig måte og "åpnet" øynene til flest mulig FØR nykristningen (les hjernevaskingen) av folk når nye høyder. Bare så synd at det er så utrolig vanskelig å få folk som TROR på dette eventyret til å se hva som åpenbart ligger rett foran nesen på dem, ferdig bevist og grundig dokumentert. Eller sagt på en annen måte, det er vanskelig å få folk til å tro annet enn det de VIL tro på!

Men ikke mindre viktig for det!

De fleste kristne i USA TROR faktisk at jesus kommer igjen om under 50 år... for en nedtur DET kommer til å bli. :no: I mellom tiden er de AKKURAT like ille som taliban var/er i Afganistan! Ikke nok med at de plager/mobber/tar livet av folk som bryter med DERES oppfatning av riktig og galt, men de rokker gladelig med grunntanken til den frie verden, å kunne utrykke seg fritt! Vi jeg ha det sånn? NEI, jeg vil ikke det! Vil dere andre ha det sånn? Tror ikke det! Ikke en gang de fleste kristne vil ha det sånn, men sånn er dessverre grunntanken til veldig mange med makt der borte..... Vil du ikke så SKAL du!!

:no:

Lenke til kommentar
(...)

Jeg mener det er like galt å undervise relgion i skolen, som det er å preke vitenskap i en kirke... My 2 cents.(...)

Det burde undervises i religion i skolen for å unngå fordommer, utvitenhet osv. om dem. Men dette vil ikke si at det bør undervises i intelligent design

(...) Faktum er at i veldig mange stater er det faktisk forbudt med LOV å lære bort evulosjons teorien! Lærere har fått sparken fordi de har nektet å etterfølge dette!! SLÅ DEN!

(...)

Kilde?

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar

store problemet er at amerikanere er at de ikke geier å tro på gud hvis det finnes evolusjon, men når selv paven(som er langt fra en liberal mann) ikke har noe problem med evolusjon, så sier det litt om hvor syke disse kreasjonistene er.

de fleste kreasjonister skjønner rett og slett ikke hvordan evolusjon. så derfor syns de det er lettere å si.

god did it.

Lenke til kommentar
(...) Faktum er at i veldig mange stater er det faktisk forbudt med LOV å lære bort evulosjons teorien! Lærere har fått sparken fordi de har nektet å etterfølge dette!! SLÅ DEN!

(...)

Kilde?

9301041[/snapback]

http://www.youtube.com/watch?v=a15KgyXBX24

... neida, dette er ikke kilden, men noe å tenke på...

Kilden er i Richard Dawkins bok "the god delusion".

Se forøvrig http://richarddawkins.net/ hvis du lurer på mer om denne meget dyktige forfatteren og vitenskaps mannen.

Anbefalt lesning, også for "overbeviste" ateister..... men spesielt for de som har eventyr brillene på men har sånn smått kikket litt over kanten i det siste og tvilt litt på eventyret....

Endret av strayder
Lenke til kommentar
(...)

Jeg mener det er like galt å undervise relgion i skolen, som det er å preke vitenskap i en kirke... My 2 cents.(...)

Det burde undervises i religion i skolen for å unngå fordommer, utvitenhet osv. om dem. Men dette vil ikke si at det bør undervises i intelligent design

(...)

Men, hvor går grensen mellom opplysning og preking? Læreren våres (KRL) var kristen, og selv om jeg da var mindre skeptisk, fikk jeg den

følelsen at kristendom var "mye" viktigere og mer substansiell enn f. eks islam.

Fordommer skapes i hjemmet, og da mener jeg at alle skal tvangs belæres og overvåket... Nei da, men poenget mitt var at siden det er opp til mennesker, og mennesker er forskjellige, hvordan relgionsopplæringen skal foregå blir det uenigheter og da er det fristende å bare si: Æsj, det er fredag, jeg tar kvelden...

(Er medlem i statskirken av en eller annen grunn).

Endret av -gl1n-
Lenke til kommentar

Problemet har vært at man har ønsket å undervise i ID i naturfagstimene. Det blir litt som om man skulle undervist at gravitasjon er guds hånd som dytter oss ned... Om man ønsker å undervise i ID i religion eller filosofitimer så er det fett, men i naturfagstimer?

Lenke til kommentar
Problemet har vært at man har ønsket å undervise i ID i naturfagstimene. Det blir litt som om man skulle undervist at gravitasjon er guds hånd som dytter oss ned... Om man ønsker å undervise i ID i religion eller filosofitimer så er det fett, men i naturfagstimer?

9302422[/snapback]

Oops glemte det i posten min... Mea Culpa :innocent:

Lenke til kommentar
At de vil lære bort prinsippet bak intelligent design som en idé er jeg helt for, da det er en meget utbredt teori.

Ikke i vitenskapelige kretser. Man skal ikke lære om dette i andre timer enn i religionstimene.

Men selvsagt kun fra et objektivt standpunkt, altså ikke stå og hevde det er sant. Mer som "noen mener at Gud [..]" osv..

Ja, dette kan man som sagt lære seg i religionstimene, da det ikke har noe med vitenskap å gjøre.

9302422[/snapback]

Evangelical Scientists Refute Gravity With New 'Intelligent Falling' Theory (old)

Lenke til kommentar
At de vil lære bort prinsippet bak intelligent design som en idé er jeg helt for, da det er en meget utbredt teori.

Ikke i vitenskapelige kretser. Man skal ikke lære om dette i andre timer enn i religionstimene.

Men selvsagt kun fra et objektivt standpunkt, altså ikke stå og hevde det er sant. Mer som "noen mener at Gud [..]" osv..

Ja, dette kan man som sagt lære seg i religionstimene

9308720[/snapback]

Helt klart i livssyn/religionsfag ja, og i sammenheng med flere religioner.. det tok jeg egentlig som en selvfølge.. :)

Lenke til kommentar
USA = Home Of The Fre(aks)e.

En gjeng med puritanere styrer det landet, og så står det in dollaren: "In God We Trust". Men det er litt merkelig at relgion (Gud) ikke er lov i skolesystemet da...hmm...

9300101[/snapback]

Det har med tolkningen av The First Amendment å gjøre (takk "gud" for at det eksisterer...). Hvis du ønsker å finne ut mer om det kan du jo begynne her.

Hadde det vært så vel... Faktum er at i veldig mange stater er det faktisk forbudt med LOV å lære bort evulosjons teorien! Lærere har fått sparken fordi de har nektet å etterfølge dette!! SLÅ DEN!

9301005[/snapback]

Jeg ser at noen andre har spurt om kilden tidligere i tråden og at du oppgav "The God Delusion". Men jeg anbefaler deg å lese akkurat det partiet hvor du fant den opplysningen på nytt siden jeg tviler sterkt på at noen stater ville kunne godkjenne slike lover uten å bli slått ned av de føderale domstolene. Det har riktignok vært forsøk på å få gjennom slike lover tidligere som nådde helt til den Amerikanske høyesterett (se Aguillard v Edwards), hvor de ble erklært grunnlovsstridige.
Lenke til kommentar

9301005[/snapback]

Har lest om det der jeg og. Kjente magen gjorde et lite hopp. En hel nasjon som faller tilbake i idioti og overtro er et interessant skue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...