Gå til innhold

Passer denne sinnsyke vifta i denne pc'en?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nettop handla inn en ny spill pc med følgende oppsett som er klar til å bestilles

Gi gjerne kommentarer om dere vil.

Asus P5K

Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB

Cooler Master Ammo 533

Seasonic S12 430W

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4

Intel Core 2 Duo E6850

WD 500GB 7200RPM SATA II 16MB Caviar SE16 (WD5000AAKS)

D-LINK DWA-547 RangeBooster N 650

Zalman CNPS7700-Cu

Har et sound blaster audigy 2 ZS og en årsgammel dual layer plextor brenner liggende som skal inni også.

Det jeg lurer på er, vil king-size vifta Zalman CNPS7700-Cu passe greit i mitt Asus P5K hovedkort? har lagt vekt på å få meg en rimelig stillegående pc i tillegg til at den skal kunne sparke skinke.

Endret av ticx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trippelposter og greier for å se om noen svarer :ph34r:

Sjekka på viftas hjemmeside og der står ikke mitt valgte hovedkort på lista over kompatible kort, ser ut som om alle andre p5k modeller er der dog.

Kortet jeg har valgt er derimot satt opp på hardware.no's spillanbefaling sammen med denne vifta, er det noen som har prøvd om de passer sammen eller er anbefalingen bare satt sammen litt slurvete?

Skrevet
Trippelposter og greier for å se om noen svarer  :ph34r:

Sjekka på viftas hjemmeside og der står ikke mitt valgte hovedkort på lista over kompatible kort, ser ut som om alle andre p5k modeller er der dog.

Kortet jeg har valgt er derimot satt opp på hardware.no's spillanbefaling sammen med denne vifta, er det noen som har prøvd om de passer sammen eller er anbefalingen bare satt sammen litt slurvete?

9347880[/snapback]

Hvis det står på hardware.no´s anbefaling så går det ;) kjøp den du, har selv god erfaring med zalman :yes:

Skrevet

Vifta kommer til å gå et par cm utenfor hovedkortet, så du må sjekke om det er plass til det. Jeg fikk ikke plass med samme vifte og HK i mitt Chieftek-kabinett.

Skrevet

Annbefaler deg ikke denne, hatt denne selv og den lager en slitsom durelyd som er veldig irriterende. Byttet den ut etter en måned selv dengang til en CNPS9500LED som er mye mere stillegående.

~ Mortis360

Skrevet
Annbefaler deg ikke denne, hatt denne selv og den lager en slitsom durelyd som er veldig irriterende. Byttet den ut etter en måned selv dengang til en CNPS9500LED som er mye mere stillegående.

~ Mortis360

9348050[/snapback]

Har liten tro på at det vifta som lager durelyd... som oftes er det resonans fra ett eller annet i pc´en.. skru fast og støydemp så går det bra...

Skrevet (endret)
Har liten tro på at det vifta som lager durelyd... som oftes er det resonans fra ett eller annet i pc´en.. skru fast og støydemp så går det bra...

9348094[/snapback]

Tja, det ble bort med eneste gang jeg byttet kjøler. Alt var godt skrudd fast og støytempet fra før av. En kompis av meg hadde samme kjøler med samme problem. Det er forøvrig min erfaring med denne kjøleren.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Skrevet

Har hørt det samme om de Zalman kjølerene, og de kommer ikke godt ut i de testene jeg har lest. Ta heller Noctua eller thermaltake vifter hvis det er plass til det.

Skrevet (endret)
Har hørt det samme om de Zalman kjølerene, og de kommer ikke godt ut i de testene jeg har lest. Ta heller Noctua eller thermaltake vifter hvis det er plass til det.

9349131[/snapback]

Noctua og thermaltake er veldig store... har erfaring fra alle og kan si at zalman er et meget godt valg! ;)

Kjørte en megert varm og overklokket dualcore opteron med en slik zalmanvifte og har bare positive ting å si om den. Billig, bra og støysvak :w00t:

Endret av amdme
Skrevet

Takker for svar så langt, kjempevifta (900+ gram :omg: ) er allerede i posten, satser på at get går bra som enkelte her har sagt. Jo stillere jo bedre.

Funker den forresten som reservepropell til båt?

Skrevet
Takker for svar så langt, kjempevifta (900+ gram  :omg: ) er allerede i posten, satser på at get går bra som enkelte her har sagt. Jo stillere jo bedre.

Funker den forresten som reservepropell til båt?

9349361[/snapback]

He he...mulig det, men du bør prøve den i pc´en først da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...