andyolse Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Akkurat kjøpt meg ny laptop http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80445 Denne har da både HDMI og DVI utgang. Hadde tenkt å koble pcen til LCD TVen min. Noe jeg tidligere har gjort med en VGA kabel. Er det noen som kan forklarer forskjellen mellom DVI og HDMI? Hva vil være beste måten å koble tv og pc sammen med? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) HDMI og DVI er i realiteten det sammen da begge overfører digitale signaler. HDMI har derimot muligheten til og overføre lyd i tillegg, mens DVI er en ren bildekabel. Så: bildet vil bli det samme uansett hvilken du velger mener jeg Endret 17. august 2007 av jovaa Lenke til kommentar
pstub Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Helt korrekt jovaa! Bildet blir akkurat det samme med DVI og HDMI, men i HDMI kabelen har du digital lyd også, noe som stort sett er tull imo. Lyden vil du ha direkte til forsterkeren i stedet! ;-) Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Helt korrekt jovaa!Bildet blir akkurat det samme med DVI og HDMI, men i HDMI kabelen har du digital lyd også, noe som stort sett er tull imo. Lyden vil du ha direkte til forsterkeren i stedet! ;-) 9299891[/snapback] Problemet kan være hvis man har digital utgang på TV for lyd, men ikke fra PC. Da er det veldig greit å bruke HDMI. Forskjellen mellom DVI og HDMI blir større utover. HDMI har kommet i nyere versjoner siden introduksjonen og nå er versjon 1.3 det hotte. Det kan stappes mer informasjon i overføringene. PS3 støtter dette bl.a. Lenke til kommentar
andyolse Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 men det var oppklarende takk for svar! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) For å pirke litt kan man nevne at DVI-A er kun analog, og kan derfor ikke sidestilles med DVI-I (både digital og analog), DVI-D (kun digital) og HDMI dersom man setter digital overføring av bilde som parameter. Men DVI-I er den mest utbredte DVI-typen, og som regel vil det stå hvilken type DVI skjermer og skjermkort har om man titter litt nærmere i spesifikasjoner og slikt. en.wikipedia.org/wiki/DVI#Connector Endret 17. august 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå