Wattengård Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Scenario: Når maskina bootes så vil jeg at den skal automatisk logge meg inn i X på :0 (F7) automatisk logge inn dama i X på :1 (F8) automatisk logge inn root på en superminimal X på :2 (F9?) for deretter å starte vmware player fullskjerm med et XP-image. -- Hvor vanskelig er dette å få til? -C- Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Scenario:Når maskina bootes så vil jeg at den skal automatisk logge meg inn i X på :0 (F7) automatisk logge inn dama i X på :1 (F8) automatisk logge inn root på en superminimal X på :2 (F9?) for deretter å starte vmware player fullskjerm med et XP-image. -- Hvor vanskelig er dette å få til? -C- 9299502[/snapback] Har ikke testet, men skulle tro det burde gå greit. Jeg bruker KDE med KDM som log-in manager, men det burde vel være omtrent like greit i Gnome med GDM. Så automatisk innlogging settes i rc fila /etc/kde3/kdm/kdmrc, hvor seksjonen som jeg har der ser slik ut: [X-:0-Core] #Det er vel her du bør endre fra 0 til 1 og 2 ettersom AutoLoginAgain=false AutoLoginDelay=0 AutoLoginEnable=true AutoLoginLocked=false AutoLoginUser=mittbrukernavn #erstatt med ditt, damas og root ClientLogFile=.xsession-errors og ser rimelig selvforklarende ut, egne slike for dama og rot burde gjøre susen. Når KDE først har starter er det bare å sette opp applikasjoner du vil skal starte her: ~/.kde/Autostart/ Vet ikke hva du legger i superminimal X, men der vet du kanskje best selv hvordan du vil sette det opp. KDM og GDM kan vel brukes uavhengig av hvilken desktop du kjører. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Med superminimal X mener jeg vel egentlig at jeg ikke trenger (vil ikke ha) noen vindushåndterer eller noe, siden den uansett skal være dedikert til å kjøre vmware i fullskjerm... -C- Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du kan jo prøve å rediger litt på /etc/initab. Noe ala dette burde funke: c1:2345:respawn:/sbin/agetty -l su - deg 38400 vc/1 linux c2:2345:respawn:/sbin/agetty -l su - dama 38400 vc/2 linux c2:2345:respawn:/sbin/agetty -l su - root 38400 vc/3 linux Nå må bare hver bruker ha de rette opstartsprogrammene i sine .bash_profile-filer. Dette er ikke prøvd av meg, så ikke bare skriv av ukritisk. Les gjerne litt i manualene til bash og agetty!! btw: bruker ikke vmware selv, men det skulle vel ikke være nødvendig å kjøre det som root. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå