Gå til innhold

Bruker du en sær distro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Arch, men regner ikke det som så veldig sært. Bruker Arch fordi det gir meg full kontroll, samt at den har en genial pakkebehandler (pacman).

Arch er også bedre optimisert for i686-prosessorarkitekturen enn andre distroer, men om det har noen stor praktisk betydning i bruk, er vel heller tvilsomt. (Skjønt, Arch booter over 3 ganger så kjapt som det Kubuntu gjorde.. men jeg booter 1 gang annenhver uke, toppen :p)

Lenke til kommentar

Har en partisjon med sam linux også. Den er en modifisert utgave av pclinuxos med xfce + litt annet egne ting. Slipper ihvertfall det forferdelige navnet. Tør jeg si det igjen....... pclinuxos :!:

 

Selv om det ikke er gnu/linux driver jeg litt med desktop bsd, som er en litt "enklere" freebsd. Men med freebsd's supre pakkebehandler da :)

Lenke til kommentar

Slackware har vært rundt så lenge at det er "mainstream" på anisitet :)

 

Jeg har en test installasjon av en distro som heter SuperGamer; versjonen "Big Mamma" er basert på VectorLinux og kommer ferdig med en hel haug med native linux spill, som Americas Army, Doom 3, Enemy Territory, Nexuiz, Postal 2, Quake 4, Soldier of Fortune, Unreal Tournament 2004, True Combat, Torcs, DropTeam, Sauerbraten(Cube 2)

 

Ikke min standard distro, men... jeg tipper det er den "særeste" distroen til nå i denne tråden :p

 

EDIT:

glemte... Jeg hærmer etter olear, har brukt Dracolinux primært siden 0.1beta2 (eller var det beta1? )

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Er slackware mainstream?

9300760[/snapback]

 

Slackware er nok ikke akkurat så veldig mainstream i antall brukere, men er kanskje greit å ha med likevel, siden det er en av de gamle "store" distroene som alltid har vært der.

 

Men hvorfor Debian ikke er med bør kanskje trådstarter svare for/gjøre noe med. :p

9300963[/snapback]

 

Slackware er mainstream så det holder, vennligst bevis at få bruker den.

Lenke til kommentar
Er slackware mainstream?

9300760[/snapback]

 

Slackware er nok ikke akkurat så veldig mainstream i antall brukere, men er kanskje greit å ha med likevel, siden det er en av de gamle "store" distroene som alltid har vært der.

 

Men hvorfor Debian ikke er med bør kanskje trådstarter svare for/gjøre noe med. :p

9300963[/snapback]

 

Slackware er mainstream så det holder, vennligst bevis at få bruker den.

9301761[/snapback]

 

Føler egentlig ikke at jeg trenger å bevise noe som helst, men jeg kan jo prøve. Så kan jo du vennligst bevise at mange bruker den?

 

Det finnes få, om noen, nøyaktige statistikker på antall linux-brukere, og enda færre på spredningen i de forskjellige distroene.

Slackware ligger på 11. plass på distrowatch, og har en brukermasse på 2.5% ifølge surveyen på desktoplinux.com. Jeg tar begge resultatene med en god klype salt, og stoler ikke videre på noen sånne statistikker, men det gir jo ikke akkurat noen indikasjon på at Slackware er "mainstream så det holder" (men er er det vel også forskjeller i oppfatningen av hva som er mainstream og ikke).

Lenke til kommentar

Installerte Slackware 12.0 på hovedboksen min. Jeg prøvde å installere Fedora 7 på den andre maskina i går og derfor ble Slackware 12.0 sletta fra den, men skal installere den igjen der også. Om Slackware er sær? Vet ikke helt. Slackware 12.0 finner iallefall veldig mye hardware. Fant stortsett alt på hovedboksen min ser det ut til, bortsett fra at jeg ikke får det trådløse nettverkskortet mitt. Jeg vet ikke om WebCamet mitt fungerer enda for det har jeg ikke prøvd i Linux før, men det skal prøves senere.

 

Forresten: Hva er Mainstream for noe?

Endret av wil
Lenke til kommentar
Installerte Slackware 12.0 på hovedboksen min. Jeg prøvde å installere Fedora 7 på den andre maskina i går og derfor ble Slackware 12.0 sletta fra den, men skal installere den igjen der også. Om Slackware er sær? Vet ikke helt. Slackware 12.0 finner iallefall veldig mye hardware. Fant stortsett alt på hovedboksen min ser det ut til, bortsett fra at jeg ikke får det trådløse nettverkskortet mitt. Jeg vet ikke om WebCamet mitt fungerer enda for det har jeg ikke prøvd i Linux før, men det skal prøves senere.

 

Forresten: Hva er Mainstream for noe?

9304642[/snapback]

 

Mainstream er (for meg) det de fleste velger. I dette tilfellet så er vel Mainstream de distribusjonene som blir brukt av de fleste. Det som gjerne kjennetegner mainstream distroene er at de har grafiske verktøy som lar brukerne slippe å benytte seg av kommandolinja... og flere ting selvfølglig, men kort fortalt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...