lunix Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Noen som vet hvorfor det er sånn. Har bygd ny maskin nå med et Coolermastyer Stacker kabinett, E6750 CPU, 2GB Minne og 4 disker. Ingenting annet blir varmt. Kortet idler på mellom 65-70C og under load går det bare oppover til reboot. Med ATITool kan jeg overstyre vifta og da holder den seg uten å reboote men da går jo vifta på fullt neste hele tiden og den bråker som f... Alle komponenter har nyeste drivere. Er det kortet som er gåent eller kan det være noe annet? Går utifra det er ikke er meningen det skal være slikt XP er foreløpig OS jeg har testet med. Endret 17. august 2007 av lunix Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg har ett X1900XTX og det første jeg gjorde når jeg fikk det hjem var å bestille ny kjøler. Orginal kjøleren bråker som fy og kjøler dårlig selv på maks fart. Regner ikke med at X1950XT er noe særlig bedre på kjølefronten. jeg kjøpte en Accelero X2 fra Microplex.no og kan anbefale denne. Meget stillegående og kjøler godt. Den koster bare 195,- også. Accelero X2 Lenke til kommentar
lunix Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Ja den allerede i hus. Hvordan er det med garanti når man monterer sin egen kjøler? Men uansett så er det vel ikke meninga at kortet skal bli så varmt at det nesten er ubrukelig pga rebootinga hele tiden. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Regner med at garantien går ut vinduet så fort du skrur fra hverandre kortet. Om det skal være meningen at maskina skal reboote pga. varme med orginal kjøler kan en jo lure på, men de gjør nå det. Jeg har aldri kunnet ha på sidedøren på pc'n etter at jeg fikk x1900 skjermkortet inn, selv med den nye kjøleren. Da fyker tempen i været og pc'n rebooter så fort jeg starter ett spill. Grunnen til det er nok at med det hovedkortet jeg har så ligger lydkortet klint oppi kjøleren på skjermkortet, så varmen har ingen plass å gå siden Accelero X2's sender all varmen ut ned mot hovedkortet og ikke ut bak sånn som orginal kjøleren gjør. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Noen som har link til en Skjermkortkjøler til X1950 PRO ? Funker denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=43126 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå