Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

veldig mørk skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med en laptop (dell latidude) og skjermen har plutselig blitt veldig mørk. Jeg kan akkurat se nok til å kunne lese. Jeg har justert på brightness og contrast som hjalp litt, men skjermen er fortsatt langt ifra like lys som før.

driveren jeg bruker er ATI Radeon Xpress 1150.

Noen som vet hva som kan være galt?

EDIT: Og nå som vi er inne på laptop. Noen vet hvordan jeg fjerner "Coveret" på en "Acor travelmate 240"? Skal fjerne tastaturet, og ta ut BIOS batteriet. (Om det ligger unner tastaturet da...)

bilde: ACOR Travelmate

Mvh: Crom

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Sitter her med en laptop (dell latidude) og skjermen har plutselig blitt veldig mørk. Jeg kan akkurat se nok til å kunne lese. Jeg har justert på brightness og contrast som hjalp litt, men skjermen er fortsatt langt ifra like lys som før.

9299406[/snapback]

Har du gjort noko med maskina i det siste då?? Feks lagt inn operativsys på nytt??

Lenke til kommentar

Om du kan, sjekk om problemet også eksisterer med en ekstern skjerm, men typisk når du får dim display så dreier deg seg om at en inverter for backlight'en på skjermen er gåent, er det det så er alt Dell tilbyr å bytte skjermen. Er man skilled kan man bytte inverteren selv ellers, men det er litt over menigmann-nivå så for de fleste blir det til å bytte skjermen.

Hei!

9299406[/snapback]

Har du gjort noko med maskina i det siste då?? Feks lagt inn operativsys på nytt??

9299471[/snapback]

Lenke til kommentar

Har prøvd på en annen skjerm ja, og funker da. Takk for tips, regner med at "BOP" har riktig at en inventer er gåen. Vet dessverre ikke åssen man bytter inventer, men har byttet selve skjermen flere ganger. Er det noe i samme duren?

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar

Her dreier det seg om enten inverter eller ccfl dvs backlighten.

inverteren er utrolig enkel å fikse, men koster fort noen kroner. CCFL varierer veldig fra skjerm til skjerm. Har selv byttet CCFL på en mengde skjermer. CCFL koster forøvrig ikke stort. Tror jeg har betalt rundt 5$ eks porto.

Glemte en liten detalj. Hvis du får ett noe rosa bilde er det CCFL og du bør bytte denne snarest. Venter du tar den som regel med seg inverteren i samme slengen.

Endret av skav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...