vicky Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er det noen der ute som vet hva gjennomsnittslønna ligger på (veldig ca. ) for type webutvikler-jobb i dag? Jeg har i dag 330.000,- og får høre at det er litt lite... Har jobbet ferdig prøvetiden, så er ganske fersk. Har bachelor og endel ikke-relevant arbeidserfaring. På tide å forhandle lønn her ohmy.gif Tro det eller ei; det var sjefen som tok det opp hehe! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 det er vanlig at slik blir tatt opp når prøvetiden er over. siden du er såpass blodfersk vet jeg ikke om du kan kreve så veldig mye mer i lønn. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Dersom sjefen tar det opp så er det vel på tide? Dette med begynnerlønn trenger du ikke å stresse så mye over, du tjener ikke bra men ikke direkte dårlig heller (kommer an på hvor i landet du jobber). Uansett - vent et år eller to så ser du nok at du går fort opp i lønn etterhvert som du får relevant arbeidserfaring. ..ellers så er jo markedet så bra akkurat nå at det er ingenting i veien for å søke andre jobber og enten 1) ta jobben 2) gå til sjefen og si at du har fått et bedre tilbud, og forventer et mottilbud .. Lenke til kommentar
vicky Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Må bare legge til at jeg har tatt opp kriterier for lønn med sjefen og han sa selv at erfaring innad i selvskapet ikke har betydning. Var mer om TYPE jobb man gjør, utdanning og magefølelse (hvordan man utfører jobben). I tillegg ønsker han å gi meg konkurransedyktig lønn, som han sier, så derfor interessant hva andre i lignende stillinger tjener... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Dei punkta som tel på lønnsnivået er: 1) Utdannelse 2) Erfaringer og kompetanse 3) Generelle lønnstrenden 4) Innsats Når ein er ganske fersk så er det punkt 1, 3, 4 som tel mest, etterkvart som ein opparbeider seg erfaring blir 2 og 4 viktigast og 3 blir ein justerande faktor Sitter du med hovudfag / Master så vil eg sei at du har litt lav lønn (380k i snitt for siv.ing/master 1. sept 2006) Derimot har du lavare utdanning så er nok lønnsnivået ikkje så ugunsig for utdanninga. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) slenger meg på her jeg... litt usikker på min lønn også, jeg har fagbrev som IKT-Driftsoperatør(1 år skole, 2 år lærling), og 1 års relevant erfaring fra helpdesk. hva burde jeg tjene nå? edit: har blitt tilbudt jobb hos drift der jeg jobber, hva bør lønnen der ligge på? Endret 28. august 2007 av aklla Lenke til kommentar
tor1986 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 slenger meg på her jeg...litt usikker på min lønn også, jeg har fagbrev som IKT-Driftsoperatør(1 år skole, 2 år lærling), og 1 års relevant erfaring fra helpdesk. hva burde jeg tjene nå? edit: har blitt tilbudt jobb hos drift der jeg jobber, hva bør lønnen der ligge på? 9379613[/snapback] Jeg er også interessert i å finne ut hva IKT-Driftsoperatører tjener sånn ca. Jeg trenger selv læreplass i dette faget, og lurer på hva jeg kan forvente i lønn når jeg er utlært og begynner i fast jobb... Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg lurer bare på hva du har Bachelor i og hva du skrev om på hovedoppgaven din jeg.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Husker jeg ikke feil er det rundt en 220->250 i startlønn for en IKT-driftsoperatør gjennomsnittlig. For de få som faktisk klarer å først få seg læreplass og som der igjen faktisk får seg en jobb med så kort utdanning. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvis man har bachelor grad innen IT mener du at det er kort skolegang? Hva skal man bygge på den da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvis man har bachelor grad innen IT mener du at det er kort skolegang? Hva skal man bygge på den da? 9443018[/snapback] IKT-Driftsoperatør = videregående Bachelor er gjennomsnittlig utdanning i dag vel (eller det de fleste har), de som vil utheve seg meg (eller ha tyngre jobber) har og master. Men for å utheve seg blant søkerene til en jobb er erfaring veldig fint. Har litt av alt selv. Om en 2 års tid har jeg totalt: -Fagbrev i IKT-Drift -Bachelor i webutvikling -Samt ca 7 års deltid/fulltidserfaring fra overnevnte fagfelt. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvor er det IT bransjen er det det er behov for folk mest nå da? Dem i ledelsen eller dem på gølvet (programmererne)? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Definitivt "dem på gølvet" I ledelsen er det ikkje noko særleg meir behov for folk enn normalt (då held eg uteanfor prosjektledere då desse kan vere i ledelsen men også har "produksjonjobbing") Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Husker jeg ikke feil er det rundt en 220->250 i startlønn for en IKT-driftsoperatør gjennomsnittlig. For de få som faktisk klarer å først få seg læreplass og som der igjen faktisk får seg en jobb med så kort utdanning. 9442926[/snapback] det var lite ja... men er dette riktige tall? i sA fall har jeg godt betalt, startet pA 280k, og det har blitt en god del mer nA Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Husker jeg ikke feil er det rundt en 220->250 i startlønn for en IKT-driftsoperatør gjennomsnittlig. For de få som faktisk klarer å først få seg læreplass og som der igjen faktisk får seg en jobb med så kort utdanning. 9442926[/snapback] det var lite ja... men er dette riktige tall? i sA fall har jeg godt betalt, startet pA 280k, og det har blitt en god del mer nA 9443849[/snapback] Jeg jobber ved en it-drift/support avdeling i et mellomstort selskap. Har jobbet her i snart ett år, og i dag tjener jeg ca 330.000 + overtid + eventuell bonus. Av utdanning har jeg kun gjennomført 1-årig skole VK1, IKT-driftsfag etterfulgt av 2-årig lærlingplass. I tillegg jobbet jeg et halv år på 1/2.-linje teknisk support (telefon og til dels kundeoppfølging) hos en større norsk ISP. Jeg har ingen kurs eller sertifiseringer hittil. Det kunne vært interessant å vite hva andre tjener også, slik at sammenligningsgrunnlaget blir litt bedre. Fra tidligere arbedisgivere og skole har jeg hørt at 250-300k er vanlig startlønn for en nyutdannet IKT-driftsoperatør, så det stemmer nok ganske bra. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg tror jeg har ganske lav lønn. Er dataing (3-årig) og har nå jobbet 1 år som it-konsulent. Jobber med BI for store og krevende kunder innen bank og forsikring. Min lønn er 330k på bonus. Havner sikkert på rundt 415k i året. Hva synes dere? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg synes ikke du oppgir tilstrekkelig informasjon til at man kan avgjøre hvorvidt lønnen din er ok eller ikke. Fast lønn: x kr Bonus: x kr basert på variabel y Overtidsbetalt: j/n Annen interessant informasjon er størrelse på arbeidsgiver og kjennetegn ved stillingen (forretningskonsulent eller ren teknisk bistand). Endret 10. oktober 2007 av cybirg Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Eg har bachelorgrad innan systemutvikling og 5 måneders erfaring som utvikler her i Stavanger. Min timelønn er 140 kroner som blir vell ca 250 000 kroner i året. Nå går eg jo igjennom eit rekrutteringsselskap også... Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes ikke du oppgir tilstrekkelig informasjon til at man kan avgjøre hvorvidt lønnen din er ok eller ikke. Fast lønn: x kr Bonus: x kr basert på variabel y Overtidsbetalt: j/n Annen interessant informasjon er størrelse på arbeidsgiver og kjennetegn ved stillingen (forretningskonsulent eller ren teknisk bistand). Jeg har 330kr i i fastlønn. Fakturerer jeg 100% (1000kr pr time) gir det ca 8000kr/mnd Jobber tett sammen med kundene. Er på det tekniske plan ja. Lenke til kommentar
Scumtron Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Jeg har nettopp gått ferdig en mastergrad i softwareutvikling, og holder på å søke jobb i Trondheim. Jeg har ingen (relevant) erfaring, unntatt studieerfaring. I jobbsøkingsprosessen blir jeg ofte spurt om forventet lønnsnivå, så jeg lurer på hvor mye jeg bør forlange. Er 320 000 i året et vanlig nivå som nyutdannet? Endret 6. november 2007 av Scumtron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå