Gå til innhold

Klar for flere fonter?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det surrer mye rart inni hodet mitt så det er kasnsje på tide og slippe noe av galskapen/kreativiteten ut.

Jeg er nemlig lite imponert over font utvalget som blir brukt på sider osv...

Derfor:

Er det noen som har lyst og bli med og lage en gratis font pack? Bare skumme over nettet og jakte på gratis/frie ttf'er som vi kan spre. Tenkte og få full godkjenning av de som har laget fontene.

Først og fremst til windows og til linux hvis det viser seg og fungere greit.

Ideen blir jo da at en har et litt mer spennende font utvalg når du skal lage og surfe på sider. Lager vi et install script (skal jo ikke være så vanskelig) så blir det jo ganske brukervenlig også =)

Er jeg helt på tyttebær tur nå eller??

Nå er ideen luftet så kom med meninger og ideer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett er vel fontvalget greit - meir avansert grafikk i overskrifter e.l. må uansett vere bildefiler. Til brødtekst synest eg utvalget er heilt greit, du har liksom eit par-tre fonter av kvar type (serif/sans-serif) å velge mellom - akkurat nok. Dei vi har er ganske gode fonts, og passar til det meste om du klarar å bruke dei riktig. :)

Lenke til kommentar

CSS4? Mtp hvor lang tid det nå har gått siden CSS2, hvor lang tid det tok før browserne hadde noenlunde god støtte for CSS2 og hvor lang tid det vil ta før browserne støtter CSS3, så ser dette svært stygt ut. Stor nedtur hvis jeg må vente til 2017 med å bruke font-load, noe som jeg virkelig ikke kan forstå at er så vanskelig å få til.

Lenke til kommentar

Interessant: @font-face

Det viser seg at muligheten for å bruke egne fonter allerede var/er i CSS2-spesifikasjonen, men ingen browsere bortsett fra urgamle IE-versjoner har dette implementert! Håper dette blir inkludert av browserne med en gang, så man slipper å holde seg til noen få fonter. Leste også en artikkel hvor Håkon Wium Lie snakket om hvor bra dette var, men det viser seg jo at ikke Opera 9 har støtte for @font-face. Men for all del, støtte for dette i IE8, Fx 3.0 og Opera 10 burde være det minste vi kan be om.

Lenke til kommentar
Interessant: @font-face

Det viser seg at muligheten for å bruke egne fonter allerede var/er i CSS2-spesifikasjonen, men ingen browsere bortsett fra urgamle IE-versjoner har dette implementert! Håper dette blir inkludert av browserne med en gang, så man slipper å holde seg til noen få fonter. Leste også en artikkel hvor Håkon Wium Lie snakket om hvor bra dette var, men det viser seg jo at ikke Opera 9 har støtte for @font-face. Men for all del, støtte for dette i IE8, Fx 3.0 og Opera 10 burde være det minste vi kan be om.

9363653[/snapback]

vi får bare x fingrene da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...