Jan-E. Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Har et Logitech LX700 tastatur som det var like før gikk i søpla pga at tastene begynte å å kile seg/gå tregt og ble bråkete. Men så kom jeg på ideen med å spraye det "innvendig"med CRC-556 og fy for en forskjell. Nå tenker jeg på å gå et skritt videre, nemlig å spraye det med "hvitt fett" som jo er litt tykkere enn 556, da vil jeg tro at tastaturet blir lydløst. Er det noen som har erfaring med smøring av tastatur, og er tastaturene smurt med noe når de er nye? Lenke til kommentar
enl Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Første gang jeg har hørt om det faktisk. Mitt trofaste Compaq-tastatur holder ennå koken. Har heller ikke hatt noen problemer med mitt trådløse logitech-tastatur som har 4 år på baken heller. Men hvis ting knirker, er det smøring som må til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tastaturer er laget for å ikke bli smurt, og jeg ville trodd Logitech sine var likeså. Ulempen med å smøre de er at effekten kan være korttidsvirkende og kanskje destruktiv over tid på plast/andre komponenter. Hvorfor har tastasturet ditt begynt å bli tregt i utgangspunktet? Støv/smutt/skitt? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Tastaturer er laget for å ikke bli smurt, og jeg ville trodd Logitech sine var likeså. Ulempen med å smøre de er at effekten kan være korttidsvirkende og kanskje destruktiv over tid på plast/andre komponenter. Hvorfor har tastasturet ditt begynt å bli tregt i utgangspunktet? Støv/smutt/skitt? 9299353[/snapback] Har holdt på med ombygging av huset så det er nok kommet mer støv i tastaturet enn det er bygd for Jeg delte tastaturet og vasket tastedelen i rent vann og det var da det virkelig begynte å gå tregt, derfor jeg lurte på om tastene er innsatt med noe fra fabrikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg delte tastaturet og vasket tastedelen i rent vann og det var da det virkelig begynte å gå tregt, derfor jeg lurte på om tastene er innsatt med noe fra fabrikken. 9299490[/snapback] Kanskje noe plastgrafitt..? Vann er nok noe uttørrende (har du ikke sett reklamene for håndsepe med fuktighetskrem?). Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Uansett så gjør vel ikke 556 noen skade da man kan bruke det over alt. Men tror ikke jeg blir å spraye på "hvitt fett", ikke enda ihvertfall..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå