Gå til innhold

HJelp! Hva har skjedd med min ekserne disk?

Anbefalte innlegg

Når jeg våknet opp i går hadde maskinen i løpet av natten slått seg selv av for å "laste ned en viktig oppdatering". Merka også at den eksterne disken var av (noe som hadde skjedd en del i det siste), men jeg regnte med at det som regel bare var å skru den på igjen. Men denne gangen var den helt død. Hva har skjedd? Bare dårlig strømkobling?

Husker ikke helt modellnr, men skal prøve å sjekke det. Den var hvertfall kjøpt i 2005 og har 80 GB plass. Ser helt lik ut som denne: http://www.hardware.no/tester/harddisk/lac...b_usb_2_0/11519

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Du kan selv velge om maskinen skal restarte av seg selv etter slike viktige oppdateringer, eller om den skal avvente ditt valg. Se under Kontrollpanel - Automatiske oppdateringer.

Prøv å koble vekk strømledningen fra den eksterne harddisken i et minutt. Om den ikke vil starte når du plugger den inn igjen, og selve harddisken ikke får strøm (ingen during) - så kan det være strømforsyningen eller selve kabinettet (boksen) til den eksterne harddisken. Da kan du evt. montere harddisken i datamaskinen, eller kjøpe et annet eksternt kabinett.

Lenke til kommentar

Men noen som vet om jeg bare kan gå til en eller annen databutikk og kjøpe en ny strømledning? Eller må dette bestilles fra en Lacie-leverandør?

Kan også si til opplysning at jeg de senere tider ofte har opplevd at disken har slått seg av. Lenge virket det å bare skru den av og på, men nå funker det ikke lengre..

Endret av Hansen83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Du kan kjøpe et eksternt kabinett for harddisken som jeg foreslo tidligere.

Ta kontakt med en nettbutikk (f.eks Komplett) eller gå til nærmeste databutikk (Datakjeden/Digital Impuls/Netshop i Oslo) for å avklare hvilken type og modell du trenger/ønsker.

Her er priser fra prisguiden til HW.NO - du skal ha enten SATA/IDE internt grensesnitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...