Gå til innhold

Hvilken C2D tilsvarer AMD ATHLON 64 X2 6000+?

steinrr

Anbefalte innlegg

Ville ikke kjøpt AMD selv.. av flere årsaker, bla brent barn skyr ilden. Men i praktisk bruk vil man ikke kunne skille mellom ett bra AMD system og ett bra Intel system, så lenge man har fått det stabilt, valgt riktig hk, brikkesett(ikke via) etc. Ofte er det kun i syntetiske tester at man oppdager de små forskjellene og kanskje 3Dmark... Som de fleste vet er det mange tilfeldigheter som kan påvirke ett resultat i f.eks 3DMark, selv ville jeg aldri tolket ett par hundre poeng som en reel ytelsesforskjell.

Poenget mitt er at mange testere ofte legger litt for mye vekt på disse testene og tillegger forskjeller på under 1% veldig stor betydning.. Det er faktisk lov å teste og ikke komme frem til noen klar konklusjon eller trekke konklusjon fra f.eks effektforbruk eller noe slikt....

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Poenget mitt er at mange testere ofte legger litt for mye vekt på disse testene og tillegger forskjeller på under 1% veldig stor betydning..

Veldig enig i den der.

Dessuten er resten av testmiljøet ofte forskjellig fra hvordan det er hos den vanlig bruker. Når en f.eks tester skjermkort eller CPU vil ikke små forskjeller spille noen rolle fordi andre ting i systemet til "den vanlige bruker" ha for stor innvirkning.

Kjørte 3Dmark05 på en maskin med XP3200+ ga 7412 poeng, samme maskin med Opteron 185 ga 9470 poeng. 2k poeng ytelsesøkning uten å røre skjermkortet...

F.eks vil 1Gb RAM vs 2Gb RAM vil gi mer diskaccess som sakker systemet mer enn et 10% dårligere skjermkort ville gjort. Samme med mye annet. Tipper det er en del der ute med f.eks 8800GTS som fortsatt irriterer seg over lagging (som skyldes helt andre ting enn skjermkortet).

Det blir aldri bedre enn det dårligste leddet i kjeden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...