TSP Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Dette innlegget ble oppdatert 5. September 2007 med informasjon om patch 1.3. Postens originale innhold kan beskues nederst i denne posten. Hei, i denne tråden skal diskusjon om hva dere synes om den tredje patchen gitt ut til spillet Medieval 2: Total War. Husk at denne tråden hovedsakelig er til diskusjon om erfaringer og meninger om patchen. Om du har noen nyheter vedrørende nye patcher skal dette opplyses om i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...=0#entry7402143 Relaterte tråder: - Post nytt om m2tw sine patcher her (klikk her) - Dine erfaringer og meninger om 1.01 (m2tw patch) - Info/diskusjon: patch 1.2 (M2TW) KOMMET! (4. Mai) Informasjon fra før patchen kom ut Se nederst i dette innlegget. Hvis jeg har noe å fortelle om en ny kommende patch, skal jeg poste her da? Nei, den diskusjonen skal taes i tråden: Post nytt om m2tw sine patcher her (klikk her) Når kom oppdateringen? 4. September 2007 for de som ikke har Medieval 2 Total War: Kingdoms Trenger jeg denne patchen? Merk: Om du har Medieval 2: Total War Kingdoms trenger du IKKE denne patchen! Kingdoms installerer nemlig patch 1.3 selv om den ikke finnes. Vel, hovedsakelig fikser den kun kompatibilitetsproblemer med multiplayer, om du ikke spiller multiplayer trenger du derfor ikke denne. Men med tanke på at det er endringer i kjernefiler til spillet er det sannsynlighet for at du trenger å ha 1.3 installert for at fremtidige modifikasjoner til spillet skal virke. Du må i tillegg ha patch 1.3 om det kommer en annen oppdatering på et senere tidspunkt, det er dog ikke planlagt andre oppdateringer etter dette fra Creative Assembly sin side av hva som er offentliggjort. Hvor stor er patchen? 520,96 MB NB: Andre størrelser på patchen kan forekomme, forhør deg i denne tråden om du er usikker på om du har funnet riktig patch, eller om størrelsen ikke er 515-525MB Hvorfor så stor oppdatering? Kompatibilitet er fikset, det er mange filer som må endres i en slik prosess. Hvor kan jeg laste ned oppdateringen fra? http://www.gamershell.com/download_20881.shtml http://download.boomtown.net/en_uk/article...ew.php?id=13750 http://www.strategyinformer.com/pc/medieva...atch/17066.html http://www.exp.de/download.php?id=13372 Må jeg ha installert patch 1.1 og/eller 1.2 for å installere patch 1.3? Du må ha installert patch 1.2. (patch 1.1 følger med patch 1.2) for nedlastningslenker, informasjon og diskusjon rundt patch 1.2 klikk her: Info/diskusjon: patch 1.2 (M2TW) KOMMET! (4. Mai) Hvordan installerer jeg den? Last ned installasjonsfilen til Patch 1.3. Når den er ferdig lastet ned, starter du installasjonsprosessen. Det er ikke uvanlig at det tar lang tid å installere denne oppdateringen, ha derfor tålmodighet. Om spillet ikke virker som det skal etter dette, prøv følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Avinstaller. 2. Forsikre deg om at alle spor etter spillet er borte fra registeret. Endre i registeret på eget ansvar! CCCleaner (gratis) kan brukes til å skanne gjennom registeret for å kvitte seg med unyttige registerfiler, deriblant Medieval 2 Total War sine, ETTER at spillet er avinstallert. 3. Installer spillet. 4. Restart maskinen. 5. Start opp spillet. (Spillet må få intialisert alle filene) Når spillet er startet opp helt en gang, går du ut igjen. 6. Installer den offisielle oppdatering 1.2 (ikke 1.1, denne installeres med 1.2). Å installere oppdatering 1.2 tar lang tid, faktisk lenger tid enn å installere spillet sannsynligvis om alt går som det skal. Om installeringsprosessen går veldig fort, er det mest sannsynlig skjedd en feil. Surf rundt på nettet mens du venter, tidsfordriv kan være å lese denne nettserien: Dadaph Serraph 7. Start opp spillet. (Spillet må få intialisert alle filene) Når spillet er startet opp helt en gang, går du ut igjen. 8. Installer den offisielle oppdatering 1.3 9. Restart maskinen. 10. Kryss fingrene, start spillet. Om ikke dette går, får dere henvende dere her igjen, så får vi se hva vi får gjort. Denne lille guiden er laget med utgangspunkt i dette innlegget på twcenter: http://www.twcenter.net/forums/showpost.ph...068&postcount=3 Virker ikke dette heller? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette vil trolig ikke ha noe å si, men om du gidder kan du prøve å laste ned oppdateringen på nytt fra et annet sted. Det er riktignok sannsynlig at metoden ikke vil ha noe for seg. Men om du velger: last ned, følg deretter prosedyren som er foreslått over. Hva er det CA sier er fikset? "Update 1.3 is now available to download for owners of Medieval II: Total War. The latest update includes online multiplayer fixes to allow owners of the original game to play with those who have installed Kingdoms (available in stores now!). You need Update 2 installed in order to install Update 1.3. Please note that Update 3 is just for users of Medieval II and if you have installed Kingdoms then you do not need this update. Update 1.3 is available to download from the following mirror sites, with more to follow as they become available" Readme: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Readme for patch 1.3Medieval II: TW v1.3 contains the following changes: Core Medieval II settlement data updated to function correctly with Medieval II: Kingdoms. Fixes some instances of floating settlements in Medieval II: TW and Medieval II: Kingdoms. Updates version number to 1.3 Denne tråden besto opprinnelig av følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Creative Assembly har fått tilhengerne på nakken igjen, et nylig offisiellt innlegg på totalwarforums.com forteller at Patch 1.3 ikke fikser noe i kampanjen til "Medieval 2: Total War". Kun hovedspillets mulighet til å spille vanlig Medieval 2: Total War med eiere av den kommende ekspansjonen "Kingdoms" vil være av innholdet. Det var onsdag at Jack Lusted, spilltester innad i Creative Assembly, skrev at patch 1.3 kun fikser en liten del av multiplayeren i "Medieval 2: Total War". Slik at mens Kingdoms blir levert med en flere nye balanseendringer, fikser og nye muligheter vil ikke hovedkampanjen til spillet få en eneste endring. Avgjørelsen ble tatt av Creative Assembly og Sega for 5 måneder siden, de vurderte i den perioden å lansere endringer til selve hovedkampanjen i form av fikser på problemer og balanseforandringer. Likevel ble dette ikke gjort siden det ville sette for mye press på staben å måtte jobbe med to ulike kodebaser som begge skulle være klare til samme dato. Patch 1.3 kommer til å fikse opp i et problem som gjorde det umulig for eiere av kun Medieval 2: Total War å spille med de som eier ekspansjonspakken Kingdoms. Kingdoms har nylig gått gull og er klar for de første butikkhyllene 31. August. Jack Lusted sin post og andre meninger kan leses ved å følge lenken under. http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/21448...ign-in-1-3.html ----- Nah, vet ikke hva jeg skal si. Hvis Kingdoms blir et godt spill kommer jeg ikke til å klage nevneverdig. Etter patch 1.2 klarte jeg personlig å slå meg til ro med spillet og spille det. Jeg klarer likevel ikke tilgi Creative Assembly for at det virker som om de er altfor rappe med å få spill ut på markedet. For mange er Medieval 2: Total War nå blitt en stor flopp og gamle tilhengere drar sin vei til andre spill, det er ikke en god utvikling. Endret 5. september 2007 av TSP Lenke til kommentar
Krusader Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Vel, CA er de eneste som lager spill ala Total War, eller vel de er de eneste som har en stor markedsandel eller noe. Så lenge de ikke har konkurranse så kan de lage spillene sine uansett hva Endret 20. august 2007 av Krusader Lenke til kommentar
TSP Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Her er et meget godt svar fra Wikiman på totalwarforums.com Post from Wikiman regarding 1.3 update I have read all of your thoughts and I do sympathise. I can completely understand your perspective. Disappointment that bugs in the vanilla version were very annoying, that the game was not balanced as per expectations. Also finding out now that other things appear to be more important than fixing remaining issues must be a blow. You really have to walk a mile in a dev studios 'shoes' to get an understanding of the demands of game production. Given that arranging this for you all is logistically impossible, all I can offer is a few words about my perspective. Med 2 had a longer 'lock down' phase where there were no code changes and only bug fixes than previous games, it lasted for several months. It took a huge amount of discipline in the team to be able to restrain themselves, new features is always more fun that fixing bugs. We also sought the opinions of long time Total War players and had testing teams in three locations around the world. The studio gave itself the best possible chance of being 'acceptable'. Whether we made it or not I won't comment on, it cannot be proven either way except in the extremes. You either do not get a single person complaining (we all know that didn't happen) or every single thread is in uproar and the game returns are through the roof. This didn't happen either. Regarding the decision to focus on finalising Kingdoms and not attempting to add code changes to 1.3. Well we would have been absolutely bonkers to even attempt it and the result would have been that we would have produced neither. I can't express to you just how difficult it is to ship a product. The stress it places on our lives and our partners, the technological stresses it places on our equipment (I will get back to this), the demands it places on CA's and SEGA's limited resources. The challenges it places on the team mentally and their stamina are enormous. On a difficultly scale of 1 to 10, if 1 equals getting 5 people all to agree on the same movie in a video library and 10 equals launching a space shuttle, it is definitely a 9. Now we all know that five people in a video library can never agree so I hope that gives you some idea of how difficult it is! It only takes on tiny little mistake to cause the game to be unacceptable for shipping. Now I would like to think we are a well run studio with good detailed processes in place to handle the construction of a game, but I am always amazed at the challenges that shipping a game presents to the team. Now to do that twice; shipping Kingdoms and a Medieval II Update at the same time. Well we can't ask the team to kill themselves to do it. If we asked, they probably would do it for a while, then get sick of it and get jobs elsewhere leaving the game unfinished. If they did hang around, the number of introduced errors would skyrocket and the production would slow down to a crawl while illnesses shoots up. Either way, you the public does not get the goods. To digress, I have to mention the technological stresses as it was crazy. Med 2 was a big game, to compile it took about 12 hours in the end. Now this is distributed compilations, to speed the process up it gets as many PCs as are available to it to compile parts which get sent back to the master build machine to be assembled. It still takes 12 hours! Now Kingdoms is that x4 so in the end it was taking about 38 hours to compile the game. If there is one mistake in the game, restart the 38 hour clock and come back in 2 days. We ended up with multiple build machines in order to have a rolling system. I won't even go into how many terabytes of data we were generating each week. I didn't want to blank you guys and girls out there; you deserve to know why we appear to make these decisions that sometimes don't meet your expectations. I know you probably don't want to hear it, but Kingdoms has had even more testing and process applied to it to ensure it is in a better state for release than Med 2. I will eat my words if the consensus doesn't agree. We are trying to be better at what we do, every time around. Economically, we do have to keep moving on making new games, it's what we do. If we didn't we wouldn't make money which means I wouldn't get paid, which means I couldn't buy a new killer PC, which just isn't going to happen, geddit! So blame me and my unashamed desire for bleeding-edge PC hardware for all of our woes if you must. One last thing, the game came out nearly a year ago, and you are all still here! Sometime I think we forget and we don't give you enough credit for your passion. Thanks for hanging around and caring about the TW games." -wikiman Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Patch 1.3 er nå kommet ut, det er lagt ut informasjon om patch 1.3 i førstepostens, førsteposten originale innhold finner dere nederst i førsteposten. Det ble opprinnelig laget en egen tråd for det som nå er i førstepost, men fant ut at denne tråden var nært nok "beslektet", derfor fikk jeg en moderator til å slette den nye tråden og redigerte det innholdet inn i denne trådens førstepost. Endret 5. september 2007 av TSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå