Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc død etter lynnedslag

Anbefalte innlegg

Hei

Pc'en min fikk seg et sjokk etter et lynnedslag. Og strømforsyningen ble ødelagt i form av at den lager jordstrøm.

Jordfeilsspenningen er på ca. 144V AC. Og det jeg lurer på er om noe kan ha overlevd lynet og jordfeilsstrømmen?

NOE lever iallefall... Pc'en signaliserer ved blinking av statuslyset (er ikke helt sikker på om høytaleren er koblet til, men er ganske sikker på att den er det), blinkingen er slik; to kjappe blink hvert sekund.

Å fått prøvd ut alle delene kan vise seg å by på vanskeligheter, siden jeg ikke er sikker på om det er noen andre som jeg har lett tilgang til, som har samme hardwaretype som meg.

Og en siste ting; kan jeg få dekt skaden med garanti (kjøpt fra komplett.no så det er garanti på hver del) eller innboforsikkring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en siste ting; kan jeg få dekt skaden med garanti (kjøpt fra komplett.no så det er garanti på hver del) eller innboforsikkring?

9298946[/snapback]

Kompletts garanti dekker nok ikke lynnedslag, men innboforsikringen din burde dekke det! Men du får sikkert en egenandel på rundt 1000,-. Ring forsikringsselskapet ditt og spør. Prøv å legge ved en eller annen form for dokumentasjon hvis du har. Skriv skriv NYPRIS for det som er ødelagt (eller tilsvarende) når du kontakter forsikringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...