Delusion Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei! Jeg har kjøpt meg ny router på Elprice i dag. Den fungerer bra, men jeg har et lite problem med å åpne porter. Fra før har jeg nemlig et SpeedTouch510-modem. Slik jeg har forstått det har denne en innebygd router/firewall. Det jeg da lurer på er hvor jeg egentlig skal åpne porter hen? I den nye routeren jeg har kjøpt, modemet eller begge? Jeg har prøvd de tre alternativene, men har fortsatt problemer med å bruke f.eks uTorrent. På forhånd mange takk for hjelpende og konstruktive svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du bør sette 510i i bridgemode og så logge på med routeren bak. Oppskrift på bridge finner finner du på online.no. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Jeg fikk meg nytt modem fra NGT her forleden, om det er samme model aner jeg ikke. Du kan ta en titt i denne tråden å se om det hjelper deg Tråden som hjalp meg med å sette opp portene (som er linket til i tråden jeg linker til over) er her. Endret 17. august 2007 av Firesky Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Takk for kjapp respons! Altså, jeg kan oppsummere litt, blir kanskje lettere for folk å hjelpe meg da. Jeg har den routeren som er nevnt i første post + SpeedTouch510i. Jeg har ingen problemer med å koble meg på nettet og slikt. Det er kun nedlastning som krøller seg. Ettersom modemet fra Telenor har innebygget router, i tillegg til at jeg har den nevnte routeren, så sendes/lages to ip-adresser. Jeg ringte Telenor i stad og de sa noe om at jeg måtte skru av HPCD eller noe slikt i routeren. Det gjorde jeg, men da fikk jeg ikke brukt nettet i det hele tatt. Det fungerer ikke å åpne porter. Selv om jeg åpner porter, står det at de ikke er åpnet i programmer som uTorrent. Er det noen som kan hjelpe meg, steg for steg, og forklare hvordan jeg skal gå fram? Det er ikke aktuelt å gjøre SpeedTouchen til et bridgemodem, ettersom alt blir veldig ustabilt da. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Slå av DHCP (på LAN) på den nye routeren. Koble så nettverkskabelen fra Speedtouch til en av lanportene på routeren. Verre er det ikke Du forwarder da kun porter i speedtouch. Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) OK, takk! Nå virker egentlig alt som det skal, men det er en liten detalj til jeg trenger hjelp med. Nede i system tray er det bilde av to PC-er og en "ball" som går fram og tilbake. Det står: "Windows was unable to find a certificate to log you to the network". Etter en stund blir denne beskjeden borte, og det står: "Validating identity". Hva i all verden er dette? Hvordan får jeg fjernet/fikset det? Mens den er slik får jeg verken kommet inn på SpeedTouchen eller D-Linken. Hvis jeg setter ut og inn nettverkskabelen forsvinner det, men ved neste restart popper den opp igjen. Irriterende! Edit: Kommer inn på SpeedTouchen, men ikke D-Linken. Endret 19. august 2007 av Delusion Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 OK, takk! Nå virker egentlig alt som det skal, men det er en liten detalj til jeg trenger hjelp med. Nede i system tray er det bilde av to PC-er og en "ball" som går fram og tilbake. Det står: "Windows was unable to find a certificate to log you to the network". Etter en stund blir denne beskjeden borte, og det står: "Validating identity". Hva i all verden er dette? Hvordan får jeg fjernet/fikset det? Mens den er slik får jeg verken kommet inn på SpeedTouchen eller D-Linken. Hvis jeg setter ut og inn nettverkskabelen forsvinner det, men ved neste restart popper den opp igjen. Irriterende! Edit: Kommer inn på SpeedTouchen, men ikke D-Linken. 9312357[/snapback] Det har ingen ting med nettvkeret i seg slev å gjøre, men at noen har lekt/klabbet med innstillingene på trådløskortet ditt. Gjør følgende: 1: høyreklikk på mine nettverkssteder 2: egenskaper eller whatsoever 3: høyreklikk på din trådløse nettverkskobling og velg egenskaper 4: FAEN... jeg har glemt resten! Uansett.... poenget heretter er at du skal IKKE be trådløsklienten i XP til å lete etter autorisasjonsmetoder i domenet det spør etter.. hvis dette ble feil (noe det ble...) så bare ta kontakt Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Hm, nå skjønte jeg ikke helt hva du mente. Hva er det jeg skal endre på? Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Mulig det er noe UPnP trøbbel. Prøv å slå det av i speedtouchen. Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Tror JKJK var inne på noe i posten over her. Bare synd han ikke huska alt. Noen andre som vet? Begynner å bli rimelig desperat nå. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) This is caused by setting the encryption to WPA-RADIUS instead of WPA-PSK on the client radio. Both the router and the client are trying to find a RADIUS server with which to authenticate your system. Switch the encryption to WPA-PSK (pre-shared key) on both ends and it will work. Endret 19. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) OK, men hvordan gjøres det her? Skal jeg bare starte det som kalles "easy setup" inne på modemet? Med andre ord, hvordan endrer jeg det på SpeedTouchen? Endret 19. august 2007 av Delusion Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Logg inn og endre krypteringen under wireless/wlan. Behøver ikke å gå via easy setup. Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ja, var det jeg trodde også, men jeg finner ikke noe sted jeg kan endre dette på modemet. Går inn på 10.0.0.138, men finner ingenting der jeg kan endre på. Må det gjøres via DOS? Beklager at jeg må ha alt inn med teskje, men dette er noe jeg virkelig IKKE har peiling på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg tullet litt her. Resett D-link og logg inn på den for å endre trådløsinnstillingene. Sett den deretter opp som aksesspunkt/switch som tidligere. Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Hm, det høres jo litt merkelig ut. Du skjønner, når jeg konfigurerte routeren, satte jeg den til å være WPA-PSK. Det var visstnok det aller sikreste. Så da er det vel selve modemet jeg må endre krypteringen på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Nei, det er heller krypteringen i PC. Det står i den engelske teksten at det er 'client radio' = PC WLAN som er satt i radius. Sjekk hvertfall dette før du avskriver teorien Endret 20. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 OK, jeg forstår fremdeles ingenting, men det virker som om du har peiling på det her. Hva er det jeg skal gjøre nå for å få fjernet dette problemet? Slik jeg forstår deg så er det nå slik at SpeedTouchen min har en type kryptering, og routeren en annen. Riktig? Har du en link eller en oppskrift jeg kan følge, steg for steg? Har googlet en del, men bare kommet fram til mange forskjellige svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Speedtouchen har ingen kryptering da den ikke har wlan(trådløs). Trådløsrouteren din antar jeg bruker WPA kryptering og det samme gjelder kortet du bruker i PC. Les forrige melding om igjen da jeg redigerte den nettopp. Lenke til kommentar
Delusion Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Så det er krypteringen på selve PC-en jeg skal endre? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå