Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ny router

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg ny router på Elprice i dag. Den fungerer bra, men jeg har et lite problem med å åpne porter. Fra før har jeg nemlig et SpeedTouch510-modem. Slik jeg har forstått det har denne en innebygd router/firewall. Det jeg da lurer på er hvor jeg egentlig skal åpne porter hen? I den nye routeren jeg har kjøpt, modemet eller begge? Jeg har prøvd de tre alternativene, men har fortsatt problemer med å bruke f.eks uTorrent.

På forhånd mange takk for hjelpende og konstruktive svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjapp respons! :)

Altså, jeg kan oppsummere litt, blir kanskje lettere for folk å hjelpe meg da. Jeg har den routeren som er nevnt i første post + SpeedTouch510i.

Jeg har ingen problemer med å koble meg på nettet og slikt. Det er kun nedlastning som krøller seg. Ettersom modemet fra Telenor har innebygget router, i tillegg til at jeg har den nevnte routeren, så sendes/lages to ip-adresser. Jeg ringte Telenor i stad og de sa noe om at jeg måtte skru av HPCD eller noe slikt i routeren. Det gjorde jeg, men da fikk jeg ikke brukt nettet i det hele tatt. Det fungerer ikke å åpne porter. Selv om jeg åpner porter, står det at de ikke er åpnet i programmer som uTorrent.

Er det noen som kan hjelpe meg, steg for steg, og forklare hvordan jeg skal gå fram? Det er ikke aktuelt å gjøre SpeedTouchen til et bridgemodem, ettersom alt blir veldig ustabilt da. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

OK, takk! Nå virker egentlig alt som det skal, men det er en liten detalj til jeg trenger hjelp med. Nede i system tray er det bilde av to PC-er og en "ball" som går fram og tilbake. Det står: "Windows was unable to find a certificate to log you to the network". Etter en stund blir denne beskjeden borte, og det står: "Validating identity". Hva i all verden er dette? Hvordan får jeg fjernet/fikset det? Mens den er slik får jeg verken kommet inn på SpeedTouchen eller D-Linken. Hvis jeg setter ut og inn nettverkskabelen forsvinner det, men ved neste restart popper den opp igjen. Irriterende!

Edit: Kommer inn på SpeedTouchen, men ikke D-Linken.

Endret av Delusion
Lenke til kommentar
OK, takk! Nå virker egentlig alt som det skal, men det er en liten detalj til jeg trenger hjelp med. Nede i system tray er det bilde av to PC-er og en "ball" som går fram og tilbake. Det står: "Windows was unable to find a certificate to log you to the network". Etter en stund blir denne beskjeden borte, og det står: "Validating identity". Hva i all verden er dette? Hvordan får jeg fjernet/fikset det? Mens den er slik får jeg verken kommet inn på SpeedTouchen eller D-Linken. Hvis jeg setter ut og inn nettverkskabelen forsvinner det, men ved neste restart popper den opp igjen. Irriterende!

Edit: Kommer inn på SpeedTouchen, men ikke D-Linken.

9312357[/snapback]

Det har ingen ting med nettvkeret i seg slev å gjøre, men at noen har lekt/klabbet med innstillingene på trådløskortet ditt.

Gjør følgende:

1: høyreklikk på mine nettverkssteder

2: egenskaper eller whatsoever

3: høyreklikk på din trådløse nettverkskobling og velg egenskaper

4: FAEN... jeg har glemt resten! Uansett.... poenget heretter er at du skal IKKE be trådløsklienten i XP til å lete etter autorisasjonsmetoder i domenet det spør etter..

hvis dette ble feil (noe det ble...) så bare ta kontakt

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg trodde også, men jeg finner ikke noe sted jeg kan endre dette på modemet. Går inn på 10.0.0.138, men finner ingenting der jeg kan endre på. Må det gjøres via DOS? Beklager at jeg må ha alt inn med teskje, men dette er noe jeg virkelig IKKE har peiling på.

Lenke til kommentar

OK, jeg forstår fremdeles ingenting, men det virker som om du har peiling på det her. :)

Hva er det jeg skal gjøre nå for å få fjernet dette problemet? Slik jeg forstår deg så er det nå slik at SpeedTouchen min har en type kryptering, og routeren en annen. Riktig? Har du en link eller en oppskrift jeg kan følge, steg for steg? Har googlet en del, men bare kommet fram til mange forskjellige svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...