Aragorn20 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har plutselig fått et stort BIOS-problem. Når jeg trykker DEL for å gå inn i BIOS under oppstart, kommer det opp et svart skjermbilde med en blinkende hvit markør øverst i venstre hjørne + en tykk mørkeblå strek tvers over skjermen lenger ned. Ellers er alt svart. Nå henger alt seg, og jeg må trykke reset på kabinettet for å boote. Jeg har resatt biosen-innstillinger vha jumperen på hovedkortet, og jeg har prøvd å flashe den opp, men problemet er det samme. Husker ikke hva slags bios det er, men den er ganske vanlig og sitter på et VIA-hovedkort. Er det noen som kan ha noe peiling på hva dette kan være? Bortsett fra at jeg ikke kommer inn i BIOS, er alt som normalt, og windows starter som vanlig. Kan jeg ha fått et virus som delvis har ødelagt biosen? Er det mulig å kjøpe ny bios-brikke og sette opp denne selv? Håper noen kan hjelpe meg.... Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg tipper at du bruker Mist Silent Twin? Isåfall, ikke plugg strømkontakten i "cpu_fan", finn en annen. Lenke til kommentar
floppy Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har du kabinettvifter kobblet til hk? Da ut kontakten/e og prøv igjen. Dette var det som skulle til for meg med akkuratt samme problem. mvh btj Lenke til kommentar
Aragorn20 Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg tipper at du bruker Mist Silent Twin?Isåfall, ikke plugg strømkontakten i "cpu_fan", finn en annen. Jeg har faktisk en Silent Twin. Skal prøve tipset ditt. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå