Gjest Slettet+142 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Hei hei Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg kan endre path til Mine Dokumenter og Skrivebord? Jeg vil ha de to mappene på en seperat harddisk. OS er Windows XP. Takker for svar - Mariyo Endret 17. august 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Gompedyret Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du kan gjøre dette med Tweakui XP. Iallefall mine dokumenter, skrivebordet er jeg mer usikker på om er mulig eller tilrådelig å flytte. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Bare høyreklikk på mappa og velg egenskaper.. og der kan du sette "målmappe" EDIT: I hvert fall når det gjelder "Mine Dokumenter" (Det samme kan man vel gjøre med "Min Musikk" og "Mine Bilder" også, hvis jeg ikke husker feil.. Endret 17. august 2007 av Bone Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) I registeret har du en key som heter Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders Den liggger i HKCU i tillegg til HKLM som gjelder for hhv din bruker og alle brukere. Endret 17. august 2007 av oro2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Da endret jeg som Bone sa, i egenskapene for Mine Dokumenter, og i tillegg endret jeg Desktop-strengverdien i registeret, som oro2 gav path til, til path til den nye Skrivebord Hvis dette ikke virker, tar jeg en titt på Tweakui XP som Gompedyre nevnte Edit: Det virket som pokker Tusen takk for hjelp Endret 17. august 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå