2roll Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 LOL! Men ellers må jeg bare si FY! Det har kommet mye mer miljøvennlige metoder for absolutt etanol. Synd at Norge fortsatt er et U-land. Ikke minst bør man tenke på oss kjemikere som jobber med dette til daglig. Det kan jo hende at man får i seg litt ved en feiltagelse. (sykloheksan=kreftfremkallende) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Sorry, akkurat som du antok så mente jeg: hvordan fjerner dere vannet:-) (Det er lett å fjerne spriten...skål) Takk for svaret. Vet du hva dere tilsetter? Bruker dere cyklohexan, benzen eller et salt for eksempel? M.a.o. tilsetter dere et pulver som løser seg eller en organisk luktende væske som dere har fått beskjed om å behandle med varsomhet? Hehe, noen har lest den store hjemmbrentboken? Mye bra lesning der... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Ja, det stemmer. Både 96% og 100% Vi destillerer Fabrikkutsalg? ;-) Lenke til kommentar
Bisniss-Jøden Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 jeg selger også litt, men det er lite å tjene på det. Lenke til kommentar
SoW Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Nesten humorside! Kan vedde på at halvparten her ikke har målt/brent i virkeligheten! Tar bare "fakta! fra alt som står på nette! 96%med HB apparat er faktisk et problem, men slett ikke umulig. Har selv vært med på å målt 97% inne i et varmt rom.. Lenke til kommentar
SoW Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg må bare få ut litt frustrasjon, og oppklare en misforståelse.Smuglerspriten som mange kjøper inneholder ikke 96% sprit. Når dere får beskjed om at det er ren 96% så er det ikke det. Mest sannsynlig ligger den litt under 80%. Den reneste spriten jeg har vært borti var ett parti borregaard sprit, det inneholdt ca 90%. Og bare for å ha sagt det så er det ikke mulig med dagens teknologi å få 96%. De har greid på ett labratorium å lage 95.89% (tror det var det, ihvertfall så var det litt under 96% ). Men som sagt så ligger smuglerspriten på ca 80% (hvis du er heldig, det er mye lureri her.) Ikke mulig å lage 96%? Hvem har fortalt deg dette? Tror du på alt du blir fortalt, isåfall, julenissen finnes! Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Ah...dette har jeg alltid lurt på! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 dette var fint å vite.. alle jeg kjenner sier det er umulig å få over 96%.. morro å få bevist noe annet.. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Som sagt i en annen tråd, bruker man 100% sprit i laboratorie-eksperimenter der vann kan få løsningen til å eksplodere. Rødsprit "kan ikke" drikkes fordi det inneholder brekkmiddel som gjør at du spyr. Tidligere kunne man sile rødsprit gjennom loff, og så ble brekkmiddelet tatt opp i brødet og forsvant. Lenke til kommentar
sirfresh Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 orker ikke lese tøys og fakta som er skrevet tidligere i tråden, men jeg er 100% sikker på at jeg mange ganger har kjøpt hjemmebrent som er over 90% 85-92% ligger vel de fleste på Lenke til kommentar
SoW Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 orker ikke lese tøys og fakta som er skrevet tidligere i tråden, men jeg er 100% sikker på at jeg mange ganger har kjøpt hjemmebrent som er over 90% 85-92% ligger vel de fleste på Ja, det er sant, ligger oftest rundt 90%... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Vi har også en annen metode vi pleier og fortelle. Vi kaster en avholdsmann oppi 96%. Siden har ikke drikker alkohol, må han forsyne seg av vannet og dermed har vi 100%. Haha Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Btw ka er det med rødsprit som er farlig å drikke? Jeg skal ikke påstå at jeg VET dette, men jeg har hørt at mens en tidligere kunne filtrere bort brekkmidlet gjennom en loff er dette nå umulig fordi det brukes et annet tilsetningsstoff som i tillegg til å gi deg brekninger også ødelegger nyrene dine. Har 2roll, SpritHansi eller andre noen saksopplysninger å komme med her? Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ja me fer helda oss til pils.... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hva er det egentlig med Rødvin og loff? Jeg har hørt noe greier rundt om det, men har ennå ikke helt fått med meg hva det går ut på. Noen som vil forklare meg det ?? MIN 700nde post !!! *wee* *juble* Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Rødsprit og loff, kanskje? Loffen er et fint filter serru. Bare dumt at man blir så sulten etter en flaske filtrert rødsprit. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Spis loffen først, og drikk spriten etterpå, 2in1 Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 interressant diskusjon.. jeg tror på teorien om avholdsfolka! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hva F43N er egentlig vitsen med å drikke seg drita? Det koster mye, du stinker og det smaker dritt! Lenge leve c0ke ! Lenke til kommentar
SoW Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hva F43N er egentlig vitsen med å drikke seg drita? Det koster mye, du stinker og det smaker dritt! Lenge leve c0ke ! Drikke seg drita? Jeg synns d er morsomt å sitte en gjeng på 7-8stk, dange metal, å drikke! Det er skikkelig konnge! Jeg synns heller ikke at d smaker dritt, d er allt etter hva du drikker/blander med.. D med stinkinga kan jeg være enig med deg i... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå