Gå til innhold

Nei det er ikke 96% himmbrent!!!

SmoPe

Anbefalte innlegg

LOL!

Men ellers må jeg bare si FY! Det har kommet mye mer miljøvennlige metoder for absolutt etanol. Synd at Norge fortsatt er et U-land.

Ikke minst bør man tenke på oss kjemikere som jobber med dette til daglig. Det kan jo hende at man får i seg litt ved en feiltagelse. :) (sykloheksan=kreftfremkallende)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry, akkurat som du antok så mente jeg: hvordan fjerner dere vannet:-) (Det er lett å fjerne spriten...skål)

Takk for svaret.  

Vet du hva dere tilsetter? Bruker dere cyklohexan, benzen eller et salt for eksempel? M.a.o. tilsetter dere et pulver som løser seg eller en organisk luktende væske som dere har fått beskjed om å behandle med varsomhet?

Hehe, noen har lest den store hjemmbrentboken?

Mye bra lesning der...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nesten humorside!

Kan vedde på at halvparten her ikke har målt/brent i virkeligheten!

Tar bare "fakta! fra alt som står på nette!

96%med HB apparat er faktisk et problem, men slett ikke umulig.

Har selv vært med på å målt 97% inne i et varmt rom..

:woot:

Lenke til kommentar
Jeg må bare få ut litt frustrasjon, og oppklare en misforståelse.

Smuglerspriten som mange kjøper inneholder ikke 96% sprit. Når dere får beskjed om at det er ren 96% så er det ikke det. Mest sannsynlig ligger den litt under 80%. Den reneste spriten jeg har vært borti var ett parti borregaard sprit, det inneholdt ca 90%. Og bare for å ha sagt det så er det ikke mulig med dagens teknologi å få 96%. De har greid på ett labratorium å lage 95.89% (tror det var det, ihvertfall så var det litt under 96% ). Men som sagt så ligger smuglerspriten på ca 80% (hvis du er heldig, det er mye lureri her.)

Ikke mulig å lage 96%?

Hvem har fortalt deg dette?

Tror du på alt du blir fortalt, isåfall, julenissen finnes!

Lenke til kommentar

Som sagt i en annen tråd, bruker man 100% sprit i laboratorie-eksperimenter der vann kan få løsningen til å eksplodere.

Rødsprit "kan ikke" drikkes fordi det inneholder brekkmiddel

som gjør at du spyr. Tidligere kunne man sile rødsprit gjennom

loff, og så ble brekkmiddelet tatt opp i brødet og forsvant.

Lenke til kommentar
orker ikke lese tøys og fakta som er skrevet tidligere i tråden, men jeg er 100% sikker på at jeg mange ganger har kjøpt hjemmebrent som er over 90%

85-92% ligger vel de fleste på

Ja, det er sant, ligger oftest rundt 90%...

Lenke til kommentar
Btw ka er det med rødsprit som er farlig å drikke?

Jeg skal ikke påstå at jeg VET dette, men jeg har hørt at mens en tidligere kunne filtrere bort brekkmidlet gjennom en loff er dette nå umulig fordi det brukes et annet tilsetningsstoff som i tillegg til å gi deg brekninger også ødelegger nyrene dine.

Har 2roll, SpritHansi eller andre noen saksopplysninger å komme med her?

Lenke til kommentar
Hva F43N er egentlig vitsen med å drikke seg drita? Det koster mye, du stinker og det smaker dritt! Lenge leve c0ke !  :D

Drikke seg drita?

Jeg synns d er morsomt å sitte en gjeng på 7-8stk, dange metal, å drikke!

Det er skikkelig konnge!

Jeg synns heller ikke at d smaker dritt, d er allt etter hva du drikker/blander med..

D med stinkinga kan jeg være enig med deg i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...