Gå til innhold

Bytte POT(?)-Meter på surround reciver?


Anbefalte innlegg

Hei!

En venn av meg har klart å knekke ballanse bryteren på surround reciveren sin.

Dette er en gammel reciver sa han.

Den er av merket Onkyo, og modell nr TX-SV434.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i et nytt pot-meter? (eller hva som blir brukt til å justere ballansen på denne).

Har fått ut det gamle, og da er ballansen midt justert, så reciveren funker jo som den skal, men han ville gjerne ha inn et nytt pot-meter.

 

Regner med at ELFA har noe, men har ikke peil på hva jeg skal søke på.

Vet ikke noe modell nr eller noe på dette, da det var såpass ødelagt.

Det eneste jeg vet om det, er at det var 4 pins, + 2 pinner litt lengre frem som sikkert bare var for å feste det, eller evt jord.

 

Om ingen vet hvor jeg finner noe som passer så kunne han overleve uten den ballanse justeringa, men som sagt, han ville helst ha det i orden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei!

En venn av meg har klart å knekke ballanse bryteren på surround reciveren sin.

Dette er en gammel reciver sa han.

Den er av merket Onkyo, og modell nr TX-SV434.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i et nytt pot-meter? (eller hva som blir brukt til å justere ballansen på denne).

Har fått ut det gamle, og da er ballansen midt justert, så reciveren funker jo som den skal, men han ville gjerne ha inn et nytt pot-meter.

 

Regner med at ELFA har noe, men har ikke peil på hva jeg skal søke på.

Vet ikke noe modell nr eller noe på dette, da det var såpass ødelagt.

Det eneste jeg vet om det, er at det var 4 pins, + 2 pinner litt lengre frem som sikkert bare var for å feste det, eller evt jord.

 

Om ingen vet hvor jeg finner noe som passer så kunne han overleve uten den ballanse justeringa, men som sagt, han ville helst ha det i orden :)

9298204[/snapback]

 

 

Jeg har samme reciveren, og jeg kan bekrefte at det blir brukt et potmeter til og regulere balansen.

Men jeg ville ha gjort som ST Thicet sa og ta kontakt med Dalens elektronikkservice, de burde klare og skaffe deg det riktige potmetert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...