Gå til innhold

Failed to configure camera. ubuntu 7.04

Anbefalte innlegg

Når jeg skal instalere ubuntu og jeg holder på å gå innpå livecden så er det svart bakgrunn, og det kommer etterhvert hvit text nedover på siden..Men jeg får ikke tid til å lese det for HELE tiden kommer det "failed to configure camera" eller noe i den dur..

Har innebygget i laptopen. En acer aspire 5670. Er det en komando eller noe som kan få dataen til å "gi faen" i det cameraet:P?

Er ganske ny på linux så forklar godt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å boot i safe graphics mode, kanskje det unngår å lete eller oppdage noe kamera. Er vel ett valg for å kjøre live-cd uten noe særlig med hardware-detection, men vet ikke hvordan du utfører den kommandoen fra live-cd'en til Ubuntu.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det kommer det samma..når har jeg instalert nye ati drivere fgrxl eller noe sånnt, og beryl. når jeg restarte kunne den ikke komme innpå "x" (?)

Så fant jeg en komando på nettet for å restarte x me oprinnelige konfigurasjoner, men jeg får ikke tid til å skrive de..for det kommer hvert 2 sekund opp " failed to configure camera..osv osv"

Hva kan jeg gjøre for å få linux til å drite i det kameraet mitt..

har en acer bærabar med innebygd webcam..

Håper på svar..liker linux bedre en windows, men pga det må jeg holde meg til xp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...