galskapen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Etter en reinstallasjon av XP, begynte DVDer jeg spiller av på PCen min å lagge. Og det er ikke bare filmen som lagger, men hele pcen, inkludert musa. Spilleren er en Optiarc AD-7173A. Systemet er moderne, så problemet ligger nok ikke i manglende ytelse.. Ting jeg har prøvd: - Skru av de fleste prosesser og programmer jeg ikke trenger. - Velge UDMA på alle enhetene som har med spilleren å gjøre i enhetsbehandling. - Legge inn patch som fikser problem med dualcore i XP. - Spilt av i både WMP, Media Player Classic og VLC. - lagt inn alt av codecer på nytt. Så jeg håper noen her vet hva som kan prøves ut edit: Kjører en test av stasjonen nå, og det ser ut til at den ikke vil gå fortere enn 1x.. edit2: Denne skulle vel kanskje vært postet under "Maskinen fungerer ikke" Endret 17. august 2007 av galskapen Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Etter en reinstallasjon av XP, begynte DVDer jeg spiller av på PCen min å lagge. Og det er ikke bare filmen som lagger, men hele pcen, inkludert musa. Spilleren er en Optiarc AD-7173A. Systemet er moderne, så problemet ligger nok ikke i manglende ytelse.. Ting jeg har prøvd: - Skru av de fleste prosesser og programmer jeg ikke trenger. - Velge UDMA på alle enhetene som har med spilleren å gjøre i enhetsbehandling. - Legge inn patch som fikser problem med dualcore i XP. - Spilt av i både WMP, Media Player Classic og VLC. - lagt inn alt av codecer på nytt. Så jeg håper noen her vet hva som kan prøves ut edit: Kjører en test av stasjonen nå, og det ser ut til at den ikke vil gå fortere enn 1x.. edit2: Denne skulle vel kanskje vært postet under "Maskinen fungerer ikke" 9298018[/snapback] Hei,bruk et DVD-avspiller program,f.eks PowerDVD...da vil du se en bedring. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 dette er selvfølgelig HEEELT off topic, men spiller PowerDVD av dixX, H264 og wma? Og hvorfor gjør PowerDVD jobben så mye bedre enn Windows Mediaplayer? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Takk for tipset om PowerDVD. Det gjorde laggen mindre, men det er fortsatt alt for mye lagg. Jeg lasta ned Process Explorer, og oppdaget at prosessen "Hardware Interrupts" tar helt over den ene kjernen på prosessoren min! Søkte litt på det og fant ut at det kan være mye forskjellig som forårsaker det, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
c0zta Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 slet akkurat med problemet Hardware Interrupts på min maskin og ting hang seg og lagget, søkte litt rundt og fant ut av problemet. test denne linken: http://frazzleddad.blogspot.com/2006/03/lo...h-hardware.html http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;817472 håper det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå