Anomi Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Forstår ikke hvorfor alle er så livredde for at noen skal være satanister. Heller det enn kristen sier jeg. Iallefall hvis du setter det inn i hva satanismen virkelig handler om. Du finner nemlig ikke noe som heter kirkebrenning der, det er ekstremister. 9300781[/snapback] Ikke misforstå meg, jeg er helt enig i hva du sier. Lenke til kommentar
moy666 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 satanisme er ikkje ondskapsfullt... slik som det står i den satanistike bibel(eg har lest den) står det at vi burde lære mer av dyra sine instinktar på revir og eigedom og at vi ikkje burde la oss bli hærsja med Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Si meg, finnes den på norsk? Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Kan enkelte ro seg ned her og se humoren i det forfatteren kom på med? Altså, hvis beatles var de første som virkelig fikk guttenes hår til å vokse lengre, så er de så satanistiske som fy. Mange black metal artister er ikke black metal før de har grodd håret sitt langt og mørkt. Som en mørk hyllest og tilbedning til se som er bigger than Jesus!! Lenke til kommentar
Chrstan Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Regner virkelig med at det er kødd, but still. er det noe gærnt å være satanist? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 John Lennon ble egentlig ikke skutt, det var bare en dobbeltgjenger. John Lennon ble altså ofret i et satanrituale. Japp. Lenke til kommentar
embark Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 John Lennon ble egentlig ikke skutt, det var bare en dobbeltgjenger. John Lennon ble altså ofret i et satanrituale. Japp. 9312275[/snapback] Thy shalt not speak of such evil! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Led Zeppelin ble jo også beskyldt for å være satanister. [/html]]Mytisk aura Parallelt med populariteten økte bandets mytiske aura. Robert Plant følte at konsertene var begivenheter. Han døpte om konsertsalene til ”Houses of the Holy” og publikumshavet til ”The Ocean,” og dedikerte sanger til dem: ”Let me take you to the movies, let me take you to the show, let me be yours ever truly, let me make your garden grow.” Men myten tok etter hvert en negativ vending. Snart ble det kjent at Jimmy Page var interessert i okkultisme, og dermed skjøt historiene fart. Led Zeppelin ble beskyldt for å stå i pakt med djevelen selv. Ulykke og død Ryktene ble forsterket da Plant og hans kone Maureen ble utsatt for en stygg bilulykke i 1975, og de ble bare verre to år senere da parets fem år gamle sønn Karac døde av en mystisk magesykdom. Bandet tok forståelig nok en pause. Page benyttet anledningen til å avsanne rykteflommen. Han innrømmet at han var lidenskapelig interessert i det okkulte, men mer som et fenomen enn som en livsstil han ville etterprøve. Fire runer Interessen ble gjenspeilet i gruppens plateomslag – som da fire runer ble valgt til tittel på den fjerde lp’en – men nesten aldri i musikken. Det lengste Page gikk var da han dro frem fiolinbuen på ”Dazed & Confused” for å trollbinde publikum. Men da var det inspirasjonen fra den italienske fiolinisten Nicolo Paganini som ble blottlagt – ikke Pages fascinasjon for magikeren Aleister Crowley. Endret 19. august 2007 av HKoN- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå