Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å sette opp Ventrilo-server på Webhost

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt opp en hjemmelaget VT-server, men skulle helst hatt den på en Webhost slik at den var Online 24/7.

Er det noen som vet om en webhost, som dette er mulig på ?

Og eventuelt hvordan jeg gjør det ?

Hvis noen har noen peiling, så hadde dette vært fint.

( Ikke noe vits å skrive: dette er ikke lov eller noe sånt. Fordi jeg har sjekket opp hva som er lov og ikke )

Takker for alle svar

Hilse SymboliC

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor det ikke skulle være lovlig? VT er vel strengt tatt Ventrilo, er det ikke?

Forresten er emnetittelen din utrolig dårlig. Husk at den skal være beskrivende for emnet, slik at vi kan vite nøyaktig hva du trenger hjelp til bare ved å lese den. Iallefall så godt som. ;)

Antar du er fult klar over at det ikke er verre enn å trykke på Endre knappen.

Lenke til kommentar

Ikke alle webhoster som lar deg åpne andre porter enn 80, så du kan få problemer bare med å få tillgang inn på riktige porter.

Desuten er det ikke mange webhoster som liker at man kjører programer, så det beste er nok å kontakte webhoster å spørre om de tilater at man kan kjøre VT, evt se om noen leier ut VT servere ferdig satt opp.

Lenke til kommentar

Joda, riktig at du har lov til å sette opp egen VT serv. til eget bruk, men du har ikke lov til å leie den bort. Du kan velge å sette opp en 10slots av nytypen. Ellers er det fritt fram til hvor mange av den gamle typen du kan sette opp. Men du har ikke lov til å leie ut gammel typen, det er det kun et firma i norge som har lov til, Gameserver.no

Men til ditt spørsmål, nei du vil ikke kunne hoste via en webhost, da du trenger muligheten til å kjøre på andre porter enn port 80 og du vil trenge full RDP tilgang imot serveren. Mot webhoster vil du stort sett få FTP access så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Hvordan tenkte du å drive serveren i utgangspunktet på en vanlig webhost? Bare legge opp filer gjennom FTP? :p

Redigert: Leste ikke førsteposten skikkelig, trodde ikke du mente co-location. Det finnes mange firmaer som tillater dette. Selv kan jeg ikke bidra til noen anbefaling bortsett fra en som er i USA.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke leie en ventrilo server isteden?

9299208[/snapback]

ok, så de fleste webhosts liker ikke dette...

Men er det noen annen måte å fikse dette på ?

SymboliC

9299568[/snapback]

Noen annen måte å fikse dette på ?

9300542[/snapback]

:ph34r:

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår deg så har du allerede en maskin du ønsker å plassere en eller annen plass.

Da er webhotell uaktuelt.

Alternativene dine er som det blir foreslått over colocatoin eller rett og slett bare leie de slottene du trenger hos f.eks gameserver.no

Blir vel rundt samme pris, alt etter forbruk og antall slotter selvsagt.

Eller du kan sende maskinen til stavanger så kan du ha den på en lyse linje for ett mindre mnd beløp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...