erot71 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har noe fått den til å virke under XP ? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jada, men ikke tekst-tv. Bruker windows movie maker til opptak. Driver: 402a Lenke til kommentar
denethon Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Kjøpte meg Pinnacle PCTV rett før jul, og det funker aldeles utmerket for meg. Jeg bruker bordantenne, så får bare inn TV2 og NRK1. Text-tv får man ikke med mindre man er tilknyttet kabeltv eller satelitt. :google: Lenke til kommentar
Liff Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det fungerer utmerket til meg. Versjon 5.01. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 funker helt greit hos meg, litt lydsus ved optimalt bilde, men jeg kan leve med det. bruker driver v.5.20 (finnes ikke på pinnaclesys.com, men på deres ftp-site i Tyskland) har ikke fått til opptak med powervcr 2 som skal være en av de beste programmene (opptakene mangler lyd), ønsker å ta opp i mpeg, divx eller xvid. forslag? Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Fungerte bra her også, ikke noe problem med txt-tv heller. Har kabel-tv, så jeg fikk inn en masse kanaler. Sjekk ut www.pinnaclesys.com , det har vært snakk om en ny driver versjon 5.2 eller noe som er ute, men hvertfall så fungerer 5.1 veldig bra her, ehmm det vil si før jeg konverterte fra Win XP til Linux ............. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Virker bra hos meg. NÅ ! D.v.s det gjorde ikke det før av en eller annen grunn. Før så fikk jeg en feilmelding etter restart at det var noe trøbbel med hardwaren og tv-kortet virket ikke. Nå etter at jeg installerte XP på nytt så prøvde jeg igjen. Lastet ned den siste versjonen av drivere/programvare (5.2 ?) og det virket. Men etter restart så får jeg samme feilmelding som før. Allikevel så virker det perfekt selv om feilmelding sier noe annet. Tekst-tv også... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Fungerte bra her også, ikke noe problem med txt-tv heller. Har kabel-tv, så jeg fikk inn en masse kanaler. Sjekk ut www.pinnaclesys.com , det har vært snakk om en ny driver versjon 5.2 eller noe som er ute, men hvertfall så fungerer 5.1 veldig bra her, ehmm det vil si før jeg konverterte fra Win XP til Linux ............. fungerer kortet i linux og hvilken bruker du? Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Bruker Mandrake 9.0 , så det ble installert en driver for tv-kortet under installasjonen av linux. Men det fungerte bare i den grad at jeg fikk inn kun en kanal, selv om jeg fikk beskjed om at det ikke ble funnet noen kanaler under kanalsøket. Det var jo bra bildekvalitet på den ene kanalen da, men fikk ikke ut noe lyd. Er jo helt fersk når det gjelder linux, så jeg har ikke helt oversikt over hva som må gjøres for å få kortet til å fungere helt perfekt. Det er vel sikkert noe driver problem. Synd at ikke Pinnacle gir støtte for Linux. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg spurte fordi jeg leste på forumet til Pinnacle at mange ikke fikk lagt inn driverene som fulgt med cd. Gjelder meg også. Den finner ingen driver på CD. Så ingenting funker. Har prøvd med et program som heter Dscaler, fra Dscaler.com, da får jeg bilde men ikke lyd. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Dscaler bruker noe j æ v e l i g med cpu-kraft, uten at det blir bedre bildekvalitet. Forresten mener jeg at tuneren jeg valgte, for å få det til å funke, var noen sånn som Btxxx der xxx er et tall. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Har vært bort i den. Fikk den ikke helt til, var det ikke der du måtte inn og endre en del verdier i driveren. Du har ikke den driveren enda ? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Her er 4.02, som jeg bruker. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hvor finner man versjon 5 da ? Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Ok, takk for den Buskmann. Men etter å ha lagt den inn har jeg stadig er "!" gult ved studio PCTV, studio PCTC (audio) er OK. Hva kan jeg gjøre ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/ ser ut som de har fjernet 5.2 som jeg bruker, merkelig og til deg som har ! ved video, reinsteller driveren, du skal få 2 eller 4 spørsmål om ikke signerte drivere (xp) Lenke til kommentar
chris Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det fungerer greit med det ble litt mekk da!!! Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Problemet er at den ikke finner noen drivere, ikke på cd, ikke på 4.02a og ikke 5.20. Flere som har problemet har jeg sett på forumet for Pinnacle Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Problemet er at den ikke finner noen drivere, ikke på cd, ikke på 4.02a og ikke 5.20. 4.02 5.1 5.2 Alle disse er drivere, med visningsprogrammet inkludert. Du trenger ingen andre filer. Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 erot71, jeg var borti noe lignende da jeg opggraderte fra WinME til WinXP. Jeg husker at jeg ikke kunne installere drivere eller noe annet fra CDen som fulgte med tv-kortet. Jeg måtte laste ned xp-driver fra support hos www.pinnaclesys.com, og det er jo en .exe-fil, så installasjonsprogrammet installerte alt kjapt og greit. Men det som var av programmer på den CDen kunne jeg bare glemme å få kjørt under XP. Aner ikke hvorfor, ettersom man skulle kunne kjøre disse i win98 kompatibilitets modus under WinXP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå