Gå til innhold

Nostalgihjørnet - Hvem var du da du ble medlem?

Xecuter

Anbefalte innlegg

Vel jeg kjedet egentlig ræva av meg, da jeg bestemte meg for å se hvordan jeg var da jeg først ble medlem her på forumet.

Jeg ble barn av Diskusjon.no, den gang forum.gamer.no, 11/06-2004, så jeg er bare tle ål. Jeg ble født som Xbox Lover og mine første ord var som følger:

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en Xecuter 2.3 Lite til Xboxen min.. Godt valg?? hvilke fordeler kommer med? jeg tenkte på å kunne se dvd uten kontroller, legge inn mp3??

pliz svar..

ÅH. HÆRRE. GUD. :blush: Jeg var min værste fiende; fjortizzen! Gud så flaut det var å lese det der. Jeg kan umulig ha blitt tatt seriøst, but then again.

Det gikk mye i Xbox og modding den gang, og jeg var ofte (les: alltid) å finne i Spill-kategorien, hvor jeg var å finne med mitt fjortizz-språk og mengder med spørsmålstegn.

Jeg kan huske at forumet heller ikke var så stort på den tida. Jeg hadde alltid lest alle nye poster i Spill/Konsoll-kategorien, men nå har jeg ikke kjangs (is that a word?) å følge med.

Så kom Linux-tida i bildet. Ja, jeg var like merkelig som de nye gremlingsene som kommer i dag, spør om alt i tide og utide, men det er slik det skal være. You live to learn.

Det er jo koselig med alle disse "store" gutta som vet alt, og er villig til å hjelpe.

F.eks. b_cybe, den første jeg fikk PM hos, han var den som hjalp meg med flashing av Xboxen, og den første jeg sendte PM til (utenom svaret til b_cybe da), biiig, som hjalp meg med XBC.

Men nå mens jeg ser på profilene deres så oppdaget jeg jo at vi er født omtrent samtidig, og vi er omtrent like store, litt morsomt siden jeg alltid så (og ser) opp til disse karene.

Åh, det er så mange navn som burde nevnes, mange som har hjulpet, mange som jeg har hjulpet. Litt morsomt dette med nostalgi, hvor ung og dum man engang var. : :)

(Felle en liten tåre :cry: )

Så, vil du fortelle oss om dine første steg i den store forum-verden? Hvordan var det? Hvordan er det å se hvordan du var?

Merkelig for meg i hvert fall! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble kjent med en fyr som drev med overklokking. Jeg ble bitt av basillen og mitt første innlegg var da: 13/10 2003

Jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort, men jeg er ikke sikker på hvilket jeg skal kjøpe.

Skal klokke en del, men jeg skal oxo bruke det vanli.

innenfor en prisvidder på 2000 kr

plZ svar

Det neste året hang jeg så å si utelukkende på overklokking.no sin del av forumet. Savner overklokking.no

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg registrerte meg som dedikert spillelsker den gang i 2004. Relativt sent sett i forhold til forumets farstid generelt. På den tiden var jeg slett ikke gamle pjokken, 16 år eller deromkring. Mitt første innlegg så slik ut:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har du prøvd å patche spillet?

Det hjalp iallefall meg.

Og mitt tyvende innlegg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
World editor (WE)

Kan vel begynne guiden med noen ord om WE-en. Den er kansje en av de mest brukervennlige editorene (som jeg vet om), men samtidig avansert for de som skulle ønske å lage avanserte baner. Da snakker jeg om custommaps som tower defense, dota, heroarena og mange andre custommaps.

Det er en del forskjellig innhold i editoren som jeg tenkte å forklare litt kort.

Terrain editoren: Dette er landskapseditoren, med den kan du forme landskapet slik du vil og plassere trær og andre ting som du vil, inkludert units og doodads.

Object editoren: Denne editoren brukes til å forandre egenskaper, skills, spells og ferdighetene til units, creeps og heroes. du kan lage egne units og heroes osv osv. Du kan også forandre på/lage nye items og abilities.

Trigger editor: Det er denne editoren som er hemmeligheten bak alle custommaps. I denne editoren kan du skrive egne koder som får tin til å skje, som foreksempel å spawne units på et bestemt sted til et bestemt tidspunkt. Du kan også spille av din egen musikk (i rekke følge eller i shufflemode, men du må ha importert musikken inn på mappet på forhånd) det er i grenser for hva du kan gjøre ved hjelp av triggere.

Import manager: Med denne kan du importere musikk eller bilder til banen din. Kan være nyttig hvis du skal ha egne lyder for dine custom units eller egen sang på banen.

Object manager: Med denne kan får du en oversikt over anntall customunits osv. Du får hvite om banen krever expansion pack, og den har en mappe for: units, items, doodads osv osv.

AI editor: Med AI editoren kan du bestemme Ai-en på fiendene dine.

Campaing editor: Med denne kan du lage dine egne campaingns.

Scenario: Her kan du lage forhåndslag (gjerne med navn) og bestemme hvordan loadingscreen-et til banen din skal se ut, du skal også kunne laste inn et eget bilde (må være TGA fil har jeg hørt, men fikk det aldri til  ) Og stille inn på en del andre ting.

Vel det var noen ord fra meg om world editoren. Hvis det var noen som ikke visste helt hva den er bør de vite det nå. Som sagt var det bare noen ord. En fyldigere og grundigere forklaring om de forskjellige tingene kommer (får vi håpe) etter hvert og til da kan dere prøve å eksprimentere litt selv.

Som dere ser tok det ikke lange tiden før jeg prøvde å helpe almuen så godt jeg kunne. Det var min store fasinasjon for spill og vilje til å hjelpe andre som satte igang min interesse for å lage forumguider. Senere laget jeg ordentlige guider, hvorpå noen av dem ble klistret (satt sticky). Guidene og det faktum at jeg var superengajsert førte så til at jeg ble tilbudt å bli spillmoderator. Lettlurt som jeg var takket jeg ja. Og den dag idag er jeg altså global moderator da det ble vedtatt at alle moderatorer skulle bli globale for å bedre modereringen på forumet.

Opp gjennom tiden her på forumet har jeg fått overfladisk kjennskap til flere brukere, men også bedre kjennskap til mange. Noen har jeg sågar truffet "irl" (in real life) som man så fint sier det på internett. Andre har jeg holdt jevnlig kontakt med på messenger. En har jeg stadig prøvd å få truffet, men han har stadig sneket seg unna. Vedrørende vet hvem han er. Alt i alt er mange av medlemmene her på forumet "a good bunch", og jeg er glad for at jeg registrerte meg her den dagen i 2004. Det har vært en god investering og gitt meg både gode og dårlig erfaringer.

Nå har jeg egentlig snakket en del off-topic. Den gangen jeg registrerte meg og helt opptil for ikke så mange ukene siden var jeg kjent som Orresnei. Dette var et artig nick jeg hadde plukket opp etter at noen hadde stokkket om på navnet mitt etter bestemte regler. Merkelig som det var ble det iallefall mitt faste nick på mange fora og i andre sammenhenger som spillprofiler med mer. Senere skiftet jeg altså nick til Snorre da jeg syntes det var både finere, mer voksent og ikke minst mer personlig. Dessuten passet det seg bedre for en moderator og etterhvert 19 år gammel gubbe. Jeg føler meg eldre og eldre for hver dag som går.

Når det er sagt har dere sikkert for lengst forstått, at min glede for å skrive lange innlegg, har økt betraktelig siden min spede forumbegynnelse. Det har seg slik at den beste metode for å få siste og gjeldende ord i en diskusjon er å kjede de andre brukerne til døde så de ikke poster flere innlegg. Dette har fungert ved flere annledninger og er spesielt nyttig i flamewar-diskusjoner (spill-fanatikere som angiprer hverandre for å like feil konsoll f. eks).

Nå skal jeg dog slutte å kjede dere. Jeg har for lengst skrevet flere ord enn den gjennomsnittlig forumbruker tar seg bryet med å lese. For de som leste alt vil jeg takke for oppmerksomheten og ønske lykke til videre. Ha det bra, og måtte forumgudene være med dere.

Lenke til kommentar

Dette liker jeg ikke å se på :blush:

Som trådstarter sa, jeg var min verste fiende, fjortissen.

Her er mitt første innlegg:

jeg har et ganske stort problem neste altid når jeg skal begynne på carrer mode vil aldri laodingen stoppe kan noen hjelpe meg pleez

Dette var om Need for Speed Underground 2, jeg tror det var problem med no-cd crack eller noe sånt.

Jeg blir flau av å se på det, men så var jeg bare 9 år da :p

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=145806&hl=

MERE STRØM!

Er det noen som kan si meg hvor en kan få tak i en extra psu? jeg trenger nemmeilg mer strøm til vifter og dill. Det som er mest vesentlig er lav temp siden den må monteres inne i kabinettet uten direkte lufttillførsel, at den er billig og at den er støysvak .Og er det foresten noen som kan fortelle meg hvordan en jumper en psu (grundig forklaring helst)?!?!?!

Første post, fire år siden og 15 år at the time :p

NEON SOM HAR FORSLAG TIL HVEM SKJERM KORT JEG SKAL KJØPE MEG FORRSETEN?

:p

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg skal kjøpe meg nytt cab, og lurte på hvilket jeg burde kjøpe har sett litt på Thermaltake Tsunami, Shark, Armor og Sopranos. Som du sikker skjønne så er max prisen rundt 1k. Noen som har erfaringer med disse eller noen andre og anbefale? :roll:

Min første post, tror jeg. Mener å huske at jeg var mer aktiv i Casemod kategorien enn jeg finner poster fra min side ^^

Vel uansett.

På den tiden var jeg mye mer nerd enn jeg er nå, thank god =)

Lenke til kommentar
Det her du sier må jeg si meg helt enig i, selv om jeg liker talentet sublety så har den posten for mye tull og si.. men jeg har faktisk crittet 7,3k engang med 531+healing så det er ikke umulig men det skal veldig mye til for og få en sånn heal
På min første bruker, da jeg spillte wow ifjor sommer.
Lenke til kommentar
Blah blah blah.... Kjedelig innlegg... bla bla...

Når det er sagt har dere sikkert for lengst forstått, at min glede for å skrive lange innlegg, har økt betraktelig siden min spede forumbegynnelse. Det har seg slik at den beste metode for å få siste og gjeldende ord i en diskusjon er å kjede de andre brukerne til døde så de ikke poster flere innlegg.

bla bla bla litt til...

9297793[/snapback]

:p Hihi bra at du har selvironi! :thumbup: Flirte godt da jeg leste det!

Syns ikke innlegge ditt var kjedelig, bare erter :p (ber om å ikke få advarsel...)

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Hei, Jeg har tenkt til og få meg en ny skjerm (Brukt). Jeg kommer til og bruke skjermen en del til surfing, Spilling og andre ting boksen har og tilby.

Men jeg har hørt at 21" er dårlig til spilling og slikt, er dette sant? Burde jeg heller bruke en 19"?  :hmm:

4471047[/snapback]

Og det tok meg ca 2 år før jeg faktisk fikk meg en ny skjerm (19" Ny, for dere som lurer).

Stolt av meg selv som faktisk skrev ordentlig da også. Og da var jeg bare 12 år. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...