erot71 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Skjønner ikke noe av dette: Har en SMC 7004VBR router som jeg har koblet to pcer til. Hadde først store problemer med å få dette til å fungere til onlinespilling. Løste deler av det problemet ved å gå inn på lokaltilkobling i kontrollpanelet satte opp en fast IPadr på hver pc: 192.168.2.105 og på den andre 192.168.2.107. Standard gateway er 192.168.2.1 på begge, samme gjelder DNS. Gikk videre inn på routeren ved hjelp av internett, satte DNZ og IP adr. for begge der. Alt fungerer bra på den ene pc, her kan jeg spille online. Det andre har ikke denne muligheten. Skyldes det at de bruker samme gateway ? Hvis jeg slår av den Pc det fungerer på virker det fortsatt ikke på "problem" pc, så det kan vel ikke være det..? Noe forslag på hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Skjønner ikke noe av dette:Har en SMC 7004VBR router som jeg har koblet to pcer til. Hadde først store problemer med å få dette til å fungere til onlinespilling. Løste deler av det problemet ved å gå inn på lokaltilkobling i kontrollpanelet satte opp en fast IPadr på hver pc: 192.168.2.105 og på den andre 192.168.2.107. Standard gateway er 192.168.2.1 på begge, samme gjelder DNS. Gikk videre inn på routeren ved hjelp av internett, satte DNZ og IP adr. for begge der. Alt fungerer bra på den ene pc, her kan jeg spille online. Det andre har ikke denne muligheten. Skyldes det at de bruker samme gateway ? Hvis jeg slår av den Pc det fungerer på virker det fortsatt ikke på "problem" pc, så det kan vel ikke være det..? Noe forslag på hva jeg kan gjøre. Jeg antar du kun kan sette opp en IP i DMZ, gateway må være lik i dette oppsettet. Hvilken ISP og hvilke spill? Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hvorfor kan jeg kun sette opp en IP i DMZ, det er jo felter for 12 stk. Battlefield, mohaa Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har satt begge ip adr. i DMZ, hva mente du ? Battlefield, mohaa Jo, men at den ikke støtter mer en en IP i DMZ slik at det er forklaringen på at kun den ene fungerer. Du har vel kikket i manualen? Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Men hvis jeg da slår av den PC som det fungerer på. Bør det ikke da begynne å fungere på den andre da ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Men hvis jeg da slår av den PC som det fungerer på. Bør det ikke da begynne å fungere på den andre da ? Nei, IP-en står fast uansett. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hva er poenget med at det kun en PC kan bruke DMZ ? Når jeg går inn på dmz på routeren er det plass til 8 client pcer. Merkelig dette. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du kan sette DMZ for en PC i lokalnettet når du har en IP ut mot internett. Du ser at du kun for tildelt en IP i routeren i DMZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå