Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip adr. gateway / smc router

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke noe av dette:

Har en SMC 7004VBR router som jeg har koblet to pcer til. Hadde først store problemer med å få dette til å fungere til onlinespilling.

Løste deler av det problemet ved å gå inn på lokaltilkobling i kontrollpanelet satte opp en fast IPadr på hver pc: 192.168.2.105 og på den andre 192.168.2.107.

Standard gateway er 192.168.2.1 på begge, samme gjelder DNS.

Gikk videre inn på routeren ved hjelp av internett, satte DNZ og IP adr. for begge der.

Alt fungerer bra på den ene pc, her kan jeg spille online. Det andre har ikke denne muligheten. Skyldes det at de bruker samme gateway ?

Hvis jeg slår av den Pc det fungerer på virker det fortsatt ikke på "problem" pc, så det kan vel ikke være det..?

Noe forslag på hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke noe av dette:

Har en SMC 7004VBR router som jeg har koblet to pcer til. Hadde først store problemer med å få dette til å fungere til onlinespilling.

Løste deler av det problemet ved å gå inn på lokaltilkobling i kontrollpanelet satte opp en fast IPadr på hver pc: 192.168.2.105 og på den andre 192.168.2.107.

Standard gateway er 192.168.2.1 på begge, samme gjelder DNS.

Gikk videre inn på routeren ved hjelp av internett, satte DNZ og IP adr. for begge der.

Alt fungerer bra på den ene pc, her kan jeg spille online. Det andre har ikke denne muligheten. Skyldes det at de bruker samme gateway ?

Hvis jeg slår av den Pc det fungerer på virker det fortsatt ikke på "problem" pc, så det kan vel ikke være det..?

Noe forslag på hva jeg kan gjøre.

Jeg antar du kun kan sette opp en IP i DMZ, gateway må være lik i dette oppsettet.

Hvilken ISP og hvilke spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...