Gå til innhold

Kabinett modding for å få mindre lyd

Gangrel

Anbefalte innlegg

Har det noen effekt å fjerne eksisterende "fingerbskyttelse" bak i kabinettet? Da mener jeg såklart de teite greiene som er på http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

kabinettet bak, som beskytter fingrene dine fra "slemme" vifter =)

Jeg leste en plass at de kunne være en av grunnene til "sus" i kabinettet, det var egentlig det jeg lurte på, og er det betydelig for kabinett "sus"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å joda! Det hjelper mye... vist du kan få skjert av de nåværende gitterne og erstattet de av mere aerodynamiske griller så vil det hjelpe mot støy. da vist du vil ha beskyttelses grill i det hele tatt!  :D  :p

Er du helt sikker på at det hjelper noe? Blir det mindre støy skal jeg gjøre det selv.

Lenke til kommentar

har ikke gjort det selv, men det sier seg selv, når lufta får motstand som er de flate rutete flatene så vil det bli støy pga. den turbulensen det blir. :yes: Det kommer jo også ann på om du skal ha stor hastighet på de viftene... vist du skal kjøre max støy fritt med 5V på vifta så har det lite, men bitte litt å si på grillen.

Jeg skal se om jeg gjør noe med det når jeg har fått støydempet kabinettet inni. PC'en min er på hjemmesiden min. bildene er ikke oppdatert i det siste, så den vifta i fronten står egentlig rett over floppyen. ikke den beste hjemmesiden ever, men den holder til å vise frem bilder og slikt... :p

Lenke til kommentar

Stillegående PC: Kjøp deg en kraftig nok Prosessorkjøler med lav vifterpm, og kjør hele maskinen uten vifter. Gjør jeg nå. Har masse vifter med kontrollere osv for LAN når den står på en stund, men hjemme er den helt stille. Vifteløs RIbbe på GF3 20dB vifte på Prosessor og Kjøler uten vifte på Chipsett. Strømforsyningen har fått seg en 12dB vifte isteden for den som bråkte som et hel*ette. Det er deilig!

Sats på noe slikt hvis du vil ha en helt stille PC :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...