Gå til innhold

Formatere og reinstallere XP uten oppstartsCDen

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter med en liten Dell med XP hvor enhver operasjon nå går treigt som sirup, sikkert masse spyware og drit som har ballet på seg (adaware nekter å kjøre lenger, feilmelding) osv. Har derfor bestemt meg får at en formatering er det som må til for å prøve å puste litt liv i den gamle rakkern.

Problemet mitt er at jeg selvfølgelig har greid å rote bort Windows XP-cden som fulgte med maskinen og dermed ikke kan bruke den til formatering og reinstallasjon av XP. Mitt spørsmål blir derfor om det er mulig å få tak i den på noen som helst måte; lage den som man før lagde oppstartsdisketter eller noe (har ikke diskettstasjon), eller få fra microsofts sider etc. Fant ikke noe om å lage oppstartsCDer da jeg lette der selv, men det kan jo hende jeg bare er dårlig til å lete.

Takk for all hjelp!

Endret av Pondus100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går utfra at du har et klistermerke med lisensnøkkeln din på maskina?

I så fall kan du bruke hvilken som helst plate, så lenge det er samme versjon av XP du prøver å legge inn. (du betaler for lisensen ikke plata)

Har du ikke det ville jeg tatt kontakt med butikken du kjøpte maskinen hos, de kan hjelpe deg med en ny kopi av plata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...