Pondus100 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Hei! Sitter med en liten Dell med XP hvor enhver operasjon nå går treigt som sirup, sikkert masse spyware og drit som har ballet på seg (adaware nekter å kjøre lenger, feilmelding) osv. Har derfor bestemt meg får at en formatering er det som må til for å prøve å puste litt liv i den gamle rakkern. Problemet mitt er at jeg selvfølgelig har greid å rote bort Windows XP-cden som fulgte med maskinen og dermed ikke kan bruke den til formatering og reinstallasjon av XP. Mitt spørsmål blir derfor om det er mulig å få tak i den på noen som helst måte; lage den som man før lagde oppstartsdisketter eller noe (har ikke diskettstasjon), eller få fra microsofts sider etc. Fant ikke noe om å lage oppstartsCDer da jeg lette der selv, men det kan jo hende jeg bare er dårlig til å lete. Takk for all hjelp! Endret 16. august 2007 av Pondus100 Lenke til kommentar
Pondus100 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Har fortsatt og lete etter løsninger uten hell. Ingen som har noen gode forslag? Blir jeg nødt til å kjøpe en ny utgave WinXP fra butikken? Lenke til kommentar
b21a Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Går utfra at du har et klistermerke med lisensnøkkeln din på maskina? I så fall kan du bruke hvilken som helst plate, så lenge det er samme versjon av XP du prøver å legge inn. (du betaler for lisensen ikke plata) Har du ikke det ville jeg tatt kontakt med butikken du kjøpte maskinen hos, de kan hjelpe deg med en ny kopi av plata. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Vet ikke helt hvordan det er for privatpersoner - men bedrifter får iallefall tilsendt CD for et par hundre i frakt/ekspedisjon. Disse kommer uten noen form for nøkkel - ring butikken du kjøpte bærbaren fra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå