slippern Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har denne koden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php if(isset($_SESSION['username'])){ $id = mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ); $sql = mysql_query("SELECT * FROM brukere WHERE username ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sql)) { $minid = $row->id; $mittbrukernavn = $row->username; } if($id == $minid) { $sql = mysql_query("SELECT * FROM stemmer WHERE fra ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sql)) { $til = $row->til; $tid = $row->tid; $time2 = $row->time; } $sqlll = mysql_query("SELECT * FROM stemmer WHERE til ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sqlll)) { $fra = $row->fra; $fid = $row-fid; $time = $row->time; } $id = mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ); $res = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS tellbruker FROM stemmer WHERE tid='$id'"); while ($row = mysql_fetch_array($res)) { $stemt = $row["tellbruker"]; } ?> <h3>Velkommen til Pingvin siden <?php echo $mittbrukernavn ; ?></h3><br /> <table border="0"> <tr> <td>Du har X stemmer igjen.</td> <td>Du har <?php echo $stemt; ?> stemmer.</td> </tr> <tr> <td>Du har stemt på disse:</td> <td>Disse har stemt på deg:</td> </tr> <tr> <td><?php echo "<a href='index.php?side=profil&id=$tid'>$til</a> ($time2)"; ?></td> <td><?php echo "<a href='index.php?side=profil&id=$fid'>$fra</a> ($time)"; ?></td> </tr> </table> <?php } } ?> men den lister bare opp dem som har stemt sist.. skal ha alle stemmene. feks på du har stemt på disse: så skriver han opp feks per, men ikke han pål.. det samme gjelder på disse har stemt på deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 $til = $row->til; $tid = $row->tid; $time2 = $row->time; //-- $fra = $row->fra; $fid = $row-fid; $time = $row->time; Disse variablene burde være arrays. Ellers har det ingenting å si, variabalen vil bare bli overskrevet for hver gang while()-loopen din kjører. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 okey.. men har aldrig brukt array og sql :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Da har jeg prøvd å fikse koden din: <?php if(isset($_SESSION['username'])){ $id = mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ); $sql = mysql_query("SELECT * FROM brukere WHERE username ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sql)) { $minid = $row->id; $mittbrukernavn = $row->username; } if($id == $minid) { $til = array(); $tid = array(); $time2 = array(); $fra = array(); $fid = array(); $time = array(); $i = 0; $k = 0; $sql = mysql_query("SELECT * FROM stemmer WHERE fra ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sql)) { $til[$i] = $row->til; $tid[$i] = $row->tid; $time2[$i] = $row->time; $i++; } $sqlll = mysql_query("SELECT * FROM stemmer WHERE til ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sqlll)) { $fra[$k] = $row->fra; $fid[$k] = $row-fid; $time[$k] = $row->time; $k++; } $id = mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ); $res = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS tellbruker FROM stemmer WHERE tid='$id'"); while ($row = mysql_fetch_array($res)) { $stemt = $row["tellbruker"]; } ?> <h3>Velkommen til Pingvin siden <?php echo $mittbrukernavn; ?></h3><br /> <table border="0"> <tr> <td>Du har X stemmer igjen.</td> <td>Du har <?php echo $stemt; ?> stemmer.</td> </tr> <tr> <td>Du har stemt på disse:</td> <td>Disse har stemt på deg:</td> </tr> <tr> <td><?php for($a=0; $a<$k; ++$a){ echo "<a href='index.php?side=profil&id={$tid[$a]}'>{$til[$a]}</a> ({$time2[$a]})"; if($a+1 < $k) echo ", "; } ?></td> <td><?php for($b=0; $b<$i; ++$b){ echo "<a href='index.php?side=profil&id={$fid[$b]}'>{$fra[$b]}</a> ({$time[$b]})"; if($b+1 < $i) echo ", "; } ?></td> </tr> </table> <?php } } ?> Lenke til kommentar
slippern Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 funket rimelig bra.. men fikk to stk () () ståanes sånn der.. har med tiden og gjøre. prøvde å ta () vekk rundt time med da forsvant dem, men også rundt tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 høh? Her har jeg fjernet parantesene som skal rundt tiden: <?php if(isset($_SESSION['username'])){ $id = mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ); $sql = mysql_query("SELECT * FROM brukere WHERE username ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sql)) { $minid = $row->id; $mittbrukernavn = $row->username; } if($id == $minid) { $til = array(); $tid = array(); $time2 = array(); $fra = array(); $fid = array(); $time = array(); $i = 0; $k = 0; $sql = mysql_query("SELECT * FROM stemmer WHERE fra ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sql)) { $til[$i] = $row->til; $tid[$i] = $row->tid; $time2[$i] = $row->time; $i++; } $sqlll = mysql_query("SELECT * FROM stemmer WHERE til ='{$_SESSION['username']}'"); while($row = mysql_fetch_object ($sqlll)) { $fra[$k] = $row->fra; $fid[$k] = $row-fid; $time[$k] = $row->time; $k++; } $id = mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ); $res = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS tellbruker FROM stemmer WHERE tid='$id'"); while ($row = mysql_fetch_array($res)) { $stemt = $row["tellbruker"]; } ?> <h3>Velkommen til Pingvin siden <?php echo $mittbrukernavn; ?></h3><br /> <table border="0"> <tr> <td>Du har X stemmer igjen.</td> <td>Du har <?php echo $stemt; ?> stemmer.</td> </tr> <tr> <td>Du har stemt på disse:</td> <td>Disse har stemt på deg:</td> </tr> <tr> <td><?php for($a=0; $a<$k; ++$a){ echo "<a href='index.php?side=profil&id={$tid[$a]}'>{$til[$a]}</a> {$time2[$a]}"; if($a+1 < $k) echo ", "; } ?></td> <td><?php for($b=0; $b<$i; ++$b){ echo "<a href='index.php?side=profil&id={$fid[$b]}'>{$fra[$b]}</a> {$time[$b]}"; if($b+1 < $i) echo ", "; } ?></td> </tr> </table> <?php } } ?> Lenke til kommentar
slippern Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 har funne ut hva som er galt men får ikke rettet på det.. når jeg sletter alle stemmene. så forsvinner () når jeg la til en stemme.. så kommer () tilbake.. å den lister heller ikke opp alle stemmene :S Lenke til kommentar
slippern Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 fant ut at jeg får feil ID på brukeren på dem som har stemt på en bruker.. feks jeg har ID 1, mens en Per har id 14.. og da står det Per, og når jeg trykker på Per så kommer jeg til min profil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du har så mange sql's. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du bruker $_SESSION['username'] i where condition i sql 2 og 3, mens sql 4 bruker $id som er samme verdien Lenke til kommentar
slippern Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du har så mange sql's.Jeg skjønner heller ikke hvorfor du bruker $_SESSION['username'] i where condition i sql 2 og 3, mens sql 4 bruker $id som er samme verdien 9307255[/snapback] Det har med at den henter ut forskjellige verier fra forskjellige brukere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå