Gå til innhold

Problemer med Seagate FreeAgent

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min Eksterne Harddisk. Den kobler ut og det hjelper ikke å plugge ut og inn igjen...

Noen som har noen tips eller triks som kan hjelpe meg? Er skikkelig irriterende, for jeg får den ikke til å virke igjen før den selv finner det for godt....

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først lurer jeg på om du har Service Pack 2 installert? Det ser du ved å høyreklikke på My Computer og velge System.

Det høres ut som det er oppstått skadede sektorer på disken. Det er sånt som skjer av og til. Du har sikkert fått meldinger av typen CRC (Cyclic Redundancy Check/Sirkulerende Overflødighetsfeil) når du har brukt disken?

Du kan prøve å kjøre windows' feilrettingsprogram. Start > Run > skriv cmd > chkdsk stasjonsbokstav-til-skadet-disk: /r

Egentlig bør du bare reklamere på disken (få ny på garanti der du kjøpte den), for når du først har fått slike feil på disken vil det antakelig komme flere.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Først lurer jeg på om du har Service Pack 2 installert? Det ser du ved å høyreklikke på My Computer og velge System.

Det høres ut som det er oppstått skadede sektorer på disken. Det er sånt som skjer av og til. Du har sikkert fått meldinger av typen CRC (Cyclic Redundancy Check/Sirkulerende Overflødighetsfeil) når du har brukt disken?

Du kan prøve å kjøre windows' feilrettingsprogram. Start > Run > skriv cmd > chkdsk stasjonsbokstav-til-skadet-disk: /r

Egentlig bør du bare reklamere på disken (få ny på garanti der du kjøpte den), for når du først har fått slike feil på disken vil det antakelig komme flere.

9364923[/snapback]

Ja, har Service Pack 2.

Jeg har ikke fått melding om CRC.

Prøver meg på feilrettingen, fikk beskjed om for lite diskplass til å erstatte skadede klynger i filen 89 med navnet .

Slettet litt på disken og prøver igjen (vet ikke om det har noe å si)

Tuuusen takk for svar! Alt er verdt ett forsøk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...