Gå til innhold

Ny bærbar med god skjerm, ok ytelse til max 13k

SRD

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en bærbar pc nå snart. Den skal brukes til arbeid, underholdning (musikk, film og kanskje Guitar Rig 2) og jeg har tenkt å installere linux.

Krav:

- Skjerm. Trenger det siden jeg kommer til å bruke den mye. Det viktigste er høy oppløsning og at den er behagelig å se på. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en ekstern skjerm også.

- Prosessor. Her tenker jeg på en Core 2 Duo med 800 FSB. En 7100 tror jeg holder. Den skal brukes til å konventere litt video og musikk, pluss at jeg kommer mest sannsynlig kjøre noen litt mer krevende programmer.

- Minne. Jeg skal ha 2GB.

- Skjermkort. Her vil jeg ha et som støtter akselerering av HD-video. Støtter Intel X3100 dette? Skjermkortet må også være "Linux-vennlig". Ytelsen er ikke så viktig. Har tenkt på Nvidia 8400 eller 8600.

- Vekt / størrelse. Vekt er ikke så viktig. Kommer til å ta den med meg over alt, men har sekk til å ha den i. Jeg tror 17" bli unødvendig stort, så 15.4 er maks.

- Harddisk: Minimum 120GB, helst 7200rpm. Med mindre det er none fordeler med 5400 rpm.

Batteri: Et som varer lengst mulig.

Pris: Har lyst å bruke minst mulig, men like vel oppfylle kravene ovenfor. Ikke mer enn 13k.

Jeg har sett på Dell XPS M1330 og Dell inspirion 1520 med disse specsene:

Dell 1520:

CPU: 7100 1.8 Ghz

Minne: 2 GB

Skjermkort: Nvidia 8600M GT

Harddisk: 160 GB 7200 rpm

Batteri: 9 celler

Skjerm: 15.4 1680 x 1050

+ Mye for penge

+ Mye skjermplass

- Kanskje litt stor, har ikke DVI/HDMI

Dell XPS M1330:

CPU: 7100 1.8 Ghz

Minne: 2 GB

Skjermkort: Nvidia 8400M GT/ eller Intel X3100 hvis det støtter HD-akselerering og linux.

Harddisk: 120 GB 5400 rpm

Batteri: 9 celler

Skjerm: 13.3 1280 x 800 LED.

+LED-Skjerm

+ Veldig liten

+ HDMI

- Pris

- Lav oppløsning

Hva mener dere at jeg burde velge?

Endret av SRD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...