Gå til innhold

USB lydkort klikker hver halvtime?!

Anbefalte innlegg

Jeg har et USB lydkort av typen som selges av IceMat. Dette har lenge og jevnlig klikket helt hver halvtime og begynt å være helt ubrukelig, for så å komme seg igjen etter 10 min. Dette skjer kun når jeg hører på "sammenhengende" lyd. UTROLIG irriterende!

I dag fikk jeg denne feilmeldingen. Hva er det som skjer?? Har en USB mus, et USB tastatur og et webcam koblet til i tilleg til lydkortet. Har 6 USB innganger på mitt EVGA hovedkort.

Endret av isaksn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At kortet krasjer etter en halvtimes konstant bruk, for deretter å virke igjen etter ti minutter uten bruk, tyder på at det overopphetes. Mest sannsynlig er dette en produksjonsfeil, som gir deg rett til å få kortet erstattet eller å heve kjøpet. Feilmeldingen kan f.eks. skyldes at gjentatte overopphetinger har skadet noe inni kortet.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å bytte, og da ordnet det seg. Så skjedde det noe helt annet: drivere til usb enheter innstalleres jo ofte på spesifikke USB porter, og når jeg da byttet til en annen port, hvor IceMat driverne ikke var installert, slik at jeg ikke fikk opp noe IceMat tray-ikon, da fungerte kortet helt fint, og gjør det enda. Jeg får da lyd, men ikke mulighet til å endre på noen innstillinger. Enda rarere er det at jeg prøvde med en kamerats IceMat lydkort i samme USB-port som jeg først hadde mitt i, (Der hvor driverne var innstallert)og det klikket på akkurat samme måte. Men aldri på hans PC!!

Jeg har hertzet USB-porten hvor jeg har musen min til 1000Hz og har en teori om at dette kanskje kan ha en innvirkning på de andre USB-portene. Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...