Gå til innhold

8800GTX SLI og trippel skjerm oppsett?

scopexxx

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om og kjøre 2stk 8800GTX i SLI + 3 LCD 22" Widescreen

Dette oppsettet skal brukes til spilling (Surround Gaming)

Se her-->>

post-128748-1187284290_thumb.jpg

Jeg skal spille de nyeste spillene med dette oppsettet

(Crysis,Call of Duty3,World in Conflict) osv...

Jeg regner med at jeg trenger SLI pga den høye oppløsningen (5040x1050) jeg må ha for kjøre 3stk 22" LCD?

Vil dette oppsettet fungere? og vil framtidige spill som "Crysis" osv støtte dette

(Surround Gaming) ?? :hmm:

Jeg takker på forhånd for all hjelp og kommentarer dere har :)

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går ikke and å ha SLi og 3 Skjermer, uten at du eventuelt har et ekstra pci skjermkort ..

går kun med en eller 2

9296294[/snapback]

Oki. takk for svaret :) . Da dropper jeg hele SLI greia. og venter heller på det nye kraftige kortet Fra Nvidia som kommer til jul (9800GTX)

Det bør alene være kraftig nok til 3stk 22"lcd (håper jeg) :hmm:

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
går ikke and å ha SLi og 3 Skjermer, uten at du eventuelt har et ekstra pci skjermkort ..

går kun med en eller 2

9296294[/snapback]

Oki. takk for svaret :) . Da dropper jeg hele SLI greia. og venter heller på det nye kraftige kortet Fra Nvidia som kommer til jul (9800GTX)

Det bør alene være kraftig nok til 3stk 22"lcd (håper jeg) :hmm:

9296392[/snapback]

Jeg ville heller spillt på en 24" skjerm, eller en 30", i stedet for 3x22".

Lenke til kommentar

30" Lcd ser kult ut. men er veldig dyrt.

og jeg har allerede en 22"lcd Acer widescreen fra før. kjøpte den for 2mnd siden.

Og nå er 22"lcd så veldig billige for tiden så jeg tenkte jeg kunne bare kjøpe 2stk til.

2lcd 22" x 2000kr = 4000kr det er jo billig :)

så hvorfor ikke? (Surround Gaming) ser jo dritt kult ut da :D

Se her-->>

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
Du kan jo sjekke ut om Matrox TripleHead2Go er noe? Denne finnes i DVI-utgave, men er usikker på hvilke oppløsninger den støtter. Dette er et produkt som for skjermkortet ser ut som én vanvittig bred skjerm og sprer dette signalet på 3 skjermer.

9296803[/snapback]

:) Takker mye for tipset, men det har jeg sjekket det ut fra før.

Problemet med dette er at

"Matrox TripleHead2Go" støtter bare max 3840 x 1024 / 60 Hz = 1280x1024/60Hz på hver skjerm.

Dette blir i minste laget synes jeg,med tanke på at det skal være på 22" skjermer.

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar

Matrox høres ikke ut som en gamers valg. Har en følelse at det vil kun ville resultere i gigant lagg. Dette er vel hovedsakelig for folk med bærbar pc som har lyst på desktopp plass.

Sliter selv med samvittigheten med etter å ha kjøpt 2 stk acer som jeg egentlig ikke lengre har lyst på. Jeg vi si at en god/ok 24 tommer er verdt mye mer enn 2 st. uansett Acer skjermer. Mitt råd er å beholde Acern som side skjerm for Windows bruk og kjøpe en god 24 tommer til spill. Det er plenty skjermflate der til å spille på :yes:

Lenke til kommentar
Matrox høres ikke ut som en gamers valg. Har en følelse at det vil kun ville resultere i gigant lagg. Dette er vel hovedsakelig for folk med bærbar pc som har lyst på desktopp plass.

9297682[/snapback]

Ehhh?

Dette er bare en boks som gjør at du kan ta signalet fra en dual-link DVI kabel og sende til tre separate skjermer. Den fungerer fint til gaming, og gir ikke noe av av framerate.

En gang for lenge siden var faktisk Matrox en gamers valg!

Lenke til kommentar
Raptor,16/08-2007 : 23:29]

9297682[/snapback]

Ehhh?

Dette er bare en boks som gjør at du kan ta signalet fra en dual-link DVI kabel og sende til tre separate skjermer. Den fungerer fint til gaming, og gir ikke noe av av framerate.

En gang for lenge siden var faktisk Matrox en gamers valg!

9297879[/snapback]

Ja det stemmer det du sier. bare synd at denne boksen ikke støttet høyere oppløsning enn 3840 x 1024. ellers hadde dette vært valget for meg.

Hvilket system bør jeg kjøpe for å kunne ha en slik oppløsning som dette

(5040x1050) = 1680x1050 fordelt over 3stk 22" widescreen skjermer ? :hmm: noen forslag??

Jeg har planer om å kjøpe Geforce 9800GTX som kommer til Jul. men hva med resten av systemet. hva trenger jeg?

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar

Mulig jeg tråkka i noe der…

Min erfaring med slike bokser begrenser seg til en analog konverter for å splitte til 2 skjermer (DualHeadToGo). Dette oppsettet pirra ikke lysten til å prøve å spille på det, men det er sikker mange mulige grunner til den seine oppdateringen (jeg tok meg aldri tid til å forske på dette ettersom at jeg bare hadde boksen på lån).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...