The Hoff Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 God dagen godtfolk! Min gamle stasjonære begynner å slite litt, så er interessert i å investere i nytt hovedkort, prosessor, minne og skjermkort. Bruksområder: - Surfing - Enkel programmering - Kan fort spille et spill innimellom, men ikke noe seriøst. Krav: - Passivt kjølt hk - Prosessor som har lav varmeutvikling - Ditto med skjermkortet Har sett på oppgraderingspakkene til komplett, er det noe å satse på? Hva gir mest for pengene av AMD og Intel? Kjøper man 2 eller 4gb ram? Ser ikke grunn til å sette noen makspris på det her, men håper å få det til under 5k, men går altids litt over hvis det er gode grunner for det! Håper noen kan hjelpe. Mvh Tor-Erik Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Ikke all verdens med hjelp å få? Lenke til kommentar
classxxx Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ikke all verdens med hjelp å få? 9303601[/snapback] Hei, jeg vet i alle fall at intel er veien og gå. Spesielt nå som det er så alvorlig lave priser, duo core 2 eller quad (firekjerner, den skal jeg ha da). Vet at hvis du skal ha 4gb ram, og du bruker et 32 bit windows, så kan du kanskje få utnytta rundt 3-3,2gb av de. Så da må du nok opp på en 64bit version for og utnytte det max, sjeldent man trenger 4gb til normal-gaming bruk da:) Det er det jeg kan bidra med, håper det hjelper Chris Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Hovedkort CPU Minne Skjermkort Noen som kan kommentere greiene? Har valgt hovedsaklig på bakgrunn av hws "anbefalinger". Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ser greit ut det der, men du kan jo velge et skjermkort som er passivt kjølt som Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 siden du bryr deg om støy. Billigere er det også. 8600GT er ikke noe rått skjermkort, men det burde duge greit til allround bruk. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Det yter vel sånn ca i forholdt til toppkortene som samtlige xxx600gt? Tror ikke jeg gidder å styre med passiv kjøling, er ikke det bare en varmekilde fra helvete? Og, hvordan er kjøleren som følger med cpuen? Jeg har ett stort monster i pcen nå, en gammel socket 754, vil den funke ok på den nye? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Alle 8600GT yter likt, men det er litt variasjon i kjerne og minnehastighet. Like mye varme fra et passivt som et aktivt kjølt kort. Eneste forskjellen er at det blir kjølt på en annen måte. Det er sikkert lurt å ha god gjennomtrekk i kabinettet om du ønsker å kjøpe det passive. Ytelse kan du sjekke HER Stock kjøleren til C2D er ganske stillegående, men det kan alltids bli bedre. En 754 kjøler vil i utgangspunktet ikke passe på et 775 hovedkort da det er forskjellig festeanordning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå