Gå til innhold

hk, cpu, ram og grafikkort - allround bruk

Anbefalte innlegg

God dagen godtfolk!

Min gamle stasjonære begynner å slite litt, så er interessert i å investere i nytt hovedkort, prosessor, minne og skjermkort.

Bruksområder:

- Surfing

- Enkel programmering

- Kan fort spille et spill innimellom, men ikke noe seriøst.

Krav:

- Passivt kjølt hk

- Prosessor som har lav varmeutvikling

- Ditto med skjermkortet

Har sett på oppgraderingspakkene til komplett, er det noe å satse på?

Hva gir mest for pengene av AMD og Intel?

Kjøper man 2 eller 4gb ram?

Ser ikke grunn til å sette noen makspris på det her, men håper å få det til under 5k, men går altids litt over hvis det er gode grunner for det!

Håper noen kan hjelpe.

Mvh

Tor-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke all verdens med hjelp å få?

9303601[/snapback]

Hei, jeg vet i alle fall at intel er veien og gå. Spesielt nå som det er så alvorlig lave priser, duo core 2 eller quad (firekjerner, den skal jeg ha da). Vet at hvis du skal ha 4gb ram, og du bruker et 32 bit windows, så kan du kanskje få utnytta rundt 3-3,2gb av de. Så da må du nok opp på en 64bit version for og utnytte det max, sjeldent man trenger 4gb til normal-gaming bruk da:) Det er det jeg kan bidra med, håper det hjelper

Chris

Lenke til kommentar

Det yter vel sånn ca i forholdt til toppkortene som samtlige xxx600gt?

Tror ikke jeg gidder å styre med passiv kjøling, er ikke det bare en varmekilde fra helvete?

Og, hvordan er kjøleren som følger med cpuen? Jeg har ett stort monster i pcen nå, en gammel socket 754, vil den funke ok på den nye?

Lenke til kommentar

Alle 8600GT yter likt, men det er litt variasjon i kjerne og minnehastighet.

Like mye varme fra et passivt som et aktivt kjølt kort. Eneste forskjellen er at det blir kjølt på en annen måte. Det er sikkert lurt å ha god gjennomtrekk i kabinettet om du ønsker å kjøpe det passive.

Ytelse kan du sjekke HER

Stock kjøleren til C2D er ganske stillegående, men det kan alltids bli bedre. En 754 kjøler vil i utgangspunktet ikke passe på et 775 hovedkort da det er forskjellig festeanordning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...