Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny "lekebil", 150k


aklla

Anbefalte innlegg

Jeg har fått låne 150k til bil, men er usikker på hva jeg skal velge.

Jeg har sett på en Smart Roadster, men er ikke helt fornøyd med ytelsen på den, men kunne tenkt meg noe i ca samme "klasse" som Smart Roadster.

 

Jeg har noen krav da:

Det må være minst 2000-model.

helst litt under 150k

ha gode kjøreegenskaper.

sparke godt fra seg, er ikke så nøye med topphastighet...

 

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Jeg har fått låne 150k til bil, men er usikker på hva jeg skal velge.

Jeg har sett på en Smart Roadster, men er ikke helt fornøyd med ytelsen på den, men kunne tenkt meg noe i ca samme "klasse" som Smart Roadster.

 

Jeg har noen krav da:

Det må være minst 2000-model.

helst litt under 150k

ha gode kjøreegenskaper.

sparke godt fra seg, er ikke så nøye med topphastighet...

 

noen forslag?

9296012[/snapback]

 

 

Hva med en SLIK?

Den har bakhjulstrekk (som en lekebil må ha) og sparker godt ifra

Lenke til kommentar
Jeg har fått låne 150k til bil, men er usikker på hva jeg skal velge.

Jeg har sett på en Smart Roadster, men er ikke helt fornøyd med ytelsen på den, men kunne tenkt meg noe i ca samme "klasse" som Smart Roadster.

 

Jeg har noen krav da:

Det må være minst 2000-model.

helst litt under 150k

ha gode kjøreegenskaper.

sparke godt fra seg, er ikke så nøye med topphastighet...

 

noen forslag?

9296012[/snapback]

 

 

Hva med en SLIK?

Den har bakhjulstrekk (som en lekebil må ha) og sparker godt ifra

9296700[/snapback]

 

var ikke budsjett på 150k da? AVGIFTER

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
peugeot 206 gti eller en 206 cc cab

9296743[/snapback]

 

Nei nei nei, franske biler taper seg jo så vanvittig i verdi! Kvaliteten er også laber..

Trådstarter var jo ute etter en lekebil, forhjulstrekk er lite å leke seg med

Lenke til kommentar

Noen grunn til at du må ha noe nyere enn 2000-modell? Det blir litt vanskelig å oppfylle i denne sammenhengen. Det eneste jeg kunne finne som nesten fyller dine kriterier er denne.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1581039

 

Dette er ikke noen Smart Roadster med tanke på vekt, men den har ytelse som får deg til å smile bredt hver gang du bånner pedalen ;) Den har gått litt langt, men i den prisklassen og årgangen er det veldig vanskelig å finne noe.

 

Heftelser i motorvogn

 

Pr. 14.08.2007 er det tinglyst følgende heftelser på

registreringsnummer KH13016

Dato 

Dokumenttype 

Valuta 

Beløp

 

02.01.2007 

SALGSPANT I MOTORVOGN

NOK

122 700,00

Dette er selvfølgelig noe man må forsikre seg om at blir ordnet opp i før en eventuell handel.

 

Legger til andre alternativer hvis jeg kommer over noe (synd det bare er grevlinger å finne i denne klassen):

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1598407

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1562976

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1578815

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1593446

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1414616

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar

det er ett krav fra banken at den er 2000 mod eller nyere :(

 

jeg personlig har ingenting mot eldre biler, men hvis jeg skal ha en 1999 modell får jeg ikke lån og får da ikke kjøpe bil :(

 

edit:

Har en fyr som skal prøve den smart-bilen, men regner med at jeg ikke kjøper den...

min gamle 85 civic har jo mer aks enn de smart-bilene med 82hk.

jeg tok 0-100 på 9 sec på vått føre, en smart tar 0-100 på 11 sekunder på tørr asfalt

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Toyota MR2? 2000 modell, sitter sinnsykt bra på veien og gjør 0-100 på 7.9 sek orginalt. Får turbokit til den slik at den gjør det på ca 4 sek hvis du synes det blir kjedelig etterhvert.

 

og bra kvalitet da :thumbup:

 

er nok også mulig å få en Celica 2000 modell til den prisen hvis du finner en som har gått et stykke.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Det er nok ikke din feil at du er en overmaskulin homofob, Blablaa, men jeg syns egentlig det må være opp til trådstarter å mene noe om Mazda MX-5. Synd du føler slikt for nevnte bil, den skal visstnok være meget fin å kjøre. Også 1.6-literen, og den kan jo påmonteres en liten kompressor som nok vil gjøre den ganske så rask.

Lenke til kommentar

 

Med unntak av For Ka cab finner du ikke en mer frisør/femi-bil enn det der ass... For en kjip bil. 1,6 liter på en sportsbil? Hjelper ikke at bilen veier under 1 tonn... Den er heslig, blir provosert når jeg ser menn kjøre rundt i slike.... UFF!

9306124[/snapback]

 

Store motorer og sportsbil er ikke synonymt. Som du kanskje, eller kanskje ikke vet så har britiske sportsbiler tradisjonelt hatt små motorer. Større ble motorene først når amerikanerene satte i gang å skulle lage sportsbiler.

 

Kjøreglede er ikke synonymt med stor motor, og Mazda Miata er vel etterhvert blitt en klassiker som har et veldig godt rykte på seg. For å sitere Click and Clack: "a Miata is what an MG would have been today if they didn't stop improving it"

 

Mazda Miata er en ekte sportsbil, og eneste grunnen til at du blir provosert når du ser menn kjøre rundt i slike, er at du vet at du ikke er mann nok selv til å gjøre det :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har fått låne 150k til bil, men er usikker på hva jeg skal velge.

Jeg har sett på en Smart Roadster, men er ikke helt fornøyd med ytelsen på den, men kunne tenkt meg noe i ca samme "klasse" som Smart Roadster.

 

Jeg har noen krav da:

Det må være minst 2000-model.

helst litt under 150k

ha gode kjøreegenskaper.

sparke godt fra seg, er ikke så nøye med topphastighet...

 

noen forslag?

9296012[/snapback]

En smart roadster i BRABUS-versjon hadde nok passet deg ypperlig, da har du 102HK på ca 800kg.. :) Det er ganske mange av dem på markedet, men jeg tviler desverre på du finner til 150k.

Det er jo forøvrig en bil som vil lønne seg voldsomt å importere, lav vekt, lite slagvolum, og få hk(men ikke i forhold til vekt ;) )

Ønsker meg selv en Smart Roadster Coupe BRABUS, er på utkikk på det tyske markedet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...