Gå til innhold

Kyoto og klima nøytrale biler er ren svindel!


Anbefalte innlegg

normal_klima_noytral.jpg

Kan man betale seg ut av elendigheten?

 

Jeg skrev om dette på bloggen min og mener at dagens ordning om “klima kvoter” på flyreiser, og såkalte “klima nøytrale” biler er en gigantisk svindel for at “rike” folk skal føle seg bedre mens de spyr ut dritten sin.

 

Hva mener dere egentlig...

Kan man påstå at man har en klima nøytral bil i det hele tatt?

 

Trykk her for hele artikkelen >>

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skrev om dette på bloggen min og mener at dagens ordning om “klima kvoter” på flyreiser, og såkalte “klima nøytrale” biler er en gigantisk svindel for at “rike” folk skal føle seg bedre mens de spyr ut dritten sin.

 

Hva mener dere egentlig...

Kan man påstå at man har en klima nøytral bil i det hele tatt?

 

Trykk her for hele artikkelen >>

9295848[/snapback]

Ja, dersom man betaler for å redusere tilsvarende utslipp som bilen forårsaker, øker man ikke mengden CO2 i atmosfæren, og man er altså "klimanøytral".

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Ja, dersom man betaler for å redusere tilsvarende utslipp som bilen forårsaker, øker man ikke mengden CO2 i atmosfæren, og man er altså "klimanøytral".

9296285[/snapback]

 

Man har altså betalt seg fri og kan forurense som før...

 

som til eksempel om jeg hadde en fabrikk som spydde ut sot, og så betalte jeg en god slump penger og var da "klima nøytral", ja rett og slett miljøvennlig..

 

fantastisk... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med at man heller fokuserer på f.eks. utslipp fra brunkullkraftverk istedet for å ta personbilene, som tross alt står for en meget liten del av totale utslipp?

 

Men neida, "miljøvernerne" vil ikke ha atomkraft heller. Alle skal helst fyre med ved (ops, CO2.., best å ikke fyre overhodet), pakke seg inn i ullgensere, gå til jobben, og aldri ta sydenferie. :whistle:

Lenke til kommentar
Ja, dersom man betaler for å redusere tilsvarende utslipp som bilen forårsaker, øker man ikke mengden CO2 i atmosfæren, og man er altså "klimanøytral".

Rent bortsett fra den manglende sammenhengen mellom CO2 og klima plager det deg ikke at selv den rødgrønne regjeringen ikke har funnet en slik kvoteselger som faktisk reduserer utslippet av CO2?

Lenke til kommentar
Hva mener dere egentlig...

Kan man påstå at man har en klima nøytral bil i det hele tatt?

9295848[/snapback]

CO2 påvirker miljøet på en måte som potensielt kan være skadelig for økonomien. Setter man en pris på hvor mye skade disse utslippen gjør kan man innføre et slik kvotesystem der folk enten kan velge å betale for utslippene eller redusere dem. Når kostnaden øker blir det mer lukrativt å redusere utslipp, og håpet er at folk benytter seg av dette. Markedskreftene vil være fantastisk mye mer effektiv på miljøtiltak enn det noe Regjering kan være, så dette er bare flotte greier.
Lenke til kommentar
CO2 påvirker miljøet på en måte som potensielt kan være skadelig for økonomien. Setter man en pris på hvor mye skade disse utslippen gjør kan man innføre et slik kvotesystem der folk enten kan velge å betale for utslippene eller redusere dem. Når kostnaden øker blir det mer lukrativt å redusere utslipp, og håpet er at folk benytter seg av dette. Markedskreftene vil være fantastisk mye mer effektiv på miljøtiltak enn det noe Regjering kan være, så dette er bare flotte greier.
I mine øyne er dette galskap.

 

Når man investerer i noe med null effekt og null substans og forventer at verdien skal øke så minner miljøkvotene om pyramideselskaper. Også som med pyramideselskapene er det kun de på toppen som tjener og når det ikke er flere idioter å lure så faller pyramiden sammen.

Lenke til kommentar
Når man investerer i noe med null effekt og null substans og forventer at verdien skal øke så minner miljøkvotene om pyramideselskaper. Også som med pyramideselskapene er det kun de på toppen som tjener og når det ikke er flere idioter å lure så faller pyramiden sammen.

9297649[/snapback]

 

Kan vi våge å påstå at staten driver pyramidespill, som altså er ulovlig...

 

hummmmm

 

Jeg synes at dette er å holde folk for narr, rett og slett lure folk til å tro at det det gjør betyr noe....

 

Jeg har ikke tall for hvor mange store passasjer fly som flyr over Norges land hver dag, men hvert av disse forurrenser vel like mye som 100.000 biler eller mer....

 

Så hvor mye betyr det at du setter på et klistermerke og betaler klimakvote?

 

Blir ikke det svindel så vet ikke jeg!!

Lenke til kommentar

Kvotene fungerer ikke fordi mange land ikke er med i gamet, og for de det ikke rammer så få de en kostnadsfordel i sin produksjon som er så god og stor at de kommer aldri til å delta.

 

Det finnes heller ingen god målestokk på hvor mye co2 som visse ting bruker, eller som spares i visse prosjekt.

 

Nå dukker det jo opp en masse lure bedrifter som skal selge kvoter, kontrollen med disse kan man stille spørsmålstegn med.

 

Antar det er en sterk link mellom bedrifter som selger lure kvoter, miljøbevegelsen og klimaforskere, og politikerene ... blir ikke overrasket om dette ender opp i en salig blanding av korrupsjon osv.

Lenke til kommentar
Ja, dersom man betaler for å redusere tilsvarende utslipp som bilen forårsaker, øker man ikke mengden CO2 i atmosfæren, og man er altså "klimanøytral".

Rent bortsett fra den manglende sammenhengen mellom CO2 og klima plager det deg ikke at selv den rødgrønne regjeringen ikke har funnet en slik kvoteselger som faktisk reduserer utslippet av CO2?

9297020[/snapback]

Søt påstand, men det er en annen diskusjon.

 

Har du en kilde på det siste der? Jeg søkte litt, fant blant annet denne artikkelen; men den sier at "bare" 20% ikke fungerer (vet riktignok ikke om det er disse kvotene Norge benytter seg av).

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Jeg skrev om dette på bloggen min og mener at dagens ordning om “klima kvoter” på flyreiser, og såkalte “klima nøytrale” biler er en gigantisk svindel for at “rike” folk skal føle seg bedre mens de spyr ut dritten sin.

9295848[/snapback]

 

 

Jeg er fullstendig enig! Vet dere hva "klimakundene" betaler for? LUFT! Det er helt idiotisk!

Det aller mest idiotiske, er at kvotene er beregnet slik at land som i dag ikke slipper ut noe i det hele tatt også har en CO2-kvote. Denne selger de videre til Norge, og vips. Så kan noen bortskjemte Nordmenn ha gooood samvittighet for at de ikke gadd å gå til butikken i dag. Eller så kan dobbeltmoralistiske politikere forsvare sin egen idiotiske forurensning (med bruk av privatjetter osv) ved å si "men vi kjøper jo CO2kvoter..." og pøse på med et retarded valpeblikk.

Utslippene er derimot ikke redusert en tanke engang.. tvert imot!

 

Industrisjefen: "Ja, i dag kan jeg jaggu slippe ut et par-tre tonn til med CO2, for jeg har kjøpt billig kvote fra Paraguay! Hurra!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...