balder Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Eg lurte på kva som er forskjell på spill som er laget for USA iforhold til PAL? Tenkte at XBOX 360 hadde ingen begrensninger på dette? Er det begrensninger? Lenke til kommentar
redflame Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Pal= europa, ntsc= usa , men det er mange usa spill som fungerer på pal maskiner. men for og sjekke det så er et best og google litt Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Kva er forskjell mellom PAL og USA? PAL er europeisk soneinndelig, USA er et land. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Kva er forskjell mellom PAL og USA? PAL er europeisk soneinndelig, USA er et land. 9296904[/snapback] :!: Lenke til kommentar
balder Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Skjønte ikkje spørsmålet? XBOX360 så kan man finne ein del ting på nett. USA(ntsc) eller PAL. Dette har vell ingen betydning på XBOX360? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jo, mange spill er sonefrie, men fins fortsatt spill som har soner. Lenke til kommentar
balder Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jo, mange spill er sonefrie, men fins fortsatt spill som har soner. 9297574[/snapback] Betyr dette at modifisert XBOX360 henger seg opp i PAL og NTSC? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Modefisert? Kan bare huske flashing, men Sonene er nok der ennå. Rett meg viss jeg tar feil! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Kva er forskjell mellom PAL og USA? PAL er europeisk soneinndelig, USA er et land. Eh, PAL er et videoformat (også brukt utenfor Europa, bl.a. Australia). Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Kva er forskjell mellom PAL og USA? PAL er europeisk soneinndelig, USA er et land. Eh, PAL er et videoformat (også brukt utenfor Europa, bl.a. Australia). 9297971[/snapback] Videoformat? Det finnes spill merket PAL også vet du, klinger ikke helt i mine ører dette. Men du vet sikkert best uansett Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Har dere ikke hørt om Wikipedia gutter? http://no.wikipedia.org/wiki/PAL http://no.wikipedia.org/wiki/NTSC Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Videoformat? Det finnes spill merket PAL også vet du, klinger ikke helt i mine ører dette. Men du vet sikkert best uansett Når man er bokstavelig og sier at "USA er et land", i så fall er PAL et videosignal-format, ja. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det finnes spill merket PAL også vet du, klinger ikke helt i mine ører dette. Ja det finnes spill som er merket PAL fordi disse spillene er beregnet på apparater som støtter videoformatet PAL. Det finnes også spill som er merket NTSC fordi disse spillene er beregnet på apparater som støtter videoformatet NTSC. PAL og NTSC har ikke noe med soneinndeling å gjøre. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ok, legger meg flat, men hvilken type "soneinndeling" brukes på spill da? Eller er det som med DVD-plater? Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ok, legger meg flat, men hvilken type "soneinndeling" brukes på spill da? Eller er det som med DVD-plater? 9302467[/snapback] Det er vel ikke egentlig noen soneinndeling på spill, men det er videoformat-inndeling. Det er bare det at du som har en PAL Xbox er avhengig av at de spillene du kjøper støtter PAL, og i USA og Japan selges det mange spill som ikke støtter PAL Derfor kan ikke du bruke dem på din Xbox. Så finnes det andre igjen som lager spill som støtter begge deler - både PAL og NTSC, som derfor kan brukes verden over. Grunnen til at det er forskjell på Xboxene i USA, Japan og Europa er at ikke alle TV-apparater støtter både PAL og NTSC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå