Jimmy Pop Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Dele havet f.eks... kan det jeg.Lage vin av vann... ikke noe problem. Helbrede de syke... dagligdags oppgaver. Når så du sist et hav bli delt? Har du noen bevis for det? Bortsett fra at det står i en bok, og at du, som mange andre, tror blindt på det? Jeg har også mange bøker. Men det betyr ikke at det som står der er sant. Lage vin av vann? Vel. Vann er jo en av ingrediensene, men jeg har aldri sett, heller ikke fått bevis for at noen har klart å lage det med bare vann. Heller har ikke du. Ikke har du bevis for det heller. Helbrede de syke? Vel... Jeg jobber på et sykehus, til din informasjon. Ser ganske masse rart, ja. Men ser aldri noe som ikke kan bevises med a: medisinsk vitenskap b: placebo-effekten. Har forresten aldri sett noen "helbrede" tilbake igjen en fot som er bombet vekk. Men, som du sa... Fælt så dramatisk jeg skulle være, da. Hun fikk vel noe godt ut av det. Hun 7 år gamle jenten som mistet begge beina, asså. Hun fikk sikkert noe godt ut av det. Helbred henne, og jeg skal på nytt se din tro med åpne øyne. :-) Lenke til kommentar
The President Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Er enig med WebWarrior ja...... han sier meeeget nye bra! Fortsett sånn.... ikke gi deg! Jimmy Pop virker til å være veldig smart i forhold til alderen, og han har jo noen poeng han og, men er kanskje litt for hissig? Interesant diskusjon :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Er enig med WebWarrior ja...... han sier meeeget mye bra! Fortsett sånn.... ikke gi deg! Fint at du melder deg inn i diskusjonen. Du kan gjerne også komme noen argumenter, og ikke bare henge deg på WebWarrior... Jimmy Pop virker til å være veldig smart i forhold til alderen, og han har jo noen poeng han og, men er kanskje litt for hissig? Interesant diskusjon :wink: Det var da fælt så alder skulle ha noe å si i en sådan diskusjon... Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 dette er faktisk noe som er med på og ødelegge noe av ateisten's navn og rykte....man skal ikke slenge ut kommentarer som bare har sitt mål og irritere motparten... men helder prøve og overbevise..... jeg vil bare si at hvis man skal bli overbevist om noe som helst bør man kansje lese litt relgionshistore, lese litt om øverlang se litt nærmere på ateistiske skrifter..... når du har gjort dette og tatt din besluttning.... da kan man begynne og diskutere. PS: "gud" ville ha slaktet mesteparten av forumet her av fornærmelse om han hadde existert da.... PPS: kristene er ikke dumme men ignoranter.... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg holder faktisk på å lese bibelen nå. Begynte på GT, men fant ut at der stod det bare dritt, så jeg hoppet heller til NT. Står mye fint der. Jesus var en snill mann. Også helbredet han alle syke. Og "døde" for menneskene. Han stod jo opp igjen, da, men han døde. Guds sønn. Trodde han var Gud. Er det ikke en slags sammenbinding mellom de tre (heilage ande, Gud og Jesus)? Er ikke de en og samme "person"? Og hvorfor har ikke de kristne fjernet GT fra bibelen? De følger den jo ikke? Ikke mener de den har noen mening heller... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg holder faktisk på å lese bibelen nå. Begynte på GT, men fant ut at der stod det bare dritt, så jeg hoppet heller til NT. Det er jo mest action i GT. Står mye fint der. Jesus var en snill mann. Snill og snill. Det er ingen personer i Bibelen som truer mer med Helvede, pine og fortapelse enn Jesus. Også helbredet han alle syke. Og "døde" for menneskene. Han stod jo opp igjen, da, men han døde. Guds sønn. Trodde han var Gud. Er det ikke en slags sammenbinding mellom de tre (heilage ande, Gud og Jesus)? Er ikke de en og samme "person"? Ja, Gud, Jesus og Den Hellige Ånd er ett og samme vesen. Samtidig er de tre ulike personligheter. På samme måte er Jesus 100% vanlig menneske, og 100% Gud. (Dette trenger du selvsagt ikke å forstå. Du må bare tro at det er sant. Ellers skal Jesus kaste deg deg i ildovnen, der en gråter og skjærer tenner. (Jfr Matt 13,42)) Og hvorfor har ikke de kristne fjernet GT fra bibelen? De følger den jo ikke? Ikke mener de den har noen mening heller... GT er selvsagt viktig også for kristne. Jesus opphevet på ingen måte moseloven. Han sier tvert i mot at "ikke en tøddel i loven" skal falle bort. (Matt 5,18 og Luk 16,17). Jesus var selv jøde, og fulgte selvsagt reglene i GT. I GT finner vi også profetiene om Messias, som blir "oppfylt" av evangelistenes kreative skrivekunst. LeD Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 PPS: kristene er ikke dumme men ignoranter.... Disse undersøkelsene tyder faktisk på noe annet. LeD Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er populært å følge flertallet selv om det ikke nødvendigvis er synonymt med å være hjernevasket. Men de fleste fjortisser pleier å se med argusøyne på de som er annerledes. Du er rar hvis du ikke blir drita, puler i fylla, sover ut rusen under ei bro, har mobiltelefon med en kuul ringetone (ingenting slår homopop ass, bip bip). Nå skal det jo bare en liten skvett øl til før fjortissene blir så fulle de sjangler rundt i gatene og skriker og roper. Er det bare jeg som får lyst til å virkelig banke dritten ut av dem? når det kommer til religion kan jeg ikke si annet enn at jeg er ateist. Grunnen til at jeg er det er rett og slett pga. at det er altfor mange "huller" i religonen. Gud kan ikke bevises vitenskapelig. Forresten hvor ligger himmelen hen? Er det ikke litt folkefullt her? Skal Gud være dommer i alle "rettsakene" før man slipper inn i himmelen? Får han vite at du har dratt'n(dette er jo tabu for alle kristne, "jomfru" Maria fikk seg garantert en fix, alt annet er bullshit)? Bor folk i skyskrapere eller? Eldes mann, og hvis ikke må alderen "låses" fast i en alder....? Dem må ha jævli gode ingeniører.... Himmelen og troen på den er et resultat av menneskets frykt for å dø. Tanken på at det rett og slett ikke finnes noe etter døden er for skremmende; man kan ikke tenke, føle, huske... Dette er et faktum få kristne (eller alle andre religiøse) innser. Hva skjer med dyrene da? Havner de i helvete? Eller vandrer det løver, alligatorer, sjiraffer o.l rundt i himmelens gater? Har hver person "sin egen" himmel, kanskje? Tilpasset sine egne ønsker? Ikke vet jeg, men det er jo litt rart at den allmektige guden ikke nevnte noe om universet da han "skrev" Bibelen. Oj, han glemte kanskje at universet "oser" av liv? Pytt, det er jo bare detaljer det? kanksje han glemte å nevne at universet ekspanderer og at vi tilsutt vil være en tynn suppe (eller universet trekker seg sammen på en måte). Hva med å nevne "gåten om hypperromet" (bøyning av tid og rom)? Dette ble vel litt for avansert vitenskap for Gud, vel (og den bittelille apehjernen til jesusfolka)? Tenk hvor mye lengre vi hadde kommet hvis det ikke hadde eksistert religion! Da hadde muslimene fortsatt levd i år 2003 (vet ikke hva deres allahår er)! Vi hadde spart masse penger, og kunne brukt det på å krige eller å fremme våre kunnskaper om verden. Men religion er en god "rævsparker", og den er nok viktig for mange sin moral. Jeg tror faktisk bittebittebittelitt mer på gjenfødelse. Jeg vet ikke hvorfor, men det klinger liksom bedre vitenskapelig, på en måte... Men hvor kommer i så fall alle de nye sjelene fra? Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 hmmmmm.... fortsatt diskusjon om kristendommen ser jeg......det jeg vil si er bare att det ikke lønner seg for ateistene og sette seg til og gjøre narr av den kristne relgion, det som etter min meining lønner seg er og prøve og helder overbevise den kristene om det motsatte..... for som dere sikkert vet så lider mange kristene av en gudsfrykt, og av en frykt som baserer seg på at hvis man ikke tror skal man i helvete og brenne.... Derfor; gode ateister og tvilende, ikke spytt pådi kristene, for dere vet ikke hvor hardt di har det.... jeg vil oppfordre alle kristene og lese litt om ateismen, dere er født som frie mennesker og kan gjøre hva dere vill bare dere ber etterpå, derfor kjære kristene les og ta standpunkt! Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 okay led... hehe... mangel på kunskap da.... å kalle dem dumme mener jeg er dårlig gjort.... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 okay led... hehe... mangel på kunskap da.... å kalle dem dumme mener jeg er dårlig gjort.... Jeg kaller ikke noen for noe som helst - Jeg bare refererte til en del statistiske undersøkelser. LeD Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 jeg har sett deg skrive mye rart på nettet her og jeg har ett spørsmål, hva gjør deg så hypp på og hakke på den kristne tro når du er overbevist selv?? kristendummen VAR farlige saker men det er den da nesten ikke lenger bortsett fra noen småting,..... man bør helder prøve og finne gode alternativer.... for mange blir livet meningsløst uten og ha noen tro.... derfor du overbeviste, bør du prøve og sparke den kristene inn i en positiv men ikkerelgiøs rertning, men det er selfølgelig bare min mening så du gjør selvfølgelig som du vill, men jeg oppfordrer fordi jeg tror det ligger noe i det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå