Gå til innhold

"tenke selv" argumentasjon

Anbefalte innlegg

Kanskje litt rant, men det er på høy tide.

Jeg kan godt like samtaler om religion og trosretninger, det kan være informativt og lærerikt, men jeg er drittlei av pompøse ateister som buser ut med irrelevante og dårlig gjennomtenkte argumenter som;

"Du kan da ikke tro på noe sånnt! Tenk selv!"

Jeg tenker selv, tusen takk. Hadde jeg bare blindt akseptert hva andre sier om saken, hvorfor i alle dager skulle jeg vært Kristen. Dere ateister glemmer at det er dere som følger hva dere blir lært uten å mukke. TV, aviser, filmer, litteratur, skole ja selv reklame preiker ut om ateismen som det eneste rette. Svært mange i det Norske samfunn tror delv de er så snille og flinke ateister som ikke tror på noe, og blir innimellom regelrett sinte på oss som "ikke tenker selv". La meg se, vi tenker ikke som dere, det er helt rett. Men at vi ikke tenker selv er regelrett feil. Faktisk er det lenger fra sannheten enn et utsagn om at DERE ikke tenker selv. Det er vi som går mot strømmen, ikke dere. Det er vi som stiller spørsmål ved hva vi blir lært, ikke dere. Det virker for meg som om dere blindt aksepterer hva dere blir lært gjennom sosialisering, og ignorerer lett mulighetene for at massemediene kanskje ikke viser hele bildet så godt som de ideelt skal.

Hadde jeg IKKE tengt selv ville jeg vært en person som hadde vært akkurat som dere. Fulgt strømmen, som dere. Og glemt alle mine egne tanker og alle mine egne vurderinger.

Så, et ord fra en som er drittlei;

Dere er IKKE så fritenkende som dere tror! Slutt å kalle oss hjernevaska, det sender faktisk ut et inntrykk av dere som nærmest skriker "jeg er en trangsynt irriterende bedreviter som aldri har opfattet muligheten av mitt eget argument om å tenke selv" og gjør meg drittlei av å tro det er mulig å ha en intelligent samtale med den gjennomsnittlige ateist!

Vær så snill og slutt. Dere virker faktisk temmelig dumme når dere kommer med slike kommentarer. :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare informere om at "å tenke selv" er ikke det samme som å være imot flertallet, slik som du mener.

Jeg har mine egne meninger, og jeg tror på utviklingslæren som jeg har lest om. Det finnes rett og slett beviser for dette. At dinosaurene levde tror jeg også på. Jeg har glemt nå de kommer inn i bibelen, men jeg tror de levde på jorden, rett og slett fordi jeg har sett beviser på at det er stor sjanse for at de har levd.

Kunne noen ha vært i NÆRHETEN av å bevise at guden deres, som dere så arrogant kaller Gud, fantes, ville jeg selvsagt ha sjekket opp i dette.

Poenget er at det er nesten bare EN ENESTE ting her i verden som IKKE kan bevises. Nemlig "Gud". Hehe.... "Gud". For et navn på en gud.

Jeg skal ikke si noe, jeg. Bare det at jeg synes dere er SVÆRT så naive som ikke vil ha bevis på det dere tror og ofrer hele deres liv på.

Jesus sa: "Tro på meg, og dere vil få evig liv"

Og hva skjer? Plutselig så tror folk på han. Vil de ha beviser? Nei, de tviler ikke engang på han.

Men hvem gjør det? Jo, nemlig... Vi som tenker oss to ganger om før vi roper "halleluja"....

Håper du får et lykkelig kristen-liv og er en snill gutt så du kan komme til himmelen og få et evig liv sammen med Jesus. Hehe... :-)

Nei, som Tolkien sa. "Iluvatar sjenket menneskene hva han ikke kunne gi alvene. Døden. Den største gaven av de alle."

Og jeg har da ikke lyst å leve for evig! Til og med ikke i Xanadu (Paradis).

Ps: Tar forbehold om Tolkien-feil. Hukommelsen er litt vag.

Lenke til kommentar
Vil bare informere om at "å tenke selv" er ikke det samme som å være imot flertallet, slik som du mener.

Det er ikke det jeg mener. Hva jeg mener er at de som følger flertallet svært ofte ikke tenker selv men kun aksepterer, og adopterer ting som egne tanker. Tankesett som ikke er ens egne adopteres fort og ofte uten kritisk vurdering.

Jeg har helkler ikke, lyst til å leve evig, men det er ikke gitt meg å endre fakta med ønsketenking, er det?

Lenke til kommentar

Og du som går imot strømmen tenker selv? Hehe.. Det er det dummeste jeg har hørt!

Har du noensinne fått noen konkrete bevis på at han gude-fyren din finnes?

vel.. jeg har fått bevis på det meste jeg tror på..

Konklusjon: Jeg leter etter beviser for det jeg tror på, mens du bare aksepterer det.

Jeg vil da si at den som tenker selv er meg, mens den som bare aksepterer er deg

Lenke til kommentar
Og du som går imot strømmen tenker selv? Hehe.. Det er det dummeste jeg har hørt!

Har du noensinne fått noen konkrete bevis på at han gude-fyren din finnes?

vel.. jeg har fått bevis på det meste jeg tror på..

Konklusjon: Jeg leter etter beviser for det jeg tror på, mens du bare aksepterer det.

Jeg vil da si at den som tenker selv er meg, mens den som bare aksepterer er deg

Jasså. Hva var det jeg sa om bastante ateister?

Si meg;

Hvordan vet du at jeg IKKE leter etter beviser for hva jeg tror på?

Hvordan vet du at jeg bare aksepterer?

Hvordan vet du om jeg har bevis eller ikke?

Jeg har sett mye som ikke kan forklares med vanlig forskning. Meen jeg tipper vel at helbredelse av brukne bein og avhugde tomler bare er psykisk?! Yeah right. Unnskyld meg, men jeg er ikke dum nok til å akseptere ting som er i strid med hvilke bevis som er presentert for meg.

Og en ting til; Hvor gammel er du? 12?? 14?? Eller har du bare noe imot alle som ikke tenker som deg?

Lenke til kommentar

Si meg;

Greit. Jeg innrømmer at jeg IKKE vet at du ikke leter etter beviser. Men det skal ikke en kristen gjøre. Du skal tro på trosbekjennelsen, og da er det vel nok å lese bibelen?

Fordi du ikke har fått noen konkrete bevis. Det har INGEN kristne.

Fordi det finnes per i dag ingen beviser for at noe åndelige gude-greier eksisteres. Det og flygende rosa elefanter. Ingen kan bevise at de ikke finnes, men ingen kan bevise at de gjør det heller.

Jeg har sett mye som ikke kan forklares med vanlig forskning. Meen jeg tipper vel at helbredelse av brukne bein og avhugde tomler bare er psykisk?

Viser til placebo-effekten. Tro det eller ei.

Jeg synes dette er det mest fantastiske med tro. At folk kan helbredes av det. Det er en veldig positiv ting. Jeg tror at hvis du tror nok på at Jesus eller guden "Gud" skal helbrede deg, kan du bli helbredet.

Derfor finnes det Placebo-piller.

Eksempel: Liten jente, 7 år i israel, mistet begge bena og en hånd i en mine som relegions-krigerne hadde plassert ut. De slåss for guden sin, så det er greit. MEN!

Jenten var også kristen. Men fikk aldri igjen noen kroppsdeler. Det er grenser for hva placebo-effekten kan gjøre.

Er det grenser for hva guden din kan gjøre? Jeg mener.. Siden han ikke brydde seg om at hun måtte leve resten sitt liv som utviklingshemmet. Det er en skam.

Og en ting til; Hvor gammel er du? 12?? 14?? Eller har du bare noe imot alle som ikke tenker som deg?

Jeg er 12 år, ja. Men hva har det med denne saken å gjøre?

Jeg har ikke noe imot de som ikke tenker som meg. Jeg bare forsvarer mitt syn på troen din og guden din, "Gud".

Lenke til kommentar

Si meg;

Greit. Jeg innrømmer at jeg IKKE vet at du ikke leter etter beviser. Men det skal ikke en kristen gjøre. Du skal tro på trosbekjennelsen, og da er det vel nok å lese bibelen?

Du tar nok litt feil her. "det er nok å lese trosbekjennelsen" Vel, den er grei den altså. Men ærlig talt, du kan ikke kalle en hel trosretning for idioter fordi du ikke skjønner dem?! Trosbekjennelsen frelser deg ikke. Den sier ikke "jeg tror på alt hva andre sier" "jeg tror, tenker ikke" eller lignende.

Fordi du ikke har fått noen konkrete bevis. Det har INGEN kristne.

Hmmm... Nei vel. Hvis du sier det så... Men hadde jeg kommet med URLs, bilder, eller rapporter som peker i retning av hva jeg tror ville du bare sagt "fraud!". Jeg har prøvd. Jeg har selv sett mirakler skje. Jeg vet mange er filmet, men de avvises som juks av folk som deg uansett. Så, hvis jeg ikke kommer med bevis da kaller du meg dum fordi jeg ikke har det, hvis jeg kommer med bevis, om jeg så skulle ha filmet det selv - så kaller du meg en idiot fordi jeg tror på juks - ifølge deg. Man kan ikke slå ned din religion uansett hva man prøver, dere tror for sterkt at det ikke finnes noen Gud, så sterkt at dere ignorerer det bevis som presenteres for dere, stemmer ikke dette? Hvis du vil, kan jeg selvsagt grave litt og poste noen URLs her, men er du villig til å se på dette med et mer åpent sinn enn Fort Knox?

Fordi det finnes per i dag ingen beviser for at noe åndelige gude-greier eksisteres. Det og flygende rosa elefanter. Ingen kan bevise at de ikke finnes, men ingen kan bevise at de gjør det heller.

:D sure...

Jeg har sett mye som ikke kan forklares med vanlig forskning. Meen jeg tipper vel at helbredelse av brukne bein og avhugde tomler bare er psykisk?

Viser til placebo-effekten. Tro det eller ei.

Jeg synes dette er det mest fantastiske med tro. At folk kan helbredes av det. Det er en veldig positiv ting. Jeg tror at hvis du tror nok på at Jesus eller guden "Gud" skal helbrede deg, kan du bli helbredet.

Derfor finnes det Placebo-piller.

Eksempel: Liten jente, 7 år i israel, mistet begge bena og en hånd i en mine som relegions-krigerne hadde plassert ut. De slåss for guden sin, så det er greit. MEN!

Jenten var også kristen. Men fikk aldri igjen noen kroppsdeler. Det er grenser for hva placebo-effekten kan gjøre.

Er det grenser for hva guden din kan gjøre? Jeg mener.. Siden han ikke brydde seg om at hun måtte leve resten sitt liv som utviklingshemmet. Det er en skam.

Så du påstår du vet hva som er best for alle du da? Det kan komme mye positivt ut fra traumer også. Mye visdom, mye livsglede. Jeg sier for all del ikke at hennes lemlesting kom fra Gud, men det jeg sier er at det er andre måter å vise kjerlighet på enn å helbrede slike ting. Innimellom kan like mye eller mer kjærlighet vises gjennom slike grusomme ting. Det krever mer å gjøre slikt til noe positivt enn å helbrede det. Ikke sant?

Hva placebo effekten angår, så er jeg fullt klar over den. Men jeg vet også at den har sine begrensninger, f.eks kan ikke vårt eget sinn forårsake at tapte lemmer vokser ut igjen for øynene på folk, men det har like fullt skjedd.

Jeg har ikke noe imot de som ikke tenker som meg. Jeg bare forsvarer mitt syn på troen din og guden din, "Gud".

Regna med den.

Kan vi eventuellt ta opp igjen denne diskusjonen om ni-ti år? Da kanskje du ikke er så... Hm. Trangsynt. Tro det eller ei, men du er fremdeles veldig... uhm... ung. Ikke at det er galt, men det følger med en del unødvendigheter. Med tiden vil du bli mer åpen for at ditt eget syn ikke er det eneste mulige, og du vil også oppdage at folk som ikke tenker det samme som deg skjelden er så dumme som du nå tror. Jeg har ikke alltid vært en Kristen skjønner du, for å si det slik... :wink:

Lenke til kommentar

Du tar nok litt feil her. "det er nok å lese trosbekjennelsen" Vel, den er grei den altså. Men ærlig talt, du kan ikke kalle en hel trosretning for idioter fordi du ikke skjønner dem?! Trosbekjennelsen frelser deg ikke. Den sier ikke "jeg tror på alt hva andre sier" "jeg tror, tenker ikke" eller lignende.

Hmmm... Nei vel. Hvis du sier det så... Men hadde jeg kommet med URLs, bilder, eller rapporter som peker i retning av hva jeg tror ville du bare sagt "fraud!". Jeg har prøvd. Jeg har selv sett mirakler skje. Jeg vet mange er filmet, men de avvises som juks av folk som deg uansett. Så, hvis jeg ikke kommer med bevis da kaller du meg dum fordi jeg ikke har det, hvis jeg kommer med bevis, om jeg så skulle ha filmet det selv - så kaller du meg en idiot fordi jeg tror på juks - ifølge deg. Man kan ikke slå ned din religion uansett hva man prøver, dere tror for sterkt at det ikke finnes noen Gud, så sterkt at dere ignorerer det bevis som presenteres for dere, stemmer ikke dette? Hvis du vil, kan jeg selvsagt grave litt og poste noen URLs her, men er du villig til å se på dette med et mer åpent sinn enn Fort Knox?

Ja, jeg er veldig spent på hva du tror på. Vær så god. Mitt sinn er åpent som 'horehuset' på strandkaien... :-P

Jeg klarte ikke trekke en konklusjon av hva det skulle bety. Men benekter du at det finnes flyvende rosa elefanter?

Så du påstår du vet hva som er best for alle du da? Det kan komme mye positivt ut fra traumer også. Mye visdom, mye livsglede. Jeg sier for all del ikke at hennes lemlesting kom fra Gud, men det jeg sier er at det er andre måter å vise kjerlighet på enn å helbrede slike ting. Innimellom kan like mye eller mer kjærlighet vises gjennom slike grusomme ting. Det krever mer å gjøre slikt til noe positivt enn å helbrede det. Ikke sant?

Hva placebo effekten angår, så er jeg fullt klar over den. Men jeg vet også at den har sine begrensninger, f.eks kan ikke vårt eget sinn forårsake at tapte lemmer vokser ut igjen for øynene på folk, men det har like fullt skjedd.

Jeg har da aldri sagt at jeg vet hva som er best for alle. Vennligst quote den delen der jeg gjør det.

Så du unner ikke hun helbreding. På samme måte som guden din. Kjipt.

Regna med den.

Kan vi eventuellt ta opp igjen denne diskusjonen om ni-ti år? Da kanskje du ikke er så... Hm. Trangsynt. Tro det eller ei, men du er fremdeles veldig... uhm... ung. Ikke at det er galt, men det følger med en del unødvendigheter. Med tiden vil du bli mer åpen for at ditt eget syn ikke er det eneste mulige, og du vil også oppdage at folk som ikke tenker det samme som deg skjelden er så dumme som du nå tror. Jeg har ikke alltid vært en Kristen skjønner du, for å si det slik... :wink:

Hvor gammel er du da? Jeg mener siden du har et så reflekter syn på livet? Og når ble du "frelst"?

Lenke til kommentar

Du tar nok litt feil her. "det er nok å lese trosbekjennelsen" Vel' date=' den er grei den altså. Men ærlig talt, du kan ikke kalle en hel trosretning for idioter fordi du ikke skjønner dem?! Trosbekjennelsen frelser deg ikke. Den sier ikke "jeg tror på alt hva andre sier" "jeg tror, tenker ikke" eller lignende.

[/quote']

Ja, jeg er veldig spent på hva du tror på. Vær så god. Mitt sinn er åpent som 'horehuset' på strandkaien... :-P

Hmmm.... Javel. Får se om jeg kan grave litt

Jeg klarte ikke trekke en konklusjon av hva det skulle bety. Men benekter du at det finnes flyvende rosa elefanter?

Kutt av dem skinnet, så blir de nok rosa/røde. Men det er en annen sak. Om det finnes rosa elefanter eller ikke er et definisjonsspørsmål ;)

Jeg har da aldri sagt at jeg vet hva som er best for alle. Vennligst quote den delen der jeg gjør det.

Så du unner ikke hun helbreding. På samme måte som guden din. Kjipt.

Det sa jeg ikke. Skulle gjerne sett hun ikke hadde blitt skadet overhodet jeg, men fakta er fakta. Det som er gjort er gjort. Jeg ville bare peke på at det alltid kan komme noe positivt ut av ting, uansett hvo grusomme de er, kan noe positivt komme ut av det. Vi ser det skjelden da men...

Regna med den.

Hvor gammel er du da? Jeg mener siden du har et så reflekter syn på livet? Og når ble du "frelst"?

Er 21. Ble frelst når jeg var 16-17. Hm. 17 mener jeg det var. Husker ikke hvor gammel jeg var selv om jeg husker omstendighetene godt.

Lenke til kommentar

Jeg lar saken ligge inntil videre.

Kutt av dem skinnet, så blir de nok rosa/røde. Men det er en annen sak. Om det finnes rosa elefanter eller ikke er et definisjonsspørsmål ;)

Hmmm... Flygende også? Jeg ville bare at du skulle motbevise det jeg.Og ikke kritiser meg hvis jeg tror på rosa flyvende elefanter. For meg er det like trolig som han guden din.

Det sa jeg ikke. Skulle gjerne sett hun ikke hadde blitt skadet overhodet jeg, men fakta er fakta. Det som er gjort er gjort. Jeg ville bare peke på at det alltid kan komme noe positivt ut av ting, uansett hvo grusomme de er, kan noe positivt komme ut av det. Vi ser det skjelden da men...

Ja, hun er nok glad for at guden din ikke gidder å gi henne tilbake armene sine. Jaja.. Hun får jo NOE positivt ut av den allmektige guden din, sant? Hva var det igjen? Glede? Eller tro?

Hva med troen på menneskeheten? Den tror nemlig jeg på. Jeg tror på at ved hjelp av venner og familie, glede og kjærlighet kan hvem som helst klare seg uten en historie å tro på.

Er 21. Ble frelst når jeg var 16-17. Hm. 17 mener jeg det var. Husker ikke hvor gammel jeg var selv om jeg husker omstendighetene godt.

Ja, jeg går ut ifra at man ikke glemmer slikt. Hehe... Livet ditt har vel blitt betydelig mye bedre, eller? :-P

Frels meg, du. Men jeg tar ikke den historien for gitt fisk. Kristendom er like usannsynlig som Tolkiens "mytologi".

Hva med det ultimate paradox?

"Kan guden din lage en stein som han ikke klarer å flytte?"

Han er jo allmektig. Det er alltid noe negativt for å utgi seg for å kunne gjøre alt. Hehe.. Det er det ingen som kan!

Jeg gleder meg til jeg blir 16-17 år. da skal jeg også bli frelst. Skal begynne å tro på at Jesus fløy til himmelen, og hvis jeg tror på han og trosbekjennelsen, ja da skal jeg også få evig liv!

*my ass*

Lenke til kommentar

Jeg lar saken ligge inntil videre.

Hmmm... Flygende også? Jeg ville bare at du skulle motbevise det jeg.Og ikke kritiser meg hvis jeg tror på rosa flyvende elefanter. For meg er det like trolig som han guden din.

Også et definisjonsspørsmål. Er en elefant flygende hvis den fraktes med fly/luftskip e.l? Sier man at den er det, så tar man jo teknisk sett ikke feil. Begge utsagn ville være korrekte. Er elefanten også rosa? Vel, hadde den som sagt vært uten skinn, så ville den nok fått et rosa skjær ja. Hadde huden vært så tynn som vår hadde den også blitt rosa. Så igjen;

Kan man si at en elefant ikke er rosa bare fordi den har såpass tykk hud at vi ikke ser det? Eller er alle elefanter egentlig rosa? Hehe :lol:

Ja, hun er nok glad for at guden din ikke gidder å gi henne tilbake armene sine. Jaja.. Hun får jo NOE positivt ut av den allmektige guden din, sant? Hva var det igjen? Glede? Eller tro?

Fælt så negativt innstillt du var da?!

Hva med troen på menneskeheten? Den tror nemlig jeg på. Jeg tror på at ved hjelp av venner og familie, glede og kjærlighet kan hvem som helst klare seg uten en historie å tro på.

Ja, jeg går ut ifra at man ikke glemmer slikt. Hehe... Livet ditt har vel blitt betydelig mye bedre, eller? :-P

Ikke som ved et trylleslag, men jeg tør påstå det er vesentlig bedre MED Gud enn UTEN. ja.

Frels meg, du. Men jeg tar ikke den historien for gitt fisk. Kristendom er like usannsynlig som Tolkiens "mytologi".

Kan ikke. Jesus er den eneste som kan frelse.

Ikke mobb Tolkien her 'a! Jeg liker Tolkien, ikke sant! :)

Hva med det ultimate paradox?

"Kan guden din lage en stein som han ikke klarer å flytte?"

Han er jo allmektig. Det er alltid noe negativt for å utgi seg for å kunne gjøre alt. Hehe.. Det er det ingen som kan!

Jeg gleder meg til jeg blir 16-17 år. da skal jeg også bli frelst. Skal begynne å tro på at Jesus fløy til himmelen, og hvis jeg tror på han og trosbekjennelsen, ja da skal jeg også få evig liv!

*my ass*

Ditt paradox har en flaw.

Det forutsetter at Gud har den begrensningen at han er et fysisk vesen. Hvis Gud er et vesen hvis ikke er fysisk følger han ikke de reglene vi gjør, og ditt paradox.. Vel er ikke et... :) Et vesen som eksisterer utenfor vår dimensjon, eller på andre måter ikke bindes av de fysiske lovene som vi kjenner til kan ikke løfte steiner da vedkommende ikke er et fysisk vesen, men likevel kan han/hun løfte stenen dersom de kan påvirke dimensjonen. Hvis Gud skaper sten A, kan han ikke løfte den fordi den er på et annet plan enn ham. MEN; ettersom han kan påvirke det respektive plan vil han likevel være i stand til å løfte den.

Akkurat som Schrødingers katt, på den ene siden et umulig paradox, på den andre, noe absolutt og ubestridelig.

Sjekk ut http://www.christlove.org

Det er noen filmer der du kanskje vil se. Jeg valgte denne siden fordi jeg har møtt fyren som står i spissen for det hele, snakket med ham, og sett at han har helbredelsens nådegave.

Lenke til kommentar

Sjekk ut http://www.christlove.org

Det er noen filmer der du kanskje vil se. Jeg valgte denne siden fordi jeg har møtt fyren som står i spissen for det hele, snakket med ham, og sett at han har helbredelsens nådegave.

Det er et mirakel hvor dårlig de har laget den siden der! Jeg er frelst!

Alle linkene virket! Untatt de jeg trykket på.

Dessuten ville de heller ikke be for meg.

Var du inne og så på siden?

Kan ikke. Jesus er den eneste som kan frelse.

Ikke mobb Tolkien her 'a! Jeg liker Tolkien, ikke sant!

Ps: Jeg skal ikke mobbe Tolkiens mytologi ved å sammenligne den med kristendommen som du sa.

Fælt så negativt innstillt du var da?!

Ja, at du ikke er negativt innstilt til at 7-åringen mistet begge beina. Tenk hvis alle hadde hatt samme innstilling som deg.

Vi hadde ikke trengt verken politi eller helsevesen. Håper alle ignorerer alle skadde slik som du gjør...

Lenke til kommentar
Jeg var på siden, men tok ikke en titt på filmene. De funka ikke, som du sa.

Jeg synes du kunne ha tatt deg det bryderiet med å sjekke det før du la ut linken.

Jeg venter fortsatt. Er spent på om du finner noen bevis.

Hva resten av innlegget ditt angår;

Jeg tror vi kan fortsette denne diskusjonen når du fyller tjue jeg.

Mener du virkelig at jeg er så barnslig at du ikke kan diskutere dette med meg? Da bør kanskje DU oppføre deg som den voksne her, og ikke hisse deg opp.

Og kan du quote hva du tenkte på når du skrev "Hva resten av innlegget ditt angår" ?

Jeg er litt i tvil...

Lenke til kommentar
Jeg var på siden, men tok ikke en titt på filmene. De funka ikke, som du sa.

Jeg synes du kunne ha tatt deg det bryderiet med å sjekke det før du la ut linken.

Jeg venter fortsatt. Er spent på om du finner noen bevis.

Skrevet med webmasteren. Vet ikke om du så på den dokumentaren som gikk på TV2 for en tid tilbake, der var det endel mirakler som ble vist. Jeg så bare slutten, hvor de dokumenterte et tilfelle Stigmata, men det var definitivt interessant.

Hva resten av innlegget ditt angår;

Jeg tror vi kan fortsette denne diskusjonen når du fyller tjue jeg.

Mener du virkelig at jeg er så barnslig at du ikke kan diskutere dette med meg? Da bør kanskje DU oppføre deg som den voksne her, og ikke hisse deg opp.

Og kan du quote hva du tenkte på når du skrev "Hva resten av innlegget ditt angår" ?

Jeg er litt i tvil...

Kan være dette er litt dumt... Jeg er ikke opphisset, men jeg har liten lyst til å fortsette en diskusjon med en person som ikke viser respekt for motparten i en diskusjon. Det er barnslig av deg, ja. Det er det. Så, jeg beklager at jeg startet denne diskusjonen over hodet. Det var feil av meg å anta at du kunne vise respekt for noen som tenker annerledes enn deg selv.

WW

Lenke til kommentar

Ville bare si at det finnes mere mellom himmel og jord som du aldri vil klarer å bevise, blant annet "gud".

Og når det gjelder bibelen så tror eg at det var meningen at de som skrev bibelen mente at forskere/vitenskapen/du /eg ikke skulle kunne bevise at den stemmer 100%.

Hvordan tror verden ville vert i dag om de kunne bevist at gud og han der nede stemmte? Altså at bibelen stemte 100%.

Det tror eg jimmy, du trenger da ikke bevis for alt vel. Du har ikke noe som du tror på som du ikke klarer å finne bevise. Det tror eg du har?

Nei bibelen er snakk om og tro og det kan du ikke nekte noe å gjøre selv om du er 100% uenig, eg tror mye som står i bibelen har skjedd.

Lenke til kommentar

Trist med hissige religiøse.

Jeg skulle gjerne quotet de fleste postene til he|vete, men det har jeg faktisk ikke tid til. Jeg har heller ikke lyst til å bli stemplet som "en dum ateist", som jeg ikke er. (Hverken a eller B). Dette er IMHO en tåpelig diskusjon, fordi ingen av sidene vil gi seg, fordi den ene siden mener at den andre siden er idiotisk, og den andre siden mener de har absolutt rett.

Relegion kan selvsagt være bra, men det motsatte er det mange flere eksempler på. Om du er religiøs burde være en personlig sak, og ingenting å snakke om/diskutere med andre. Jeg ringer ikke på døren til fremmede for å snakke om at pepsi ikke smaker godt, selv om det er min mening. At religiøse skal samles og deles fra resten av "hedningene" gjør bare at det blir mer segresjon, og at begge sider ser ned på hverandre.

Dersom du som lagde tråden er kristen, hva har det med resten av oss?

Du greier ikke å "lure"/frelse/åpne øynene til noen her, og at du begynner med å si at du er lei av ateister som er usaklige, mens du fortsetter med akkurat det, er bare tåpelig.

At du er hissig på lille Jimmy, bare fordi han ikke har hår mellom bena, viser hvor lite respekt du fortjener. Er ikke alle Gud's barn like da?

Fortjener ikke alle like mye respekt? Jeg har selv møtt 10-åringer som er mye smartere enn mange 40-50 år gamle drittsekker, men siden 10-åringen ikke kan stave "jumbojet", så er svaret "jeg vil høre din mening når du er 20".

Vi får snakkes i he|vete, og fortsette diskusjonen der.

Lenke til kommentar

Jeg synes og saa det er dumt med krig og fred og saann.

Men jeg vil vel helle til aa vaere enig med WebWarrior i hans mening om at "ateister" / gudsfornektere kan ha like dogmatiske synspunkter som enkelte kristne.

Men jeg vet igrunnen ikke om dette egentlig er noe nytt, eller for den saks skyld om det er interessant.

Man kan presentere en kristen med bibelske fakta som viser at deres oppfattelse av en "kjaerlig" gud bygger mer paa deres oensketenkning enn hva Bibelen faktisk sier, men dem vil allikevel komme med noe dritt om at "Jesus elsker alle barna".

Paa samme maate kan man presentere en evolusjons-religioes dogmatiker med slark i utviklingsteorien som dem ikke har interesse av aa forstaa betydningen av, og dem vil trekke litt paa skuldrene og si at "du faar prate litt med presten min som er professor i biologi, jeg tror mer paa ham enn paa min egen evne til aa tenke".

Og folk tror fremdeles paa det dem vil, da dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...