1x2x%#¤ Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) HP DV6560 har følgende specs: 15,4" skjerm AMD Turion 64 X2 TL-60 prosessor 200 GB harddisk 2048 MB minne HP DV2510 har følgende specs: Intel Core 2 Duo-prosessor T5250 14.1" WXGA skjerm 120 GB harddisk 2048 MB minne Prisen på de to modellen er identisk, men jeg er usikker på hva jeg skal velge. PC'en vil ikke bli brukt til noe gaming, maks litt FM-Spilling. Ei heller noe bilde/video-redigeringsprogrammer. Programmene jeg oftest kjører er Word,Exel, Itunes,I.E,MSN etc. Altså helt standard programmer, og langt i fra noe avansert. Skal hovedsaklig brukes til skolebruk, men siden begge pc'ene har HDMI utgang, så kommer jeg sikkert også til å kjøre film fra den til tider. 2510'en virker i utgangspunktet svakere i ytelse, men ut ifra specsene vil jeg tro at den vil skilte med mindre varmeutvikling,lettere vekt, mer kompakt størrelse, og lengre batteri-tid. Hvilken burde jeg velge ut i fra mine behov? Endret 16. august 2007 av 1x2x%#¤ Lenke til kommentar
zonko Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du nevner ikke noe om hvor mye skjermstørrelsen betyr for deg (stor skjerm sv portabilitet), men utfra alle de plussidene du nevner i siste avsnitt, ville jeg gått for dv2510. Lenke til kommentar
1x2x%#¤ Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Du nevner ikke noe om hvor mye skjermstørrelsen betyr for deg (stor skjerm sv portabilitet), men utfra alle de plussidene du nevner i siste avsnitt, ville jeg gått for dv2510. 9295447[/snapback] Stor skjerm er jo alltid ett pluss. Men synes ikke en drøy tomme har så fryktelig mye å si. De pluss-sidene jeg nevnte nederst er bare antagelser fra min side. Den er jo mindre, og burde således veie mindre. Vil vel anslå at den er et halvt kilo lettere eller noe sånn? Pentium-prosessorene er vel kjent for å bruke mindre strøm og således minske varmeutviklingen, og øke batteri-levetiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå